email / sms / orange
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 26-01-02 20:58

Jeg har købt en Motorola T191 med tilhørende abonement hos Orange.

Inden købet ville jeg høre hvordan det foregik hvis man modtog en mail
på telefonen (som jeg videresender fra en TDK-konto), jeg fik besked
om at den blev delt op i det nødvendige antal sms beskeder. Fint
tænkte jeg - sådan - ikke noget med kvarte mails til mig. Men men, nu
viser det sig, at for at jeg kan læse mails på min mobil skal mailen
sendes til min etellerandetx@orange.dk adresse som så (kun) sender
subject videre til min mobil, hvis så jeg vil læse denne, kan jeg for
0.50,- dkr. modtage en sms med en oversigt over ulæste mails,
hvorefter at jeg skal sende en sms for hver mail jeg ønsker at læse -
en penge maskine eller hva' ? - og desuden ikke særligt brugervenligt,
men modsat meget besværligt og dyr.

Findes der en bedre løsgning, der evt. går udenom Orange ?

Jeg har adgang til et webhotel hvor jeg kan benytte PHP hvis det er
muligt at komme den vej rundt..........

Bo

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 26-01-02 23:34

On Sat, 26 Jan 2002 19:57:58 GMT, bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo
Rattenborg) wrote:

> [...]
>tænkte jeg - sådan - ikke noget med kvarte mails til mig. Men men, nu

>Findes der en bedre løsgning, der evt. går udenom Orange ?

Hvis du emailer dit telefonnummer til mig og forwarder til xxxxxxxx@SMSnu.dk
så kan du få op til 9 SMSer pr. email, for du vil næppe have hele emailen
sendt. En MP3-fil bliver til mange SMSer

- Jørgen

http://SMSnu.dk/ Op til 7 SMS pr. sek. via browser eller email
http://dns.jth.net/ DNS m. dyn. IP og domæneregistrering