Optimal Hastighed
Fra : TP

Dato : 27-01-02 13:27

Hejza.

Jeg faldt over dette i et tidligere indlæg :

>Der har ikke været foretaget kabel udskiftning
>på strækningen.
>Men jeg tror jeg har en stor dæmpning.
>Montøren (lejet elektronik mand) målte
>med et digital meter 1060 ohm, med kortslutning på centralen og mente det
>sagtens kunne bruges.
>Her er hvad routeren viser.
>ADSL Physical port
>Line Trained
>Data rate 512 Kbps down; 128 Kbps up
>Line capacity 1056 Kbps down; 544 Kbps up
>SNR Margin 16 dB; previous 16 dB
>Attenuation 67.0 dB; previous 67 dB
>Det kører ganske udmærket.

Hvordan kan jeg få vist disse informationer på min forbindelse som er CC med
Cisco 677 Router.????

MVH Tim

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-01-02 14:27

Hej TP, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvordan kan jeg få vist disse informationer på min forbindelse
> som er CC med Cisco 677 Router.?

Formentlig på samme måde som 677'eren hos Tiscali.
Telnet til routerens cbos og giv den kommandoen:

sh int wan0

PS: Sørg for at din bufferstørrelse i Telnet er stor nok (fx 50), så
de første linjer (der er de de citerede) ikke smides væk - dvs- at du
kan scrolle tilbage til dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : TP

Dato : 27-01-02 16:57

Ok, nu er jeg kommet ind i routeren, men jeg er i tvivl om hvad
"superframes" betyder !!

Og hvor kan man evt se hvor mange mb man har downloadet totalt ?

Mvh Tim

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-01-02 20:21

Hej TP, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ok, nu er jeg kommet ind i routeren, men jeg er i tvivl om hvad
> "superframes" betyder !!

Jeg ved det langt fra godt nok til at kunne forklare det, men google
fandt noget overskueligt her (brugte catched så "superframes" er
malet pæn gult):
http://www.google.com/search?q=cache:W7fPFyHKuh4C:www.csdmag.com/main/2000/02/0002stand.htm+superframes&hl=da

> Og hvor kan man evt se hvor mange mb man har downloadet totalt ?

Det viser den ikke.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-01-02 20:03

On Mon, 28 Jan 2002 19:20:49 GMT, Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:

>Det viser den ikke.

Næ, kun i bytes:

cbos>sh in wan0-0
WAN0-0 ATM Logical Port
PVC (VPI 0, VCI 35) is open.
ScalaRate set to Auto
AAL 5 UBR Traffic
PPP LCP State: Opened
PPP NCP State (IP Routing): Opened
PPP MRU: 2048 HDLC Framing: disabled MPOA Mode: VC Mux
PPP Login: XXXXXXXX
Authentication Type: Autodetecting/PAP
RADIUS: disabled
PPP Tx: 832325382 Rx: 358743393 <- De her to tal.
Dest IP: 212.242.2.42
Dest Mask: 255.255.255.255
IP Port Enabled

Håber de kan bruges.. Ellers kan man hive den slags info ud via SNMP.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-01-02 13:24

Hej Chano Andersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Næ, kun i bytes:
> cbos>sh in wan0-0

Ups! Dén tænkte jeg ikke på. (Jeg var fastlåst i oplysningerne fra
"sh int wan0", og visse mennesker er ret ensporede

Tak for korrektionen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Chano Andersen

Dato : 31-01-02 15:01

On Wed, 30 Jan 2002 12:24:27 GMT, Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:
>Ups! Dén tænkte jeg ikke på. (Jeg var fastlåst i oplysningerne fra
>"sh int wan0", og visse mennesker er ret ensporede

Hehe... ;)

>Tak for korrektionen.

Your welcome. Jeg fortrækker dog at få de oplysninger via SNMP, og smide dem
på en webside.. Gi'r et MEGET bedre output (Da man selv kan styre det)
http://www.mrfunny.yi.org/snmp/ifstats.php

--
http://mrfunny.yi.org/ | http://www.nikkiwebster.dk/

Fra : TP

Dato : 03-02-02 23:04

Hej. ok, men hvad betyder henholdsvis de 2 tal, det ene er vel upload og det
andet download. Men hvilke ?

Er tallene for hele routerens / brugernavnets eksistens ?

og sidst hvad skal man dividere tallet i kb med for at få det i mb er det
1000 ?

Mvh Tim

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-02-02 03:54

On Sun, 3 Feb 2002 23:03:32 +0100, TP <tp@ofir.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:
>Hej. ok, men hvad betyder henholdsvis de 2 tal, det ene er vel upload og det
>andet download. Men hvilke ?

TX: Transmission eller Upload.
RX: Reception eller Download.

(De to forkortelser betyder sikkert noget andet, men you get the point ;) )

>Er tallene for hele routerens / brugernavnets eksistens ?

Siden sidste nulstiling, den bliver vidst kun nulstillet ved boot.

>og sidst hvad skal man dividere tallet i kb med for at få det i mb er det
>1000 ?

Tallene fra routeren er i bytes, så dit regnestykke vil ligne det her:

KB=bytes/1024
MB=(bytes/1024)/1024

Ved godt du fik svaret via ICQ, men det gjorde resten af gruppen jo ikke ;)