Nogle gode/dårlige erfaringer med Nokia 83~
Fra : Michael Hansen

Dato : 27-01-02 18:15

Hej NG

Jeg har en 8210, som jeg nok snart skal have skiftet ud med en 8310. Så
ville jeg høre om der en ting som man bør vide, som fx ved 8210 at bøvl med
display o.s.v. Håber at høre noget!
Michael

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 27-01-02 19:42

"Michael Hansen" <michaelbo@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en 8210, som jeg nok snart skal have skiftet ud med en 8310. Så
> ville jeg høre om der en ting som man bør vide, som fx ved 8210 at bøvl
med
> display o.s.v. Håber at høre noget!

Af dårlige erfaringer er softwaren, der i version 4.04 absolut ikke er
velskrevet. Går og venter på at få taget mig sammen til en opgradering (af
telefonen...) til version 4.54 som forhåbentligt er noget bedre. Men i
version 4.04 crasher telefonen flere gange dagligt, som oftest når jeg
skriver sms eller skal have slettet rapporter.

Af gode erfaringer: Resten. Den holder batteri noget længere end 8210 - det
er min erfaring - og så ser den jo hamrende godt ud. Du kan læse mere her:
http://www.eaid.dk/epinion.php?action=vis&id=166 Der har jeg anmeldt den...

Peter Skjelbo

--
Problemer med din computer?
www.eaid.dk er der gratis IT-hjælp til alle!

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 28-01-02 21:51

"Michael Hansen" <michaelbo@hansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har en 8210, som jeg nok snart skal have skiftet ud med en 8310. Så
> ville jeg høre om der en ting som man bør vide, som fx ved 8210 at bøvl

Hadde en 8310 noen uker.

Programvaren fungerte fint, men det er en av svakhetene med 8310, kanskje
jeg var heldig.

Da jeg fikk den i hånden fikk jeg en grusom plastikkfølelse. Dekslene var
veldig tynne, og menyknappene virket billige. simkortholderen var skjør
plastikk. Det klapret i taster og det lille dekselet foran irda-porten. En
skuffelse sett i forhold til den høye prisen. Den var stilig å se på, men
når jeg fikk den i hånden, virket den som billig leketøy. Det var
hovedårsaken til at jeg leverte den tilbake og fikk pengene igjen.

Men for all del, det er en utrolig telefon, med mange finesser, innpakket i
et svært kompakt format.

Med en utrolig "billig" finish...

Vi du ha en, har jeg sikkert ikke skremt deg :)

Lykke til!

Thorolv Valentinsen
Haugesund, Norge

Fra : Anders Berg

Dato : 29-01-02 09:34

> [...]
> når jeg fikk den i hånden, virket den som billig leketøy. Det var
> hovedårsaken til at jeg leverte den tilbake og fikk pengene igjen.

Jeg synes absolut ikke den føles som billig plast. Tværtimod. Den er
meget mere stabil end 8210. Hverken coveret eller tasterne knirker som
på 8210. Og tastaturet er helt i top. Lækker crom finish de har lavet. I
bund og grund en rigtig lækker telefon. Er rigtig glad for min.

Anders

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 29-01-02 22:11

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> på 8210. Og tastaturet er helt i top. Lækker crom finish de har lavet. I
> bund og grund en rigtig lækker telefon. Er rigtig glad for min.

Jeg har aldri prøvd 8210, så der har nok du bedre erfaring. Men likevel,
dekselet til 8310 er svært tynt, spesielt bunnen , og det klaprer i
tastene/IR-dekselet. Det var det som skuffet meg. Men tastene meget
behagelige å betjene. At telefonen er lekker, skal jeg være helt enig i!

Har kjøpt en 6310, og den er jo også en plastikksak. Men den gir ikke noen
billig plastikkfølelse, det er sikkert. Savner dog utskiftbare deksler, og
den kunne godt vært litt mindre :)

Mvh

Thorolv

Fra : Anders Berg

Dato : 30-01-02 09:04

> Jeg har aldri prøvd 8210, så der har nok du bedre erfaring. Men likevel,
> dekselet til 8310 er svært tynt, spesielt bunnen , og det klaprer i
> tastene/IR-dekselet.

Jeg er dog stadig uenig. I forhold til 8210 er 8310 et kæmpe fremskridt.
Jeg synes virkelig at coveret er godt lavet, jeg kunne dog godt have
ønsket nogle flere farver at vælge imellem. Det er fast og solidt, som
plastik nu engang kan være. Og med hensyn til IR porten. Hvad pokker
laver du med den siden det irriterer dig?? Den sidder jo bare på siden
af telefonen, hvor ingen rigtig bemærker den. Jeg synes den er okay.

Anders