Brødrende bisp
Fra : Julius Larsen

Dato : 27-01-02 02:37

Hej NG.

Er der nogen der kan huske hvad den film med brødrende bisp og voldsom volvo
hedder???

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 27-01-02 03:08

Brødrene Bisp og deres voldsomme Volvo med tilhørende 'fuk'-finger optræder
ikke i en film, men i tv-serien Sonny Soufflé Shok Show fra 80'erne af
genierne Wikke og Rasmussen. En af den slags serier der er lidt svær at
kategorisere, mest ubredte betegnelse for den er vist nok komedie. Sjov er
den i hvert fald. -chris

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-01-02 14:10

C.H.Engelbrecht wrote in dk.kultur.film

> Brødrene Bisp og deres voldsomme Volvo med tilhørende 'fuk'-finger
> optræder ikke i en film, men i tv-serien Sonny Soufflé Shok Show
> fra 80'erne af genierne Wikke og Rasmussen

Var de ikke også med i Tony Toupe Talk Show? (hvordan staves Toupe?)

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-01-02 15:19

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse

> Var de ikke også med i Tony Toupe Talk Show?

Jo, og de producerede også det kortlivede "Ronny Rosé" og det mere krævende
"Søren Kirkegaard Roadshow". Man skal heller ikke glemme børneklassikeren
"Robin Hat" eller deres oprindelige radioshow "Pas på varerne, Arne".

I løbet af 1990'erne blev der flere gange i aviser og blade skrevet om en
planlagt samlet udgivelse af deres produktioner. Boksen skulle hedde "Ti
kolde fra kassen" og udover ovenstående på VHS og CD også indeholde en bog.
Jeg kender en, som arbejdede på bogen, men projektet strandede desværre som
bekendt undervejs. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så var problemet noget
med rettigheder - både til udsendelserne, men også til den anvendte musik.

Ærgerligt. Jeg ville nu gerne eje især "Sonny Soufflé...".

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-01-02 15:17

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> writes:

> Jo

Nej. Brødrene Bisp var ikke. Jeg tror det var det spørgsmålet gik på.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Torben Larsen

Dato : 27-01-02 23:34

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
> "Søren Kirkegaard Roadshow". Man skal heller ikke glemme børneklassikeren
> "Robin Hat" eller deres oprindelige radioshow "Pas på varerne, Arne".

Jeg tror faktisk det første de lavede var "Græsted Radio" på P4 i P1 for en
20 år siden.

Torben

Fra : Per Tolbøll

Dato : 29-01-02 22:25

>Jeg tror faktisk det første de lavede var "Græsted Radio" på P4 i P1 for en
>20 år siden.

- Ja - så vidt jeg husker startede det med et afspilning af et afsnit af
"Græsted Radio" gennem P4's legendariske telefonbåndoptager engang i '78-79.
Bagmand for løjerne var dengang Wikke og Hans Henrik "Rasmus Radiomus"
Bærentzen. Steen Rasmussen var studievært på P4 dengang.

//Per

Fra : Rhythm

Dato : 28-01-02 16:28

> [...]
> med rettigheder - både til udsendelserne, men også til den anvendte musik.
>
> Ærgerligt. Jeg ville nu gerne eje især "Sonny Soufflé...".

Jeg har lige snuppet dette her fra Græstedfilm´s hjemmeside (Wikke &
Rasmussens):
DE GAMLE TV-SERIER PÅ VIDEO ?
Mange spørger os hvornår de gamle serier kan købes på video.
Desværre er der store rettighedsproblemer i forb. med den anvendte
underlægningsmusik, så der forestår et meget omfattende "clearingsarbejde".
Du er velkommen til at kontakte DR's multimedie afdeling hvis du vil vide
mere på tlf.: 35203040.

Mvh
Rhythm

Ps: Hold øje med www.graestedfilm.dk for mere info om de gamle tv
klassikere.

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 27-01-02 15:42

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> C.H.Engelbrecht wrote in dk.kultur.film

> Var de ikke også med i Tony Toupe Talk Show? (hvordan staves Toupe?)

Sådan: toupé.

Mikkel Selsøe Sørensen