Matsonic ms8137c
Fra : Michael Hauge

Dato : 27-01-02 17:10

Er der nogen der har erfaringer (gode/dårlige) med dette bundkort ?

Via KT266A Chipset
2x SD + 2x DDR
Pris 739 kr på edbpriser
http://www.matsonic.com/ms8137c.htm

Fra : orbital

Dato : 29-01-02 12:17

Hej

Er det ikke ms8137ca med kt266a chipset, der er interessant ?

www.compumail.dk har dette.

Det er stadig komplet umuligt at finde reviews for det på
www.google.com

Efter bundkortets udseende med den lige række af condensatorer ved
cpu'en, så vil jeg skyde på, at det er et oem pcchips/ecs bundkort.
ECS og PCChips har fælles ejerskab. De står normalt for at lave meget
billige bundkort uden OC muligheder. De satser på et større marked,
som ikke ønsker at overclocke, og holder derved prisen nede.

Tja, nogen skal vel vove pelsen og teste bundkortet. Måske er det dig.

Selvbyggere foretrækker normalt dyrere kvalitets komponenter for ikke
at gøre skade på deres egen indsats og engagement.

mvh

John

Fra : Michael Hauge

Dato : 29-01-02 13:29

Det er lidt forskelligt om de skriver ms8137c eller ms8137ca. Tror det er
det samme.
Du har ret i at det ligner ECS K7VTA2 bundkortet, eneste forskel jeg kan
se er at ECS har køleplade på chipsettet.
http://www.ecs.com.tw/products/k7vta2_2x.htm
Jeg kan ikke finde noget der ligner på PcChips hjemmeside.
Jeg har ingen planer om at overclocke, det har jeg aldrig fået andet end
totalt ustabile computere ud af
ECS'en er bare først announced den 24. januar så den er nok heller ikke
til at finde test af ..

Hilsen Michael