Probs med upload hos CC
Fra : Moerch

Dato : 26-01-02 16:24

Hej ng.
Den 2. januar i år fik jeg Adsl hos CC. Ligesiden har linjen (384/384)
været fejlmeldt. Det skal tilføjes at mit styresystem er Win2000. Problemet
ligger i min upload. Den upper med ca. 27 hvor den burde ligge på omkring
40, hvilket min download gør. Dog kan hastigheden nå cirka 38, men dette kun
hvis man bruger flere tråde...dette er jo ikke hensigtsmæssigt. Jeg har
testet linien på 3 forskellige netkort/maskiner og det er samme problem. Vi
har også prøvet med 3 forskellige routere + tilhørende kabler. Mit netkort
er et 10 mbit fra Planet. Nu siger CC at der ikke er mere at gøre. Han lød
nærmest som om at han var træt af at jeg ringede derind konstant og brokkede
mig. Desuden kunne han tilføje at min upload er ok når den ligger hvor den
gør. Et eller andet med at downloaden også påvirker upload ...på trods af vi
ikke kører noget download mens vi tester. Og en masse edbsprog som en normal
dansksproget ikke forstår en pind af. Vi har prøvet at booste linien til
512/512 og der ligger min DL på ca.56 og min UL på ca.42. Problemet synes
jeg er åbenlyst, men når CC siger at der ikke er fejl derinde mener han
åbenbart at have ret. Som afsluttende bemærkning sagde han at jeg skulle
købe et 100mbit netkort (hvilket jeg til dels kan give ham ret i og vil
gøre) og så skulle jeg tweake maskinen til bedre at håndtere pakkerne som
routeren sender afsted!!!!!!!W¤%#¤%#

Jeg har målt min hastighed ved at uppe til CC egen server. Dvs ren upload.
Og uden at jeg har DL eller UL til/fra andre.

Når man køber en 384/384..Er det så ikke meningen at upload og download skal
være nogenlunde ens? Eller er jeg kørt lidt af sporet hvad det angår? Det
svarer jo nærmest til at hvis man vil have en ens UL og DL,så skal man købe
256/512 og det kan da ikke være meningen eller hvad???
Jeg håber der er nogle flinke mennesker herinde der er villige/i stand til
at hjælpe da jeg føler at stå i en uholdbar situation som jeg ikke kan ændre
ved.

Mvh
_Moerch

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-02 16:30

"Moerch" <juggernaut@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dette kun
> hvis man bruger flere tråde...dette er jo ikke hensigtsmæssigt.

Men vilkårene når man bruger visse protkoller/servere. Der er næppe
noget galt med linjen.

Ikke uforståeligt

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Moerch

Dato : 26-01-02 16:52

> Men vilkårene når man bruger visse protkoller/servere.

Det skulle jo ikke være nødvendigt til almindelig brug. Desuden var det den
eneste måde han kunne få hastigheden op, det tyder jo klart på noget
kvalitetstab eller noget.

> Ikke uforståeligt

Næ, men de må jo forvente at kunderne beklager sig hvis de ikke får hvad de
betaler for.

_Moerch

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-02 16:52

> Det skulle jo ikke være nødvendigt til almindelig brug. Desuden var
det den
> eneste måde han kunne få hastigheden op, det tyder jo klart på noget
> kvalitetstab eller noget.

Nej, det tyder det ikke på. Hvorfor tror du det? (teknisk forklaring
imødeses, når du nu kan mene at det "klart" tyder på det)
Det tyder netop på at linjen fungerer fint, men din
computer/serveren/protokollen ikke kan klare mere end 27 kb pr. session

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Moerch

Dato : 26-01-02 17:17

> [...]
> Det tyder netop på at linjen fungerer fint, men din
> computer/serveren/protokollen ikke kan klare mere end 27 kb pr. session

Det er mod CC egen ftpserver, der nok skulle have kapacitet til overs til
min sølle 384/384...en kammerat til mig uploader i hvert fald med fuld
hastighed med sin 512/512.

Det tyder da klart på der er et problem et sted imellem mig og CC, da CC´s
anvisninger til mig er fulgt, og de ikke kan se et problem hos sig.
Mht. den "tekniske" forklaring må jeg nok skuffe dig...der var jo næppe
grund til at spørge om på en nyhedsgruppe hvis man havde indsigt i det. Og
det kunne jo være skønt hvis der lige sad en derude der havde oplevet det
samme, og som havde en ide om hvor problemet lå...især nu efter at CC selv
har givet op.

_Mørch

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-02 17:20

> [...]
næppe
> grund til at spørge om på en nyhedsgruppe hvis man havde indsigt i

Så hold dog på med at påstå noget du ikke kan bakke op med fakta.
Hvorfor tror du at der er noget galt med linjen når du kan presse 38
kB/s igennem den?
Det er i orden at du mistænker linjen, men du kan ikke sige at det
"klart" tyder på at det er den, når du ikke har nogle argumenter.

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Moerch

Dato : 26-01-02 17:37

> [...]
> Det er i orden at du mistænker linjen, men du kan ikke sige at det
> "klart" tyder på at det er den, når du ikke har nogle argumenter.

Hmm...fakta er jo netop at man kun kan uploade med ringere hastighed,
medmindre man multithreader. Så der må jo være noget galt med linien, når
jeg ikke har samme ydelse som andre, der kan opnå fuld hastighed UDEN at
multithreade. Det er da klart nok. Og CC´s supporter kunne også godt se der
var et problem, men kunne ikke komme på en årsag til det. Det er fakta

_Mørch

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-02 17:43

> Hmm...fakta er jo netop at man kun kan uploade med ringere hastighed,
> medmindre man multithreader. Så der må jo være noget galt med linien

Nej. Linjen opererer på lag 1-3 og kan ikke se forskel på om du
multithreader eller ej.
(dvs det er routeren der arbejder på lag 3)

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Moerch

Dato : 26-01-02 17:56

> Nej. Linjen opererer på lag 1-3 og kan ikke se forskel på om du
> multithreader eller ej.
> (dvs det er routeren der arbejder på lag 3)

Nå, ja det skal nok passe...men det er jo nok så underligt at man kan opnå
højere hastighed ved at multithreade, så? Hvad mener du om det, hvor kan
problemet ligge?

_Mørch

Fra : Morten Boysen

Dato : 26-01-02 18:08

"Moerch" <juggernaut@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
kan opnå
> højere hastighed ved at multithreade, så? Hvad mener du om det, hvor

Det kan være mange forskellige ting.

Prøv at gå ind på <http://www.dslreports.com/tweaks/>, og så hvad den
siger om RWIN. Jeg vil foreslå, at du sætter den i nærheden af
32kbyte. Det kan du gøre på denne side:

<http://www.dslreports.com/tweaks/RWIN>

Vil du vide mere om RWIN, så kan du se på:

<http://www.dslreports.com/faq/tweaks/4.+RWIN#903>

--
Morten Boysen

Fra : Moerch

Dato : 26-01-02 18:15

Tak for noget brugbart. Jeg prøver og håber det bedste :)

Mvh
_Moerch

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 30-01-02 15:42

> [...]
> Det tyder netop på at linjen fungerer fint, men din
> computer/serveren/protokollen ikke kan klare mere end 27 kb pr. session

Det er da forkert, han kan jo sende med ca. 42 kb/s når linien bliver
boostet til 512/512.

Så er det jo ikke hans "computer/server/protokol" der ikke kan håndterer
mere.

Jeg har samme problem med vores linie, CC har givet mig en "forklaring"
om at upload altid vil være dårligere end download???

Nicolaj Mejnert

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-01-02 15:52

"Nicolaj Mejnert" <webmaster@nordliefood.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da forkert, han kan jo sende med ca. 42 kb/s når linien bliver
> boostet til 512/512.

Som sagt tidligere så kigger linjen kun på lag 1-2 og kan derfor ikke se
om der er flere sessioner eller ej.

Fra : Linde

Dato : 31-01-02 00:11

> Som sagt tidligere så kigger linjen kun på lag 1-2 og kan derfor ikke se
> om der er flere sessioner eller ej.

Jeg fatter krans af det mumbo-jumbo...men uanset hvad vil hans linie ikke
sende med de specificerede 384 kbit(plus "overlay?"), sådan er det bare.
Basta.

--
Mvh Linde

--ooOoo--
Bliv donor
--ooOoo--

Fra : Jens

Dato : 31-01-02 00:17

"Linde" <katnapFJERN@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sende med de specificerede 384 kbit(plus "overlay?"), sådan er det bare.

Det lyder som om hans "rå kobber" er af dårlig kvalitet, han bor for langt
væk fra centralen osv.

Telnet til routeren og giv den kommandoen:

SH INT WAN0

Så kan du se hastighederne.

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-01-02 00:30

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om hans "rå kobber" er af dårlig kvalitet, han bor for
langt
> væk fra centralen osv.

Hvorfor gør det det når linjen kan overføre de høje hastigheder?

Fra : Jens

Dato : 31-01-02 00:49

> "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> langt
>
> Hvorfor gør det det når linjen kan overføre de høje hastigheder?

Det så jeg ikke lige, undskyld......

Jens

Fra : Linde

Dato : 31-01-02 00:15

> Jeg har samme problem med vores linie, CC har givet mig en "forklaring"
> om at upload altid vil være dårligere end download???

Ja, det var noget lignende de sagde til den pågældende her. Men det virker
bare lidt som en kvikvask, for her ved mig kører den det den skal, nemlig
omkring 56 kb/sek, opad...med én tråd, altså.
Andre der har samme probs?

--
Mvh Linde

--ooOoo--