Problemer med T68
Fra : Jonas Heilesen

Dato : 26-01-02 18:09

Er det bare min T68'er der er helt i skoven, eller er der generelt problemer
med dem?

Her er en beskrivelse af et par af mine problemer med den.

1) På det seneste har jeg MEGET svært ved udgående opkald. Når jeg forsøger
at ringe ud, skriver telefonen "kalder op til ....." men istedt for derefter
at skrive "forbinder til......." springer den tilbage til den blanke skærm
(normal tilstanden), og har øjensynligt glemt alt om opkaldet. På dette
tidspunkt står dækningen helt i bund, for et sekund eller to senere at
springe op på et normalt niveau igen.

2) Når jeg ringer op til telefonsvareren (ved at holde knap 1 nede). Skriver
telefonen "ringer op til .é[]". Måske en lille software bug, men stadigt
lidt kikset.

3) Menuerne virker temmelig træge. Måske er det bare fordi jeg er vant til
Nokia (hvor man som regel kan arbejde meget hurtigt), men ofte er jeg to-tre
taste tryk foran displayet her.

4) Når telefonen tændes, er det ikke altid den starter. Det hænder at
displayet bare lyser op, med en sort blok, der hvor batteri indikatoren
burde være, og efter 10-15 sek slukker telefonen så igen.

Jeg har softwareversion "R1B", er det ikke en af de nyere?
Jeg er lidt i tvivl. For egentlig kan jeg godt lige telefonen, men med de
her børnesygdomme virker det altså som et temmelig ufærdigt produkt Ericsson
har sendt gaden.

Hvad siger i, er de alle sammen sådan, eller skal jeg bare ned og kaste den
efter en reperatør/ombytter?
For jeg må nok sige, at hvis den ikke kan blive bedre en dette her, så er
jeg altså på vej ned og hente en Nokia igen.

mvh Jonas Heilesen

Fra : Kim Lethan

Dato : 26-01-02 20:28

"Jonas Heilesen" <RVVUPWHBOYXP@spammotel.com> skrev i en meddelelse
[SNIP en masse bøvl med T68]

Jeg har aldrig hørt om de problemer før, måske var det en ide at få efterset
den. Du skal som minimum have opdateret softwaren.

> [...]
> Jeg er lidt i tvivl. For egentlig kan jeg godt lige telefonen, men med de
> her børnesygdomme virker det altså som et temmelig ufærdigt produkt

Softwareversionen "R1B" er den første T68 kom med, der er kommet 2
opdateringer siden og "R2A" er den nyeste. I den nye version er nogen af
problemmerne med langsomme menuer og T9 blevet ordnet.

--
Kim Lethan

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-01-02 02:23

On Sat, 26 Jan 2002 18:08:55 +0100, "Jonas Heilesen"
<RVVUPWHBOYXP@spammotel.com> wrote:

>Er det bare min T68'er der er helt i skoven, eller er der generelt problemer
>med dem?

Jeg kan nikke genkendende til et par af dine problmer - men sjovt nok
er mine problmer først kommet EFTER jeg skiftede selskab fra telia til
TDC.
Da jeg havde Telia var der ingen problemer overhovedet.
Men med mit nye TDC er der pludselig opstået en vis ustabilitet.
Jeg tror det kan skyldes, at der er kommet et nyt simkort i, der e
rproduceret efter T68 kom på gaden (bare et gæt).'
Jeg kører nemlig stadig med den ældste software til T68 (også som du
gør) - derfor tror jeg en software update, der jo er gratis, vil løse
problemerne.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Jonas Heilesen

Dato : 27-01-02 12:25

> [...]
> Jeg kører nemlig stadig med den ældste software til T68 (også som du
> gør) - derfor tror jeg en software update, der jo er gratis, vil løse

Hmmm den teori holder ikke i mit tilfælde da min simkort er 1-2 år gammelt
(der står sågar stadig Mobilix på simkortet). Men jeg vil forsøge mig med en
software upgrade.

Tak for hjælpen.

--
mvh Jonas Heilesen

Fra : Siggy

Dato : 27-01-02 18:04

Har lige fået upgradet min 2 gange til R2A, da ericsson mente der måske var
gået noget galt første gang, men jeg synes sq ikke der er sket en skid, hvis
jeg skal være ærlig.. Min wap over gprs er langsom og ustabil, når jeg læser
en sms kan jeg ikke modtage nye imens, plus stort set lige så langsomme
menuer og T9 som før.. Trist trist.. At de ikke kan få sw'en til at følge
med hw'en.. Man begynder sq efterhånden at savne sin nokia.. Desværre..

Mvh - Siggy..

Fra : maxses

Dato : 28-01-02 06:52

"Siggy" skrev d. 27-01-02 18:04 dette indlæg :
> [...]
følge
> med hw'en.. Man begynder sq efterhånden at savne sin nokia..

Jeg kan godt forstå at du er træt at det ikke virker, men du vidste vel
at menu'erne ikke var lige så hurtige som i nokia? og lad dig ikke
skræmme af hvis du har fået en mandags-model, det sker med alt, hvis du
kan få det rep. eller måske endnu bedre ombyttet så prøv det først

Held og lykke med det.

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Jonas Heilesen

Dato : 28-01-02 22:02

> [...]
> skræmme af hvis du har fået en mandags-model, det sker med alt, hvis du
> kan få det rep. eller måske endnu bedre ombyttet så prøv det først

Det havde jeg sådan set også tænkt mig. Nu er den imellemtiden ved at gå
helt kold. Så nu er der ingen tvivl. Her til aften frøs menuerne pludselig,
og bagefter kunne jeg i flere timer slet ikke tænde den. De får den lige i
nakken så snart jeg når at komme derned. Men heldigvis bor jeg lige i
nærhedden af EMTS, de fixer eller bytter den jo inden for 30 min. Så jeg
satser lidt på at det sikkert er så kompliceret at det bliver til en bytter.

--
mvh Jonas Heilesen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-01-02 15:30

"Jonas Heilesen" <RVVUPWHBOYXP@spammotel.com> wrote in message
> [...]
> (normal tilstanden), og har øjensynligt glemt alt om opkaldet. På dette
> tidspunkt står dækningen helt i bund, for et sekund eller to senere at

Er set før få den opgraderet og eller rep.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-01-02 15:30