Snave-sang fra Ragnvald
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-02 15:40

Richard Ragnvald er med i den nye Polle fra Snave-film. Han synger sangen
"Livet i Snave".
Han er jo forresten både nr. 3 og 6 på Årets Dansktop (Gæt selv hvilken
plads altan-sangen har).
Han er også på 1. pladsen på lokalradioernes Fælles-Dansktop.
Han har også invaderet den fællesskandinaviske
Dansebandstoppen hvor han har været nr. 4. Så det er ikke bare Kandis der
som dansk gruppe kan manifestere sig i hele skandinavien.
Så det er vist uden tvivl Danmarks populæreste sanger man her har fået
fat i.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 31-01-02 16:10

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse

> Så det er vist uden tvivl Danmarks populæreste sanger man her har fået
> fat i.

Og han er uden tvivl også den klogeste og mest talent fulde...

Jeg overhørte engang en samtale mellem denne Ragnvald og et par lydmænd, der
til en messe i Stadionhallen i Århus havde brugt det meste af en dag på at
lave lyd på de fem forskellige små scener.

En af Ragnvalds talentfulde og kompetente medarbejdere havde på Ragnvalds
foranledning flyttet to højttalere tættere på den scene hvor han skulle
spille fordi der efter Ragnvalds udsagn ville være flest mennesker foran
scene når han spillede.

De "rigtige lydmænd" havde ellers lige fået lyden på plads, da de mente der
skulle flyttes om på højttalerne.

Lydmændene prøvede at forklare Ragnvald, at der altså var noget der hed
forsinkelse på lyd, og at man ikke bare flytter højtalere om som man flytter
mikrofonstativet rundt.

Ragnvald gav sig ikke - men lod dem få deres vilje - da de som han sagde
"ikke ville høre på fornuft..."

Senere begav Ragnvald sig ned fra scene og rundt mellem publikum på trods
af, at aftalen mellem de forskellige bands var, at man blev på scenerne af
hensyn til de andre scener....

Så ikke bare er han populær, han er også utoligt velbegavet, talent fuld og
hvad angår ego giver han plads til andre, hører på dem og er ikke sådan en
berømt hed med nykker....

Jeg forstå godt de mennesker der elsker Richard Raceren

Kåre

Fra : Troels

Dato : 31-01-02 16:17

> Ragnvald gav sig ikke - men lod dem få deres vilje - da de som han sagde
> "ikke ville høre på fornuft..."

Det er åbenbart et dansktopfænomen det der med at lytte og være forstående
overfor andre.

/Troels

Fra : Carl Drud

Dato : 31-01-02 18:30

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
> publikum på trods af, at aftalen mellem de forskellige bands
> var, at man blev på scenerne af hensyn til de andre scener....

Min kammerat stod engang i en radioforretning i Århus og mindst
en gang i kvartalet dukkede RR op for at købe DAT bånd. Hver
gang fik han fortalt at de ikke havde dem og ej førte dem. Det
blev tilbudt at skaffe hjem, men dette blev afslået da han
ville finde dem andetsteds. Ca. 3 måneder efter gentog seancen
sig.

Men han er da en berejst mand, denne Ragnvald. Han har besøgt
Elvis Presleys hjem "Greasland"

http://www.ragnvald.dk/elvis2.htm

--
Carl

Fra : N/A

Dato : 01-02-02 00:19

Fra : Carl Drud

Dato : 31-01-02 21:13

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Elvis er en populær sanger fra Amerika, som har indsunget en
> masse slager- og rock`n`roll-musik. Ekspedienten sagde
> gravalvorligt: Ja, jeg kender ham godt. NÅ, sagde jeg, NÅ, nå
> nå nå, o.k. jeg skulle også bare lige være helt sikker, i
> plejer jo ikke at vide meget om musik herinde, hihi - altså
> bortset fra vejarbejds-støj-musik, hihi. Ekspedienten også
> hihi. Og det var så det. jov-jov

Nu vil jeg dog ikke betegne Elvis's musik som slager musik.

En lille nem quiz til dig. Hvem har skrevet nummeret fra
Elvis's debut single?

--
Carl

Fra : N/A

Dato : 01-02-02 00:19

Fra : Carl Drud

Dato : 31-01-02 22:23

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Jo Carl. Nu skal du høre. Elvis første plade udkom jo i august
> 1954. Den indeholdt hans sang til sin mooar. Den hed That`s
> alright mama. Den var på den ene side af den første plade han
> lavede og jeg mener selv at han var teksforfatter.

Det var That's all right mama jeg tænkte på. Men det var ikke
ham selv der havde skrevet den. Det var Arthur "Big Boy"
Crudrup. En velassorteret pladeforretning vil have en CD med
ham. Ser du Åge, Blues musik lagde grunden til Rock 'n' Roll.
Som Elvis sagde:

The colored folks been singing it and playing it just like I'm
doin' now, man, for more years than I know...they played like
that in the shanties and the juke joints, and nobody paid it no
mind till I goosed it up. I got it from them. Down in Tupelo,
Mississippi, I used to hear old Arthur Crudrup bang his box the
way I do now, and I said if I ever got to the place I could
feel what old Arthur felt, I'd be a music man like nobody ever
saw.

Fra et interview med EP fra 1956.

--
Carl

Fra : N/A

Dato : 01-02-02 00:19

Fra : Carl Drud

Dato : 31-01-02 23:05

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Den sorte blues og den hvide country lagde tilsammen grunden til
> Rock`n`roll. Derfor er ligeså rigtigt at opfatte rock`n`roll
> som en gren af country. Elvis var forøvrigt countrysanger før
> han begyndte på rock`n`roll. Det gjaldt forøvrigt næsten alle
> de første rock´n´roll-sangere. Både mandlige og kvindelige.

Jeg troede han var lastbilchauffør før han sang rock. Iøvrigt
tror jeg han i lige så høj grad var inspireret af gospel. Men
nok om det, jeg er ingen Elvis ekspert eller for den sags skyld
stor fan.

> Hvad med brenda Lee. Hun synger både Rock´n´roll og country.

Kender hende ikke, så det aner jeg ikke.

> Det gælder også et hav af dansktopgrupperne.

Lytter ikke til det hvis det kan undgås.

--
Carl

Fra : John K

Dato : 01-02-02 00:19

> Kender hende ikke, så det aner jeg ikke.

Rockin' Around the Christmas Tree er nok et af de mest kendte numre.

Mvh

John K

Fra : Torben Larsen

Dato : 01-02-02 00:31

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message
> Rockin' Around the Christmas Tree er nok et af de mest kendte numre.

Damn, jeg troede det var Mel (Smith) & Kim (Wilde)...

Torben