kan ikke få post til at virke
Fra : Dennis

Dato : 26-01-02 12:16

Jeg har 2 computer som kører på netværk via en lille hub. Problmet er at jeg har koblet klienten op via en proxy. Dette kører også fint nok. Jeg kan gå på nette via serveren og det hele, men jeg kan ikke få mit postprogram til at virke.

Når jeg sender en mail fra min server til klienten får jeg en fejlmedd.

Jeg har læst at jeg skal lave et "postkontor" på min computer. Dette indebærer bla programmet Microsoft Mail, men det kan jeg ikke finde nogen steder. Hvor ligger det henne?

Jeg kører win98 2. på begge maskiner. Nogen der kan hjælpe mig lidt videre? Findes der en anden og bedre/nemmere måde at gøre det på?

Dennis

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 26-01-02 15:18

Dennis wrote:

> [...]
>
> Jeg kører win98 2. på begge maskiner. Nogen der kan hjælpe mig lidt videre? Findes der en anden og bedre/nemmere måde at gøre det på?

Hmmm.
Hvad mener du med klienten og Proxy, når du har W98 på begge maskiner?

Har du lavet et domæne? Hvilken adresse bruger du når du sender mail? - for det kan man ikke direkte mellem 2 maskiner.

m.v.h.
Elmer

Fra : Dennis

Dato : 27-01-02 09:30

Hmmm.
Hvad mener du med klienten og Proxy, når du har W98 på begge maskiner?

Jeg har prøvet med deling af internet men kunne ikke få det til at virke. Så prøvede jeg med en proxy og så virkede det.

Har du lavet et domæne? Hvilken adresse bruger du når du sender mail?

Jeg bruger den email adresse som jeg fik fra cybercity. Det jeg regnede med at kunne gøre var at når jeg på min server sendte en mail ud på det store net, så skulle min klient gå på og gå ind og hente den mail ned på sin computer. Men det kan man måske slet ikke?

Dennis

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 27-01-02 14:15

Dennis wrote:

> Jeg bruger den email adresse som jeg fik fra cybercity. Det jeg regnede med at kunne gøre var at når jeg på min server sendte en mail ud på det store net, så skulle min klient gå på og gå ind og hente den mail ned på sin computer. Men det kan man måske slet ikke?

> [...]

Hej
Det er en anden sag. Nu du sender en mail, vil systemet (Uanset om det er server eller klient) ofte hente mail samtidig!- Og så er den væk.....
Derfor skal du lade mailen ligge på serveren ( Hos cypercity).Det gør du ved at sætte dit mail program til at "Leave mail on server" eller lignende. Det er afhængig af hvilket mailklient du bruger, men du har altid muligheden.

m.v.h.
Elmer