Arhhh .... det er lørdag ;-)
Fra : Far´s Runa

Dato : 26-01-02 20:45

Hurra det er lørdag i dag

Min lørdag starter altid med 2 lune rundstykker med leverpostej som jeg
deler med min Far. Han siger godt nok at jeg også skal æde krummerne som
falder på gulvet for ellers skal han bare til at støvsuge bagefter, men jeg
syntes det er fint at min Far på den måde får noget motion og finder ud af
hvordan en støvsuger virker.

Når så vi er færdige med rundstykkerne så går jeg ned for at holde øje med
postbudet og imens lader Far som han har travlt. Jeg ved ikke med hvad men
han ligger en masse rudekuverter i en anden stor kuvert hvor på det står
"Til RenoVest - Forbrænding anstalten"

Når klokken bliver 12 så skal vi have frokost og jeg får altid en
leverpostejsmad og når vi har spist så skal vi have en middagslur for Far
siger at det skal man når man bor på landet og så kravler jeg op i sengen
til Far og ham ævler altid om at jeg er al for stor til at ligge der. Det er
altså ikke min skyld at Far kun har en enkeltmandsseng på 75 cm. bred blot
fordi hans ex. kone skred med sengene så vi skulle sove på gulvet i flere
dage indtil Far fik nølet sig sammen til at købe en ny seng ! Og så købte
han en enkelt seng for så sagde han at han var sikkert på at det ikke blev
plads til en ny kvinde !. Hvad med mig siger jeg bare ??.

Når vi så har fået middagsluren så kigger Far på mig og siger vi skal i
skoven for ellers bliver jeg bare for fed hvis jeg ingen motion får. Og det
elsker jeg for der er en masse fasaner og rådyr i skoven som jeg kan kigge
på og dem er jeg meget interesseret i men jeg gør dem ikke noget for det
lærte jeg som helt lille af Far at jeg ikke måtte gøre fordi dyrene i skoven
er vores venner. Heldigvis så er Fars stedsans noget det ligner løgn så vi
ender næsten altid med at fare vild i skoven og så får jeg et par ekstra
timer ude i skoven mens Far går og bander højlydt. På vejen hjem køber Far 2
kager, en til mig og en til han selv som vi skal have til kaffen. I dag var
det fasterlavnsboller.

Om aften skal vi altid have flæskesteg med brunede kartofler fordi det er
lørdag. Flæskestegen er god for det er en øko et eller andet frilands noget
men jeg ved ikke hvad den koster for Far får aldrig en regning fra
bondemanden ??. Måske den så er gratis ??. Jeg syntes i hvert fald at Far er
en god kok for maden er altid god og sometider tror jeg at Far syntes at
maden er ekstra god for så får jeg det hele mens Far tager en skive rugbrød
i stedet for efter han har smagt på sin mad ?.

Så bliver jeg pludselig træt efter den gode mad og al motionen i dag så jeg
går ind i min egen lænestol med mit tæppe og ligger mig til at sove lidt.
Far slukker sætter så en CD med Mark Knopfler på som hedder Themes from
Local heros....den med alle de gode melodier fra Dus med dyrene og En
naturlig forklaring. Men så kommer det værste !. Far går hen i skuffen og
finder hans lørdags cigar !. 26 cm. lang med mavebælte !. Jeg ved ikke hvad
Far ser i dem men han får et sagelig blik i øjene når han tænder den. Jeg
gider ikke den cigarrøg så jeg har sat mig foran computeren og kigger på
nogle dejlige han hunde på nettet. Jeg har kig på Visum von Arminius er
verdens vinder men Far siger at jeg bare er forskruet oven i hovedet fordi
jeg lige har været i løbetid men han ved altså ikke hvordan vi piger tænker
når vi ser Visum von Arminius !. Men det bliver vist ikke til noget for Far
siger at jeg er ved at være for gammel til det pjat og desuden vil det koste
"en større hængerøv" hvis han skulle hente Visum herop blot fordi jeg syntes
han er dejlig og så siger han at vi skal leve af øllebrød resten af livet
for der bliver ikke råd til flæskesteg efter sådan en parring. Han er også
så nærtagen min Far !

Lige nu sidder Far og pulser løs på sin cigar og heldigvis er der stadig
sort kaffe i kaffen men hælder han whiskey i kaffen så går jeg altså ! For
jeg gider ikke at vække ham når vi skal i seng fordi han sidder og sover i
lænestolen ! Og når jeg så vækker ham så tager det en krig inden han finder
ud af at låse døren op så jeg kan komme ud at tisse !. Nå men der ser ud til
at Far holder sig til kaffen og cigaren i aften.

Men nu er denne lørdag snart slut desværre for der er al for lang tid til
næste lørdag men jeg er allerede begyndt at glæde mig

Men nu skal jeg have et rigtig kødben for Far siger det er sundt for mine
tænder og at han ikke vil have at jeg skal have sådan nogle tænder som Fars
bedstemor der ligger og griner af en om natten i et glas vand.

Kan I fortsat have en hyggelig aften.

vuf vuf fra mig

Runa

Fra : Kosmonauten

Dato : 26-01-02 21:39

Hej Runa,
det var da hyggeligt at du sådan kunne få tasterne for dig selv.
Hehe, det med at menneskerne har en dårlig stedsans, det behøver du ikke at
fortælle mig.
Jeg får så tit ros for min "næse"(far kalder det godt nok "evne" HA ;c) )
til at vise ham vejen hjem fra parken.

Jeg elsker at tonse igennem krat og mudder, ja nogle gange så ryster min far
på hovedet, men når så der falder sne, så vil han godt ned og rulle sig i
det. Han siger at der er noget mistænkeligt ved mig, altså baaare fordi jeg
har fanget 2 mus! Ihh altså.......
Det siger jeg dig Runa, mennesker ER mærkelige og poten på hjertet, så er
det HÅRDT arbejde at opdrage sådanne øhh dyr ;c)

Og jeg kender godt den der med kvinderne, jeg passer godt på far her, for
jeg ved MEGET mere om dem end han tror ;c)

Vi har været ude i det skønne blæsevejr i dag, men der var ikke nogle af de
andre hunde ude, så vi har leget med bold og jeg har brugt næsen til at
finde lidt guf med.

Men ved du hvad Runa, min far bliver mærkelig om lørdagen i øjeblikket, det
er vist noget med en Inspector Mos eller Mååårsee!?!?

Min far nøjes så med en romtoddy, han har godt nok også været forkølet det
sidste stykke tid, meeen så passer jeg ham bare, du ved med søsters pote ;c)

Og du kan tro at ham en gang imellem finder på at pulse på sådan en underlig
ting, den minder meget om den osepind din far også hygger sig. Men min far
siger at det skal være cubansk tobak hmm, hvad er der i vejen med den fra
Haslev bjæffer JEG bare!

Jeg var lidt rystet over dit "uheld" sidste lørdag og håber nu at det ikke
udmønter sig i, ja du ved nok "dét der" ;c)

Forøvrigt så kommer jeg med i næste nummer af Se & Gø, min far har jo gjort
mig til filmstjerne, specielt " Frk. Laika's fornemmelse for sne" har scoret
flotte karaktere, NewsBone gav den 4 Ben!!!

Men jeg skal nok passe på ikke at få for mange Primadonna nykker, selv om
far godt ved at jeg er den største gevinst han nogensinde har haft ;c)

Masser af Bjæf & Gø til dig Runa (og din far) fra
Miss Laika(som er gode venner med alle, men

"Far´s Runa" <runas@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Coppi

Dato : 26-01-02 21:55

Hej Runa

Du er vel nok heldig.

Vi har ikke fået kødben siden igår.

Jeg tror du har en rigtig god far, sådan som i kan hygge jer.

coppi

Fra : Ann K

Dato : 27-01-02 02:13

Hej Runa.
Øjjj, det lyder som om du har det rart om lørdagen!
Min dag idag har også været dejlig... Vi vågnede allesammen kl 8.30,
fordi mig og så katten stod og jamrede om kap ved døren... Ingen af os
kan nemlig hitte ud af at tisse i kattebakke om morgenen, så Ann er
nødt til at stå op og lukke os ud i haven ;)
Nå, men katten kiggede én gang ud på den smule sne, der var kommet i nat
og besluttede så at den alligevel hellere ville sove længe... Jeg ræsede
derimod rundt og forsøgte at pløje nogle gode stier - det tog vel ca 3
kvarter - og i mellem tiden havde Ann fået noget tøj på... Så skulle Sif
ud og jeg blev kaldt ind. Vi må nemlig ikke lege sammen alene - mine
mennesker siger at jeg er alt for voldsom og at Sifs dårlige ben ikke
kan tåle det... Mens Sif stod og overvejede om hun ville gå ud i sneen,
begyndte vi så at lave morgenmad... Og Sif fortalte at hun hellere ville
ind og sove længe sammen med Manden og katten - det fik hun lov til...
Ann og jeg gik så en lang tur langs vestvolden og legede en hel masse
sjove lege... sådan noget med at Stå, Dæk, Sit - ret skægt! Tænk, man
får masser af ros for ingenting at lave! Så stod vi ved en af broerne og
så på ænder og fiskehejren.. og Ann smed noget dejligt tørt brød ned til
dem... Dum leg - jeg måtte ikke få noget!
Da vi kom hjem, gik jeg over og vækkede Manden og Sif... Han siger altså
nogle sjove lyde, når man sådan gnider en sjaskvåd hale op i hans ansigt

Desværre skulle jeg så være alene hjemme :( Ann og Manden skulle på
indkøb - men de lovede, at købe lørdagsguf med hjem til alle dyrene...
Sif og jeg tjekkede indkøbsposerne, da de kom hjem... og der var guf til
aftenen - griseører, mums!
Kl. 2.30 gik vi så tur igen... denne gang var Sif med, og vi gik op på
vores legeplads på volden, hvor vi mødes med en hel masse andre hunde...
alle vores gode venner var der idag :) Og der er kommet en ny lille
hvalp - Ann kalder den en kelpie-blanding, selv om den hedder Zulu...
Pragtfuldt!!! Endelig en vaps, der fatter, hvordan man leger... jeg er
ved at lære den nogle hyrdetrick - og den er ret dygtig
Manden kom og hentede os i bilen og så tog vi et andet sted hen, hvor
han havde lagt et spor, som vi skulle følge... Mit og Anns var hurtigt
overstået, men det tog lang tid for Sif at finde frem til hendes guf -
så Ann og jeg legede en hel masse lege i mellemtiden... og jeg fik igen
ros for ingenting at lave
Da vi kom hjem skulle der laves aftensmad og jeg blev placeret foran
fjernsynet, for at se skole-tv... der var en film om en hund, som hed
Lassie, som kunne en hel masse ting, og Ann sagde at jeg selvfølgelig
ville blive lige så dygtig...
Hele aftenen har jeg så ligget på Anns fødder og gnasket griseøre... hun
siger ganske vist at det er lidt ækelt... noget jeg ikke helt fatter -
jeg mener, _jeg_ er da ikke snasket til...
Og nu ligger mig og Sif i sofaen og snuer... Om lidt skal vi i seng og
sove... og i morgen skal Ann og mig til agility-træning... Og vi har
også en aftale om at mødes med Zulu nede på legepladsen....
JUBIIIIII!!!!!

Trætte godnathilsner fra Dise