Test af E-mail til SMS.
Fra : Fischer

Dato : 27-01-02 13:47

Her i dag (kl. 12.15) havde jeg muligheden for samtidig at teste E-mail ->
SMS på alle 4 net:

xxxxxxxx@note.sonofon.dk modtaget efter 5 sekunder.
xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk modtaget efter 1 minut.
xxxxxxxx@sms.mobilix.dk modtaget efter 30 minutter.
xxxxxxxx@sms.tdm.dk endnu ikke modtaget efter 1½ time.

Det varierer sikkert en del, men det er "morsomt" at billedet er vendt
totalt på hovedet i forhold til mine egne oplevelser for blot 6 måneder
siden.
Og da TDC tilsyneladende har problemer med deres SMS-gateway, kan de jo
dække sig ind under dette.
Testen vil måske blive gentaget ved en senere lejlighed.

*Fischer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-01-02 15:00

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Her i dag (kl. 12.15) havde jeg muligheden for samtidig at teste E-mail ->
> SMS på alle 4 net:
>
> xxxxxxxx@sms.mobilix.dk modtaget efter 30 minutter.

Orange har indført et 30min delay på mail->sms.

Dog afleveres sms sendt www.besked.dk med det samme.

--
Mvh Henrik.

Fra : Fischer

Dato : 27-01-02 15:10

> Orange har indført et 30min delay på mail->sms.

Det forklarer jo alt. Orange plejer at være hurtige til denne service.
Men de tilbyder vel en bedre service for dem der vil betale?
Nu ryger de i al fald ud af min ekstra-telefon.

*Fischer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-01-02 16:22

> Det forklarer jo alt. Orange plejer at være hurtige til denne service.
> Men de tilbyder vel en bedre service for dem der vil betale?

Betale..??..hvordan søren ville du styre betaling af mail-->sms ?

Hvis man har mail-program til rådighed...så har man typisk også en browser.
Og så kan man benytte www.besked.dk gratis...og den leveres med det samme.

--
Mvh Henrik.

Fra : Fischer

Dato : 27-01-02 19:48

> Betale..??..hvordan søren ville du styre betaling af mail-->sms ?

Det er da ikke så svært.
I stedet for at sende til xxxxxxxx@sms.mobilix.dk kunne det være at man
skulle sende til hemmeligt-navn@ny-et-eller-andet-orange-gateway.dk. Modsat
den gratis løsning, kunne der være en aftale om at man skal betale et beløb
pr. mail der modtages på den nye adresse. Til gengæld sendes de videre pr.
SMS uden forsinkelse.
Jeg mener at have hørt at Orange har indført et eller andet nyt med mail via
SMS, men kender ikke detaljerne.

> Hvis man har mail-program til rådighed...så har man typisk også en
> browser. Og så kan man benytte www.besked.dk gratis...og den
> leveres med det samme.

Det er jo ikke sagens kerne.
Mange bruger deres mobiltelefon til en slags mail-alert.
Altså via deres internet-udbyder sendes E-mails videre til mobiltelefonen,
så man straks kan se når der er kommet ny E-mail.

*Fischer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-01-02 00:37

> [...]
> SMS uden forsinkelse.
> Jeg mener at have hørt at Orange har indført et eller andet nyt med mail

Det sker formodentligt aldrig....at modtage/afsende mails vil altid forblive
gratis....ihvertfald at modtage.

> Det er jo ikke sagens kerne.
> Mange bruger deres mobiltelefon til en slags mail-alert.
> Altså via deres internet-udbyder sendes E-mails videre til mobiltelefonen,
> så man straks kan se når der er kommet ny E-mail.

Den er jeg helt med på...og de ankommer så ½ time senere.
Men brug dog xxxxxxxx@smsnu.dk ...de ankommer med det samme....også til
Orange telefoner.
Har lige testet.

Umiddelbart vil jeg tro at den ½-times forsinkelse er indført for at 'lokke'
brugerne til at benytte besked.dk, hvor der er reklamer.
Dette er dog er gæt...

--
Mvh Henrik.

Fra : Fischer

Dato : 28-01-02 16:14

> Det sker formodentligt aldrig....at modtage/afsende mails vil altid
forblive
> gratis....ihvertfald at modtage.

Men nu er det jo ikke en mail, men en SMS.
På samme måde som man kan opkræve 10,- kr. for en ringetone kan man også
sagtens opkræve et belød sendt videre pr. SMS ..... uden forsinkelse.

> Den er jeg helt med på...og de ankommer så ½ time senere.
> Men brug dog xxxxxxxx@smsnu.dk ...de ankommer med det samme....også til
> Orange telefoner.

Tak, det vil jeg prøve.

*Fischer

Fra : jan steen sørensen

Dato : 28-01-02 17:03

> xxxxxxxx@note.sonofon.dk modtaget efter 5 sekunder.

og jeg, som skal til (også) at bruge Sonofon fra på fredag

> xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk modtaget efter 1 minut.
> xxxxxxxx@sms.mobilix.dk modtaget efter 30 minutter.

30 MINUTTER ? - prøv evt. at bruge: @sms.orangedk.com i stedet.

Lavet lille test 5 gange i dag fra 16:30 til 16:45 - det gav følgende
resultat:
xxxxxxxx@sms.orangedk.com modtager efter 5 sekunder hos mig (har Telia på
mail via ISDN)
xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk modtager efter ca 1 min.

> Det varierer sikkert en del, men det er "morsomt" at billedet er vendt
> totalt på hovedet i forhold til mine egne oplevelser for blot 6 måneder
> siden.

Kommer vel også an på hvilken udbyder man bruger / og hvornår?

> Og da TDC tilsyneladende har problemer med deres SMS-gateway, kan de jo
> dække sig ind under dette.

TDC vil jo også til at tjene penge på at du får TILSENDT SMS (via e-mail)

> Testen vil måske blive gentaget ved en senere lejlighed.

Glæder os..

Jan