Hvor mange watt skal en PSU have?
Fra : Lasse Morell Pederse~

Dato : 26-01-02 12:28

Hej!
Hvor stor en PSU har man brug for hvis man skal have en Athlon XP 1700+, 2
HD i RAID (Maxtor IDE 133), en brænder, og et dvd drev?
Kan man nøjes med 300 W - eller skal man op og have 400w?

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 12:53

"Lasse Morell Pedersen" <morell@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HD i RAID (Maxtor IDE 133), en brænder, og et dvd drev?
> Kan man nøjes med 300 W - eller skal man op og have 400w?

Det kommer meget an på kvaliteten af psu'en. Min Zitech 300 w kunne ikke
trække min xp1600, GF3, 2 diske, 3 cd rom drev, et par blæsere og lidt pci
guf. Jeg købte en Enermax 350 W og den kører klippestabilt. Kig på hvor
mange amp. psu'en afgiver ved forskellige volt, det er et godt fingerpeg.
Til sammenligning:
http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Enermax_EG365P_VE.shtml

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-02 14:05

min zitech 300w kan uden probs trække 750mhz athlon slot a, geforce2 gts,
div. pci kort, brænder, cd-rom, blæsere, 2 ide hdd's.

Vælg et mærkevare, da jeg er temlig sikker på man får "kvalitet" for
pengene, køb eks. en Enermax

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 14:27

"peet_dk" <svar i gruppen!> skrev i en meddelelse
> min zitech 300w kan uden probs trække 750mhz athlon slot a, geforce2 gts,
> div. pci kort, brænder, cd-rom, blæsere, 2 ide hdd's.

Jep i "gamle" dage kunne min også sagtens trække en Duron 600@1 Ghz, TNT2, 3
diske, 3 cd-rom, 3 blæsere og lidt pci, men efter skiftet til XP1600 og GF3
gik den i knæ.

> Vælg et mærkevare, da jeg er temlig sikker på man får "kvalitet" for
> pengene, køb eks. en Enermax

Det tror jeg også, men fy for en fasan de er dyre, kom til at betale 720 kr.
for min 350 W de kan man sgu få et kabinet med en psu i (men ikke i samme
kvalitet).

Fra : MiN

Dato : 26-01-02 15:54

> [...]
> HD i RAID (Maxtor IDE 133), en brænder, og et dvd drev?
> Kan man nøjes med 300 W - eller skal man op og have 400w?

Min 235W trækker en 1700+@1800+, 2xHD, 2xCD, et Radeon kort og 2 Pci kort,
så det er svært at sige om det er, det var det for mig!

// Marc

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 16:10

"MiN" <min@*REMOVE*clandos.dk> skrev i en meddelelse

> "Lasse Morell Pedersen" <morell@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Min 235W trækker en 1700+@1800+, 2xHD, 2xCD, et Radeon kort og 2 Pci kort,
> så det er svært at sige om det er, det var det for mig!

Goddamn, hvad er det for en og hvad smider en ud af amp. ved 3,3 og 12 volt?

Fra : MiN

Dato : 27-01-02 13:05

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "MiN" <min@*REMOVE*clandos.dk> skrev i en meddelelse

> 2

> Goddamn, hvad er det for en og hvad smider en ud af amp. ved 3,3 og 12
volt?

Den fyrer 8A på 3,3V og 12V

Og til peet_dk, ingen blå skærme endnu!!

// Marc

Fra : Deaster

Dato : 27-01-02 13:09

> "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1700+,

> kort,

> volt?
> >

> Den fyrer 8A på 3,3V og 12V

Det er godt nok ufatteligt lidt, jeg er dybt imponeret over at den kan tænde
for din maskine, og endnu mere over at den kører stabilt

Fra : Óðin

Dato : 27-01-02 14:08

> "MiN" <min@*REMOVE*clandos.dk> skrev i en meddelelse

> Det er godt nok ufatteligt lidt, jeg er dybt imponeret over at den kan
tænde
> for din maskine, og endnu mere over at den kører stabilt

Prøv at smække Black & White i 1280x1024 very high detail på alt og spil en
times tid. Jeg tror ikke på, at den så ikke går ned. Hvis bare han bruger
computeren til at skrive i Notepad og læse emails, kan det da godt hænde, at
den ikke går ned.

235W ? hmm er det en Fortron ?

Mvh.

/Óðin

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-02 17:28

så ved du ihvert tilfælde hvor fejlen ligger hvis du får blå skærme i
windows...