For brede dokumenter
Fra : Kim

Dato : 27-01-02 14:06

Når en hjemmeside bliver for bred (og lang) i forhold til en
browser dukker disse herlige "scroll-barer" op. Men jeg synes det
er irriterende at skulle scrolle sidelæns.

Hvordan undgår jeg at min side bliver for bred så denne
scroll-bar dukker op?
Det sker ikke på alle sider jeg laver selv om jeg bruger samme
skabelon.

Håber nogen er i stand til at hjælpe

Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scn

Dato : 27-01-02 14:22

"Kim" <kha@e-mail.dk> skrev i en meddelelse news:a30tva$gll$1@sunsite.dk...
> [...]
> scroll-bar dukker op?
> Det sker ikke på alle sider jeg laver selv om jeg bruger samme

Det er meget svært at sige hvor problemet er, når vi ikke kan se
koden.

Giv et link

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 27-01-02 14:43

Kim wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan undgår jeg at min side bliver for bred
> så denne scroll-bar dukker op?

Det handler generelt om hvilke enheder man bruger til at angive
bredden af dokumentet. Man taler om relative og absolutte enheder.

Proev at forestille dig at du har et taeppe som skal vaere i en
stue. Hvis taeppet er 4.5 meter bredt og stuen er 4 meter - saa
kommer der en fold i den ene side (altsaa en scrollbar). Men hvis
taeppet var elastisk kunne du angive bredden af taeppet til 100% og
saa ville det passe perfekt ind i stuen - ja, faktisk alle stuer!

Det er humlen bag relative og absolutte enheder. Hvis du vil laese
mere om hvordan du goer i praksis er her en artikel om emnet:
http://www.html.dk/artikler/00023/

> Det sker ikke på alle sider jeg laver selv om
> jeg bruger samme skabelon.

Sandsynligvis fordi et eller andet paa siden er for bredt - et
billede, en celle i en tabel, eller lignende.

Mvh
Jonas