NetExpress med W2K-server??
Fra : Faxe

Dato : 27-01-02 14:31

Hej Gruppe

Jeg har et netværk med 5 maskiner (4 klienter med XP og 1 server med
W2K-server), de er alle forbundet via en swith. I samme swith sidder også en
router fra TDC (NetExpress). Routeren fungerer som DHCP server, men jeg vil
gerne have et W2K-serveren skal fungere som DHCP server. Hvis jeg lukker for
DHCP serveren i routeren kan ingen maskiner kommer på nettet. Jeg har to
netkort i W2k-serveren, og den fungere som PDC (bare et lokalt).

Kan jeg ændre systemet, så al trafik til internettet går gennem serveren?,
og evt. hvordan?

/Faxe

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 27-01-02 18:23

Faxe wrote:

> Hej Gruppe
> Kan jeg ændre systemet, så al trafik til internettet går gennem serveren?,
> og evt. hvordan?
>
> /Faxe

Hej
Ja. - Jeg har selv prøvet det samme, dog har jeg TDC BB (uden router)m. statisk
IP.
Du skal have 2 nic's i W2k-serveren. Det ene til LAN og Switch, og det andet til
ADSL-routeren.
Det nemmeste er så at køre ICS under egenskaber for LAN-NIC'et. - Alternativet
er at konfigurere Routing, DHCP og Domain-controller på serveren - resultatet
bliver det samme.

m.v.h.
Elmer

Fra : Faxe

Dato : 27-01-02 18:28

Hej Jørgen

> Du skal have 2 nic's i W2k-serveren. Det ene til LAN og Switch, og det
andet til
> ADSL-routeren.

Dvs. at jeg skal lave et kabel (crossed pair) der går fra serveren og
direkte i routeren uden om switchen??
og et andet kabel (rj45) der går fra det andet NIC til switchen.

Faxe

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 28-01-02 15:56

Faxe wrote:
Dvs. at jeg skal lave et kabel (crossed pair) der går fra serveren og

> direkte i routeren uden om switchen??
> og et andet kabel (rj45) der går fra det andet NIC til switchen.
>
> Faxe

Ja - præcis. Men de skal begge være "lige -igennem", - ej krydset.
Elmer

Fra : Faxe

Dato : 27-01-02 18:35

Findes der ikke en step by step guide på internettet, hvor man lærer at
sætte PDC, DNS,DHCP og internet share 100% rigtigt op, selvom man kun har et
lokalt domain?

/Faxe