Hardware firewall, hvilken?
Fra : ..::jmj::..

Dato : 26-01-02 11:53

Er i begreb med at skulle anskaffe subj., har brug for andres erfaringer,
anbefalinger.

PFT
Jørgen

Fra : Alex Holst

Dato : 26-01-02 12:12

...::jmj::.. <kaliffen@privat.dk> wrote:
> Er i begreb med at skulle anskaffe subj., har brug for andres erfaringer,
> anbefalinger.

Hvis du, ligesom vi, er Irlands stoerste ISP med banker og regeringen som
kunder og du har brug for at beskytte jeres Engineering netvaerk med en flok
UNIX desktop maskiner kan jeg anbefale 2 af de dyreste Cisco PIXes.

Hvad kan du bruge den anbefaling til? Ingenting. Proev at laese her:

http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#bedste

Fra : ..::jmj::..

Dato : 26-01-02 17:28

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> UNIX desktop maskiner kan jeg anbefale 2 af de dyreste Cisco PIXes.
>
> Hvad kan du bruge den anbefaling til? Ingenting. Proev at laese her:

Det var måske en ide at lade mig afgøre hvad jeg kan bruge andres
anbefalinger til?

Jørgen

Fra : Niels Callesøe

Dato : 26-01-02 17:54

...::jmj::.. wrote:

> Det var måske en ide at lade mig afgøre hvad jeg kan bruge andres
> anbefalinger til?

Det var måske en ide i stedet at angive nogle kriterier man kan
anbefale ud fra?

--
Niels Callesøe - nørd light
"Again and again they struck him on the head with a

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-01-02 17:53

Hej "..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk>

>Det var måske en ide at lade mig afgøre hvad jeg kan bruge andres
>anbefalinger til?

Jeg vil gerne anbefale en saks. Det er verdens mest sikre firewall.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 27-01-02 00:01

...::jmj::.. <kaliffen@privat.dk> wrote:
[..]

> Det var måske en ide at lade mig afgøre hvad jeg kan bruge andres
> anbefalinger til?

Du vil altsaa have, at jeg bruger tid paa at beskrive en masse loesninger og
deres fordele og ulemper, baseret paa et 2 liniers indlaeg fra dig?

Den slags koster mange penge. Hvilken adresse skal kontrakten sendes til?

Fra : ..::jmj::..

Dato : 27-01-02 13:03

> [...]
> deres fordele og ulemper, baseret paa et 2 liniers indlaeg fra dig?
>
> Den slags koster mange penge. Hvilken adresse skal kontrakten sendes til?

Nej, Alex, du behøver ikke at bruge tid på mig. Jeg HAR fattet jeg stillede
et dumt spørgsmål, det havde i udgangspunktet været tilstrækkeligt at
fortælle mig det. Jeg tændte nok bare af på den patroniserende holdning.
Sorry...

Jørgen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-02 03:43

On Sat, 26 Jan 2002 17:28:21 +0100, "..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk>
wrote:

>Det var måske en ide at lade mig afgøre hvad jeg kan bruge andres
>anbefalinger til?

Hvor meget vil du give for andres erfaringer?

Ment i bogstaveligste forstand - har du en faktureringsadresse?

--
- Peter Brodersen

Fra : ..::jmj::..

Dato : 27-01-02 15:06

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget vil du give for andres erfaringer?
>
> Ment i bogstaveligste forstand - har du en faktureringsadresse?

Jeg vil give det samme for andres erfaringer som alle andre på usenet.
Jeg har en faktureringsadresse, har dog svært ved at se hvad den skal bruges
til i denne sammenhæng

Jørgen

Fra : Alex Holst

Dato : 27-01-02 15:15

...::jmj::.. <kaliffen@privat.dk> wrote:
> Jeg vil give det samme for andres erfaringer som alle andre på usenet.

Hvis du beskriver i detailjer den situation hvori du skal bruge en firewall,
kan du vaere saa heldig at nogen vaelger at dele deres erfaringer med dig.

Fra : ..::jmj::..

Dato : 27-01-02 18:07

> Hvis du beskriver i detailjer den situation hvori du skal bruge en
firewall,
> kan du vaere saa heldig at nogen vaelger at dele deres erfaringer med dig.

Sidder på et netværk bag en 1 Mbit ADSL-forbindelse (Speedstream
bredbåndsrouter).
To servere kørende, én domænecontroller og én FTP-server, en håndfuld
2000-klienter på LAN'et. Alle med adgang til internettet.
Ønsker en hardware firewall banket ind imellem router og lokalnet.
Jeg ved som sagt ikke en skid om det her, så jeg aner ikke om det her er
specifikt nok, eller om jeg skal have på pulden igen
Men, så vidt jeg har forstået det, ER en firewall "noget" der kan
kontrollere trafikken mellem internet og LAN, og det er altså DET jeg er ude
efter. Jeg ønsker, af uvedkommende årsager, ikke en software firewall.
Jeg har måske i udgangspunktet formuleret mig dumt, men jeg er altså ikke
dummere end at jeg er klar over at hardware firewalls er dyrere end software
ditto.
Når jeg decideret går efter en hardware firewall, ligger der implicit deri
også at jeg er villig til at betale for en sådan løsning.. jeg ved bare ikke
hvad jeg skal gribe eller gøre i...

Jørgen