Ftp- server
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-02 04:25

Hej

Jeg har et problem som jeg håber nogle kan hjælpe mig med..
jeg har TDC BB og har en server kørende, jeg bruger programmet serv-u
men nu efter at jeg har fået en trendnet Tw100w1ca router kan folk
ikke logge på min server mere. Hvad er mit probblem.. jeg har fast ip
og den ip brugte jeg til min server.. Men da jeg bruger routeren kan
jeg ikke bruge den ip mere. Har så brugt en ip der hedder 192.168.?.?
men den kan folk ikke logge ind på.. Hvad skal jeg gøre for at få det
til at virke??

Mvh

Brian Knudsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-02 04:33

Sun, 27 Jan 2002 04:25:22 +0100, skrev Hans Hansen <>:

>Hvad er mit probblem.. jeg har fast ip
>og den ip brugte jeg til min server.. Men da jeg bruger routeren kan
>jeg ikke bruge den ip mere. Har så brugt en ip der hedder 192.168.?.?

De kan bedre hjælpe dig i news:tele.internet.adsl eller

Spørgsmålet hører ikke hjemme her, her er det udbyderne og deres
produkter vi debatterer og ikke opsætning af hard- og software.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas Olesen

Dato : 27-01-02 08:50

On 27 jan 2002 Hans Hansen wrote:

> [...]
> jeg ikke bruge den ip mere. Har så brugt en ip der hedder 192.168.?.?
> men den kan folk ikke logge ind på.. Hvad skal jeg gøre for at få det

Du skal have sat en virtuel server op i det program der følger med på den
diskette du fik til din trendnet router (har den selv).

--
Thomas Olesen

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-02 16:33

On 27 Jan 2002 07:50:18 GMT, Thomas Olesen
<thol_spamspameggandnospam_@mail.dk> wrote:

>Du skal have sat en virtuel server op i det program der følger med på den
>diskette du fik til din trendnet router (har den selv).

Det har jeg gjort.. jeg harr brugt 192.168.?.? emn folk kan stadig
ikke komme ind

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-01-02 17:02

Hans Hansen <> wrote in

> Det har jeg gjort.. jeg harr brugt 192.168.?.? emn folk kan stadig
> ikke komme ind

Har du sat Serv-u op til at lytte på den rigtige IP. Min FTP-server
står på en intern 192.168... adresse, men i Serv-U kan man sætte op
hvad den globale IP er (jeg mener det er under firewall settings eller
tilsvarende). Ellers kan FTP-serveren ikke så godt kommunikere med
klienterne. Fordi når en klient connecter til den, svarer serveren
tilbage med information om hvor de skal snakke sammen, og denne
information har både en IP og et portnummer. Default tager Serv-U din
maskines IP som jo er 192.168...., og det vil ikke virke med mindre
klienten også sidder på et LAN sammen med din maskine.

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-02 17:24

On Sun, 27 Jan 2002 16:01:33 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.blob.dk> wrote:

> [...]
>maskines IP som jo er 192.168...., og det vil ikke virke med mindre
>klienten også sidder på et LAN sammen med din maskine.

Hvis jeg sætter Serv-U op på min gobale port for jeg denne fejl "[1]
Sun 27Jan02 17:21:55 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 80.62.?.?: Trying
to use non-existent6 IP address?"

Har jeg fået sat min Router forkert op?? eller hvad er mit problem

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-01-02 18:45

Hans Hansen <> wrote in

> [...]
> Trying to use non-existent6 IP address?"
>
> Har jeg fået sat min Router forkert op?? eller hvad er mit problem

Pas, jeg har aldrig haft problemer efter jeg satte den op til at den
skulle opføre sig som om den havde den eksterne IP.

Ahh jeg ser nu at det kun var aktuelt med Passive transfers.
FTP-serverens IP står til maskinens IP, men under Local Server-
>Domains-> et-eller-andet-navn -> Settings -> Advanced
står "Allow passive mode data transfers" og der har jeg så skrevet min
globale IP. Det kører fint.

Jeg ved ikke hvorledes din router skal være sat op.

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-02 23:58

On Sun, 27 Jan 2002 17:44:58 +0000 (UTC), Flemming Joensson
> [...]

>globale IP. Det kører fint.
>
>Jeg ved ikke hvorledes din router skal være sat op.

Det funker ikke her.. Jeg har en Trendware router måske er det
opsætningen af den somer problemet. Kan du hjælpe mig med at få sat
den op??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-02 01:02

Sun, 27 Jan 2002 23:57:44 +0100, skrev Hans Hansen <>:

>Det funker ikke her.. Jeg har en Trendware router måske er det
>opsætningen af den somer problemet. Kan du hjælpe mig med at få sat
>den op?

Vil du ikke godt spørge i en relevant gruppe?
Det er der den bedste hjælp findes og spørgsmålet hører ikke
hjemme her.

news:dk.edb.netvaerk eller news:tele.internet.adsl er stederne
til dine spørgsmål.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : test@test.org

Dato : 29-01-02 10:32

Hey har du sat din router til at lave nat af ftp til den ip som din pc køre
på ???

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-02 21:55

On Tue, 29 Jan 2002 10:32:06 +0100, <test@test.org> wrote:

>Hey har du sat din router til at lave nat af ftp til den ip som din pc køre
>på ???

Det har jeg ikke for jeg ved ikke hvor jeg skal gøre det på min
router!! Da man ikke rigtigt kan se hvor det skal gøres..

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-02 15:40

On 27 Jan 2002 07:50:18 GMT, Thomas Olesen
<thol_spamspameggandnospam_@mail.dk> wrote:

Hej Thomas

Kan du hjælpe mig.. Da du har samme router som mig kan det være at du
kan hjælpe mig.. Kan du ikke lave nogle screen dumbs af dit program
som du bruger til at konfigurer din router med..

Fra : Thomas Olesen

Dato : 01-02-02 00:12

On 31 jan 2002 Hans Hansen wrote:

> [...]
> kan hjælpe mig.. Kan du ikke lave nogle screen dumbs af dit program
> som du bruger til at konfigurer din router med..

Det skal jeg med glæde gøre - Jeg har dog nattevagt i nat, og kan derfor
først få tid til at gøre det klokken 20:00 eller derefter. Smid mig lige
en mail som reminder

--
Thomas Olesen

Fra : Hans Hansen

Dato : 04-02-02 12:58

On 31 Jan 2002 23:12:29 GMT, Thomas Olesen
<thol_spamspameggandnospam_@mail.dk> wrote:

jeg siger mange tak.. Du kan bare sende dem via email..
husk at fjerne nospam

Fra : Brian Knudsen

Dato : 07-02-02 20:13

> [...]

>Det skal jeg med glæde gøre - Jeg har dog nattevagt i nat, og kan derfor
>først få tid til at gøre det klokken 20:00 eller derefter. Smid mig lige

Er der nogle som kender Thomas Olesen.. Som i kan se skulle jeg
sende ham en email.. men jeg ved ikke hvad jeg skal fjerne i hans
email for at jeg kan sende til ham

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-02-02 20:23

"Brian Knudsen" <brianknudsennospam@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:el536usme4tt356hf0ouni57lsodh877td@4ax.com...
> Er der nogle som kender Thomas Olesen..

Det skulle der efter sigende være.
Med hensyn til hans mailadresse så prøv at sammentrække th og ol og sæt
@mail.dk bagefter.

Fra : sjyden

Dato : 01-02-02 16:02

192.168.?.? er din interne ip adr.

http://www.whatismyipaddress.com/

prøv at gå ind på denne side så får du din ip adr hos din udbyder det er den
du skal bruge tro jeg