minimumskrav til kategorier?
Fra : nikolaj borg

Dato : 26-01-02 16:14

I lyset af de mange kategorier spekulerer jeg lidt på, om vi skal opstille
nogle minimumsregler for et kategori, først og fremmest mht. antallet af
stemmer og måske også mht. antallet af nominerede.

Spørgsmålet er, om en dk.kultur.musik-pris kan tages seriøst, hvis der kun
er afgivet 5 stemmer i en kategori eller der kun har været en eller to
nominerede.

Men hvad siger I? Kan vi stå inde for en pris i kategorier, hvor kun meget
få har stemt? Jeg vil foreslå, at der kun tildeles priser i kategorier, hvor
der som minimum er afgivet 10 stemmer. Eller skal tallet være højere?

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-01-02 20:49

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>
> [...]

> der som minimum er afgivet 10 stemmer. Eller skal tallet være højere?

Jeg er enig. Det er lidt svært at forudsige antallet af stemmer
og derfor også svært at vælge et antal minimumsstemmer. 10
lyder okay. Hvis der er 10 skribenter fra gruppen, der har en
mening om en kategori, så er det ganske pænt. Måske skal
det oven i købet være lavere, så dansktopkategorien over-
hovedet har en chance?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-01-02 01:31

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> [...]
> mening om en kategori, så er det ganske pænt. Måske skal
> det oven i købet være lavere, så dansktopkategorien over-

Om en kategori har en chance eller ej er IMØ ikke det væsentligste. Det
vigtigste for mig er, at det i en eller anden udstrækning kan siges at være
"dk.kultur.film" der har valgt vinderen. Måske er det mere realistisk at
fastsætte en procentsats, f.eks. "5 brugere og/eller min. 10% af dem, som
har stemt"? Vi ved jo ikke præcis hvor mange, som stemmer.

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-01-02 17:01

> [...]
> vigtigste for mig er, at det i en eller anden udstrækning kan siges at være
> "dk.kultur.film" der har valgt vinderen.

Okay, enig. Og så må grænsen for min skyld gerne være højere.

> Måske er det mere realistisk at
> fastsætte en procentsats, f.eks. "5 brugere og/eller min. 10% af dem, som
> har stemt"? Vi ved jo ikke præcis hvor mange, som stemmer.

10-15 brugere er bedre og så en procentsats på 10 eller 20.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-02 03:04

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2v1fg$ik6$1@sunsite.dk...

> [...]
> mening om en kategori, så er det ganske pænt. Måske skal
> det oven i købet være lavere, så dansktopkategorien over-

________________________

Jeg mener at man udmærket kan undvære kategorierne "Dansktop + Country" i
den her sammenhæng. Jeg tror (skråstreg) formoder ikke at nogen af dem som
interesserer sig for disse 2 genrer har nogen som helst interesse for, eller
lyst til, at se dette awards-show. Disse 2 genrer er så diamentralt modsatte
de andre katogorier som awards-showets beskæftiger sig med og som de
"kerne-interesserede" nok interesserer sig for. Altså hit-musik.
Salgsliste-pop. Jeg gider personligt ikke at se det show. Jeg kan simpelthen
ikke holde det ud. Dansktop og country er fuldstændig malplaceret i den
sammenhæng og vil ikke interessere showets seere.

Men det kunne da være interessant (skråstreg) sjovt hvis man lavede et
tillægs-show hvor man nominerede slager-musikken. Altså den glade
synge-med-musik.

I et sådant show kunne man f.eks. nominere flere forskellige slager-genrer.
Jeg kunne forestille mig følgende genrer og nominerede:

1: Årets dansktop-slager (Pigen på gården)
2: Årets dansktop-cd (Klaus og servants: 50 år på toppen, eller
hvor mange det nu er)
3: Årets nye dansktop-sanger (Simon von Koney)
4: Årets nye dansktop-gruppe
1: Årets country-slager
2: Årets country-cd (Cd-en med Cowgirls)
3: Årets nye country-sanger (Heidi Hauge)
4: Årets nye country-gruppe
1: Årets danseband-slager
2: Årets danseband-cd
3: Årets dansebands-gruppe
4: Årets dansebands-sanger
1: Årets spillemands-slager (Den dag i maj, Vindstyrke 15)
2: Årets spillemands-cd
3: Årets spillemands-gruppe
4: Årets spillemands-sanger
2: Årets spillemands-gruppe
1: Årets rock`n`roll-sanger
2: Årets rock`n`roll-cd
3: Årets rock`n`roll-gruppe (The Aligators)
4: årets rock`n`roll-sanger
1: Årets slager (Syv seje sild m. Birthe Kjær)
2: Årets cd
3: Årets slager-gruppe
4: Årets slager-sanger
1: Årets instrumental-cd (Clifters cd)
2: Årets instrumental-gruppe (Ole Erling)

Årets radiodiscjockey (Leif Vielsted)
Årets musikprogram i radio (Dansktoppen / Gammel Dansk)
Årets musikprogram i tv: (Musikbutikken)

Dette ville være noget slagermusik-tilhængerne kan forstå - det andet siger
os intet. Så et show for begge grupper ville være at forretrække. Vi forstår
jo ikke hinandens musik. Det kunne da være spændende.

Hilsen Åge
(popmusikken tilbage til rødderne)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-01-02 17:04

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
> [...]
> interesserer sig for disse 2 genrer har nogen som helst interesse for, eller

Du taler så vidt jeg kan se om Danish Music Awards, jeg
taler om dk.kultur.musiks egen musikpris.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 27-01-02 17:51

> interesserer sig for disse 2 genrer har nogen som helst interesse for,
eller
> lyst til, at se dette awards-show.

At der ligefrem kommer et helt awards-show ud af det, er nok at have lidt
høje tanker om os selv.

/Troels

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-01-02 23:48

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev i

> At der ligefrem kommer et helt awards-show ud af det, er nok at
> have lidt høje tanker om os selv.

Pjat! Og Åge skal være konferencier!

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu