Asus S370-ol cpu adaptor..
Fra : testpersonen

Dato : 26-01-02 18:38

Hejsa alle...

Jeg har lige fået fingrene i sådanne en svend... er der ikke noget med at
jeg med denne adaptor kan få mit Asus P2B-S bundkort til og kører med en
800Mhz p3 ?? Der var for Laaaaangtid siden nogle links til noget men jeg kan
ikke finde dem.. Håber nogle kan hjælpe mig da jeg kan få den til næsten
ingen penge :)

testpersonen

Fra : orbital

Dato : 27-01-02 10:11

On Sat, 26 Jan 2002 18:37:42 +0100, "testpersonen"
<testpersonen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>ikke finde dem.. Håber nogle kan hjælpe mig da jeg kan få den til næsten

Ja, men zitech sælger også sådan nogle for 100. De har 2 tilbage. De
er kun ppga, og kan egentlig ikke boote med coppermine, med mindre man
laver noget ved adapteren (lodder en lus på undersiden af soklen), og
klipper 1 ben på cpu'en:

http://www4.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/index.html

modifikationen skaber kompatibilitet til fcpga cpu'erne, celeron eller
PIII.

Hvis det en celeron for 66 MHz frontbus, kan man få den til at køre
100 MHz frontbus ved at tape et ben på adapteren (jeg bruger en label,
klippet til med saks):
http://www6.tomshardware.com/cpu/98q2/980514/

mvh

John

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 27-01-02 20:00

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
kan
> ikke finde dem.. Håber nogle kan hjælpe mig da jeg kan få den til næsten

jeg er også meget interesseret hvis nogen ved hvor den kan købes. De steder
jeg ellers har set dem, har dem ikke længere...

MVH
Bo