nyt: DANSEBANDSMUSIK I DR TV
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-02 16:11

Måske efter at have erfaret om den kæmpe succes man har i Norge med
Dansegalla i Tv med de helt store navne (Vikingerne, Kandis, Scandinavia
o.s.v.) tager DR TV nu også ideen op. Man har besluttet at Musikbutikken (DR
TV Lørdage kl. 19.30) for fremtiden skal satse meget mere på den populære
danske pop og man ændrer også programmet til, at der flere gange bliver
Mini-Dansegalla med et enkelt orkester.
Man har allerede haft Mini-dansegalla med Kandis omkring årsskiftet. I
Norge er Dansegallaerne altid på Top 10 Listen over de mest sete
udsendelser.
Ja ja ja, jeg ved godt at dette ikke skal være om tv, men det er jo også
lige så meget om musik.

MINI-DANSEGALLA I AFTEN ER MED KLAUS OG SERVANTS (Dr Tv kl. 19.30)

Hilsen dansegalla-geniet

Fra : alice_trauelsen

Dato : 26-01-02 16:31

Hej Åge
Ja, og det skal jeg se.

Mange hilsner
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-02 20:55

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c52c6ed$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

DANSEGALLA-ANMELDELSE

Ja, det var jo et dansegalla uden dans, haha. Vi startede op med en af
sidste års største pladesucceer, Klaus Og Servants egen "Når et hjerte
slår", så der var jo noget vi alle kunne vi jo alle synge med på. Det var jo
en af sidste års populæreste landeplager.
Herefter spurgte Keld Heick (programvært) hvordan Klaus dog kunne holde
til al det spilleri. Du har jo spillet i de sidste 4 årtier ?, Haha, sagde
Klaus, ja hvordan kan du selv holde til det ? , så var det haha og hihi alle
steder fra. Det var vist en lille hentydning til et vist gadekær i en
landsby, haha.
Efter den lille hyggesnak blev programværten nødt til at give et af sine
egne numre sammen med Klaus`s spillemænd. Det blev "Jeg ringer på fredag",
altså med Keld og øhhhh.. Servants, haha.
Så gav Klaus og Servants et nummer helt uden musik til. De stod alle fem
på række og sang en af Elvis`s store succeer "All shook up" (Elvis er en
kendt sanger fra USA). Det lød bare så godt, alt det der med ahaha åwhh
jaaaa All shook up - det var kræs.

KLAUS OG SERVANTS GRANDPRIX-BIDRAG FORKASTET AF DR
Så hørte vi lige gruppens grandprix-bidrag til i år og det var bare
lækkert sentimentalt dansktop af den ægte slags, men Klaus burde have
vidst, at det var spildt arbejde. At sende et sådant bidrag ind til
DR-udvælgerne, som er direkte ukompetente til at udvælge de glade
slager-plader. De som passer ind i deres hoveder er højst en Johny Hansen
som får lov at medvirke med et nummer som intet har med dansktop at gøre.
Det skal jo helst være tæppebanker-præget musik.
Så fik vi en masse gøre numre i et potpouri og et knaldhamrende
forrygende pigtrådsnummer, hen ad Shadows (skråstreg) Clifters.
Man kan vinde en præmie hvis man går ind på DR´s hjemmeside for
Musikbutikken. Næste uge er det Lill Lindfors der er i butikken.

Hilsen dansegalla-experten

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-01-02 21:15

> Så gav Klaus og Servants et nummer helt uden musik til.

Det er jo faktisk betegnende for alle numre med Klaus & Servants.

(Det andet hedder i øvrigt "acapella")

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : John K

Dato : 26-01-02 22:05

> Det er jo faktisk betegnende for alle numre med Klaus & Servants.
>
> (Det andet hedder i øvrigt "acapella")

ROTFL

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-01-02 21:47

> [...]
> som får lov at medvirke med et nummer som intet har med dansktop at gøre.
> Det skal jo helst være tæppebanker-præget musik.

Hvilket grand prix har du set? Hvorfra ved du, at "DR-udvælgerne" er
inkompetente, når nu der er tale om en hemmelig samling af folk? Jeg synes
nu også Johnny Hansens bidrag var temmelig dansktop-agtig, men det gør du
åbenbart ikke...