BG2 kører dårligt under winxp
Fra : BB

Dato : 27-01-02 00:20

Hejsa, efter at jeg har installeret winXP kører BG2 ad h til...specielt inde
i inventory, når
jeg bevæger musen, oplever jeg ikke en flydende bevægelse men det hakker
derimod helt
vildt...desuden fryser spillet hver 5. minut i et par sekunder...

Nogen der ved hvad der kan være galt?

Mvh. BB

Fra : CB

Dato : 27-01-02 04:45

> [...]
> derimod helt
> vildt...desuden fryser spillet hver 5. minut i et par sekunder...

Har du prøvet de forskellige kompatibilitetstilstande ved at højreklikke på
genvejen til Bg2- trykke egenskaber - markere fanebladet kompabiltet og så
prøve fx win98 (eller en af de andre)

Ved ik hvor meget ram du har, men kunne forestille mig 256 vil være i
underkanten med xp og bg2
Dog lyder det ikke umiddelbart som et ram problem da det så ville være under
hektiske kampe at maskinen vil bukke under
Derfor ender vi ved driverne som du se´fø´li skal være opdateret med -både
hvad angår grafik (husk xp drivere hvis du har et nvidia baseret kort) og
chipset.

Håber det lykkedes, men det vil være en stor hjælp hvis du fremover oplyste
om din hardware.

cb

Fra : Simon Nejmann

Dato : 27-01-02 18:58

On Sun, 27 Jan 2002 00:20:27 +0100, "BB" <dsl28561@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>derimod helt
>vildt...desuden fryser spillet hver 5. minut i et par sekunder...

Standard hjælp:
* Find den nyeste patch:
http://www.bioware.com/games/shadows_amn/support/patches/#patch <- kun
BG2
http://www.bioware.com/games/throne_bhaal/support/patches/#patch <-
med Throne of Baal

*Opdater drivere - grafikkort, lydkort, motherboard og alt andet.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann