copy right af billeder
Fra : J. Ewerty K.

Dato : 26-01-02 23:23

Hej derude i gruppen

Jeg har en hjemmeside med en masse billeder, som jeg gerne vil
beskytte. Så er der en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan man
kan forhindre andre i at kopiere mine billeder ?
På forhånd tak for hjælpen
MVH
JEK

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-01-02 23:45

Kan ikke lade sig gøre.
Sæt synlig eller usynlig mærkning på.
http://www.digimarc.com/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-01-02 23:51

Sat, 26 Jan 2002 23:23:27 +0100, skrev "J. Ewerty K."
<jek@city.dk>:

>Så er der en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan man
>kan forhindre andre i at kopiere mine billeder ?

Lad være med at uploade dem.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : J. Ewerty K.

Dato : 27-01-02 00:45

Måske har jeg ikke udtrykt mig korrekt - jeg VED det kan lade sig gøre at
skive en eller anden kommando så når man højre klikker på et billede så er
det
ikke muligt at klikke på kopier, når der højre klikkes kan man f.eks skrive
sin
egen tekst som "fingrene væk" eller "copyright".
Dem som VIL kopiere ved jeg godt kan komme uden om en sådan Kommando,
men man kan vel godt gøre det lidt mere besværligt for dem som ikke lige ved
hvordan man kommer uden om en sådan "lås"
MVH
JEK

Fra : Lars

Dato : 27-01-02 00:53

"J. Ewerty K." skrev:

> egen tekst som "fingrene væk" eller "copyright".

Det er vist ikke noget der er indbygget i Frontpage, men du kan selv lægge
de nødvendige JavaScript funktioner ind på dine sider.

Se f.eks: http://htmlgoodies.earthweb.com/beyond/noclick.html

- Lars

I'm never late, nor am I early.
I arrive precisely when I means to.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 27-01-02 00:54

"J. Ewerty K." <jek@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> hvordan man kommer uden om en sådan "lås"

Jeg har set det som noget ASP, men husker desværre ikke hvor. Du kan starte
med at lede på activedeveloper.dk

Vh
Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-02 02:52

Sun, 27 Jan 2002 00:44:49 +0100, skrev "J. Ewerty K."
<jek@city.dk>:

>Måske har jeg ikke udtrykt mig korrekt - jeg VED det kan lade sig gøre at
>skive en eller anden kommando så når man højre klikker på et billede så er
>det

En sådan ting er kun til irritation for sidens besøgende.

Dem, der måtte være i ond hensigt kan alligevel stjæle
billederne, som du selv skriver, for de ved, hvordan det omgås.

Derimod fjerner man en masse navigeringsmuligheder på siden ved
ikke at kunne højreklikke på siden.

Så dem man rammer, er de »uskyldige«.

Fra : finn@hove.at

Dato : 27-01-02 01:00

Prøb http://www.egenhjemmeside.dk/, som har scripts der forbyder
højreklik.
Mange hilsner
Finn Hove

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-01-02 01:48

Det kan IKKE lade sig gøre, du kan lave et simpelt javascript som forbyder
højreklik, men billederne vil ALTID ligge i C:\windowsTemporary Internet
Files enda i flere versioner så det kan altså ikke lade sig gøre. Men hvis
du ikke vil have andre skal se dine billeder, så hold dem for dig selv!

John

http://home19.inet.tele.dk/forlaget/