Sonofon GPRS klar...
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-12-00 18:55

Hej...

I en pressemeddelelse idag, fortæller Sonofon at deres nye GPRS net nu
kører over hele landet!

Dog vil markedsføringen først begynde den 2 Januar. Med GPRS kan man
som bekendt være 'online' døgnet rundt, idet man ikke betaler
minuttakst, men istedet for overførte data, og der vil Sonofon beregne
sig 20 til 25 kr. pr. Megabyte.

GPRS vil kunne kombineres med alle Sonofon's produktet, med undtagelse
af taletidskort. Eksisterende kunden behøver ikke noget nyt SIM kort,
men selvfølgelig en ny GPRS telefon. Man forventer at
overførselshastigheden i starten vil blive omkring 30 til 40 Kb/s
stigende om et årstid til 50 til 150 Kb/s

Eneste GPRS telefon på det Danske marked er Motorola T260
--
M.v.h. Ole

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-12-00 20:06

>20 til 25 kr. pr. Megabyte.

Det var dyrt

Fra : Morten Juel

Dato : 06-12-00 21:10

> Det var dyrt

er du stiv, du skal jo ikke overføre film !!
på en MB kan der ca gå 1000 WAP sider !!

Fra : John R. Jensen

Dato : 07-12-00 00:53

Nu kunne det jo tænkes at man også ville bruge sin GRPS til andet end at
wappe.

Jeg er nu også en smule skuffet over at det skulle blive SÅ dyrt. Det bliver
nok billigere med tiden. Der skal jo også lige langseres nogle telefoner med
GRPS (og ikke en Motorola, særdeles fine telefoner, men hvad hjælper de når
det virker som noget er der programeret i LEGO MindStorms )

Mvh. John

Fra : rivmin@

Dato : 07-12-00 20:10

"John R. Jensen" <xylo313@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Der skal jo også lige langseres nogle telefoner med
> GRPS (og ikke en Motorola, særdeles fine telefoner, men hvad hjælper de
når
> det virker som noget er der programeret i LEGO MindStorms

Jeg har en Sagem GPRS-fon, den funker fint.
Det er test hos Mobilix.
Ikke så køn + funktionel som min 8850'er, men den virker da.

HA:

Fra : John R. Jensen

Dato : 08-12-00 01:15

Hej HA,

Ja, jeg måtte også konstatere at SAGEM havde lavet en i dag. Jeg har et
kursus i GSM/UMTS i dette semester. Fordraget i dag omhandlede GRPS, manden
der holdt det var sjovt nok fra Mobilix...

Både Sonofon og Mobilix har nu fuld dækning for GRPS

Mvh. John..

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-12-00 08:55

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> er du stiv, du skal jo ikke overføre film !!
> på en MB kan der ca gå 1000 WAP sider !!

Det kan godt være at du ikke synes at selve MB prisen er dyr.

Men prøv lige at se på alt det andet man skal af med efter den 1/4

\MK

Fra : Fischer

Dato : 07-12-00 08:44

> [...]
> som bekendt være 'online' døgnet rundt, idet man ikke betaler
> minuttakst, men istedet for overførte data, og der vil Sonofon beregne

Jeg synes også det er (alt for) dyrt.

Med min gamle Ericsson SH888 (9600 bps) og Variant i højeste gear giver jeg
i dag også 20-25 kr. pr. Mb.
Godt nok er jeg ikke 'always on', meeeeeennnnn .........

(F)

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 21:17

Fra : Søren Jacobi

Dato : 13-12-00 21:17

Ericsson har en telefon klar. R520. De påstår at de bare venter på nettet,
før de sender den på gaden, men rygterne siger noget om medio januar. Ellers
noget af et uhyre, med GPRS, BlåTand und alles. Kommer nok til at koste en
lille million.

- Jacobi