Database
Fra : Dennis Hansen

Dato : 26-01-02 16:00

Hejsa

Når jeg loader en form, skal jeg have nogle variabler ind i en combo fra en
database, jeg har prøvet med en alm. databaseconnection (Data1), men når jeg
i Form_Load() laver et loop til indsættelse af værdierne, kommer den med
denne fejl

"Run-time error '91'
Object variable or with block variable not set"

Min kode er som følger:
//
Data1.Recordset.MoveFirst

Do While Not Data1.Recordset.EOF
Combo1.AddItem Data1.Recordset("Spilleuge")
Data1.Recordset.MoveNext
Loop
//

Hvad er der galt??

En anden ting, er det ikke muligt at lave et databasekald med en
sql-sætning?? Hvordan??

/Trier

Fra : peter

Dato : 14-02-02 21:13

Jo, du kan gøre det i forbindelse med et f. eks. RecordSet:

Eksemplet er fra DAO360.CHM, som er en MicroSoft hjælpefil, der
sikkert ligger på din PC. Se også ADO*.CHM-filer. Der står masser om
det.

hilsen Peter

Sub NextRecordsetX()

Dim wrkODBC As Workspace
Dim conPubs As Connection
Dim rstTemp As Recordset
Dim intCount As Integer
Dim booNext As Boolean

' Create ODBCDirect Workspace object and open Connection
' object. The DefaultCursorDriver setting is required
' when using compound SQL statements.
Set wrkODBC = CreateWorkspace("", _
"admin", "", dbUseODBC)
wrkODBC.DefaultCursorDriver = dbUseODBCCursor
Set conPubs = wrkODBC.OpenConnection("Publishers", , , _
"ODBC;DATABASE=pubs;UID=sa;PWD=;DSN=Publishers")

' Construct compound SELECT statement.
Set rstTemp = conPubs.OpenRecordset("SELECT * " & _
"FROM authors; " & _
"SELECT * FROM stores; " & _
"SELECT * FROM jobs")

' Try printing results from each of the three SELECT
' statements.
booNext = True
intCount = 1
With rstTemp
Do While booNext
Debug.Print "Contents of recordset #" & intCount
Do While Not .EOF
Debug.Print , .Fields(0), .Fields(1)
.MoveNext
Loop
booNext = .NextRecordset
Debug.Print " rstTemp.NextRecordset = " & _
booNext
intCount = intCount + 1
Loop
End With