Operationen lykkedes, men patienten døde
Fra : Finn

Dato : 26-01-02 10:59

Fra http://www.horsens-folkeblad.dk/

Operationen lykkedes, men patienten døde

HORSENS - Fra Wickie Sterneke, Ny Havnegade 52, Horsens, har vi modtaget
følgende beretning/læserbrev:
Onsdag den 23.1.02 kl. 16.10 afleverede jeg min otte måneder gamle raske kat
"Camaro" hos dyrlæge Jens Breth Hansen, Nørregade 24, 8700 Horsens, hvor den
skulle kastereres. Jeg skulle afhente den en time senere. Jeg måtte ikke
blive, betalte derfor og gik. Da jeg kom tilbage, blev jeg mødt af en meget
stresset, mobiltalende,
opererende "dyrlæge".
Jeg ville selv lægge Camaro tilbage fra gulvet i sin kasse. Det måtte jeg
ikke, jeg fik at vide, jeg måtte hverken tale eller røre den før fem timer
senere. Det forstod jeg ikke og insisterede på at lægge den i kassen.
Camaro var død!
Dyrlægen sagde, at det kunne han ikke forstå, han vidste, hvad han talte om,
jeg overreagerede.
Han nævnte selv, han var stresset på grund af, at han havde gang i fire-fem
katte plus kunder i butikken. Han bad mig vente ude på gaden.
Efter ca. fem minutter kunne jeg se, han var gået i gang med de andre katte
uden at kalde på mig. Jeg gik igen ind. Han indrømmede, Camaro var død. Jeg
begyndte at græde og bad om en årsag, hvilket han ikke ville give. Jeg bad
om min kat, kasse og penge. Pengene fik jeg, katten ville han ikke udlevere,
han viste mig døren på grund af, at de andre kunder ikke skulle se eller
høre noget, sagde han.
Min mor, som var med, bad om at låne en telefon og ringe efter min far. Med
besvær lånte vi hans mobiltelefon. Han bad os igen gå ud, det gjorde vi
ikke, hvorefter han gav os kassen; katten var i mine arme. Han sagde, jeg
ikke skulle være uforskammet, det var jo bare en kat. Jeg svarede: "Det er
mit lille barn". Så smed han os ud.
Jeg får ikke min sunde livsglade kat tilbage, men dette for at fortælle
andre, hvordan jeg blev behandlet ved "dyrlæge" Jens Breth Hansen, hvis
holdning er: Tryghed for klient og kunde og ærlighed frem for alt. Der
henvises til http://www.breth.dk
Evt. respons fra andre kunder!

Dyrlæge: Jeg er ked af det på kundens vegne
HORSENS - Katten fik samme dosis narkose som andre katte. Fagligt har jeg
intet at skjule, men jeg er naturligvis meget ked af det på kundens vegne,
siger dyrlæge Jens Breth Hansen.
Det var på hans klinik, Breths Dyreklinik, Nørregade 24, at en kat i onsdags
døde i forbindelse med en operation, hvor katten blev kastreret.
- Jeg husker udmærket hændelsen. Hun (katteejer Wickie Sterneke, red.) var
meget ophidset, råbte og skreg og kaldte mig ting og sager. Det kunne jeg
ikke stå model til - der må være en vis værdighed på begge sider - og bad
hende forlade butikken. Jeg sagde, hun kunne skrive til mig, så skulle jeg
nok oplyse hende om, hvor hun skulle klage, siger Jens Breth Hansen.
Han ønsker i øvrigt ikke at udtale sig, før han selv har læst indholdet af
læserbrevet, som han har ønsket sendt med posten.
Hvis man vil klage over en fejlbehandling hos en dyrlæge, kan man klage til
Klientklageudvalget, som er en instans under Den Danske Dyrlægeforening.
- Det er kun det faglige, selve behandlingen, vi tager stilling til, siger
Connie Christensen fra Den Danske Dyrlægeforening.
Jens Breth Hansen åbnede klinik i Horsens i august 2000. Han har seks
dyreklinikker i Østjylland: Tre i Århus samt klinikker i Kolding, Horsens og
Vejle. Desuden har han en mobil dyreklinik, som han anvender efter aftale.
Jens Breth Hansen er født i Horsens i 1953, blev cand. med. vet. 1985 fra
den Kgl. Veterinær- og Landbohøjskole og har været selvstændig dyrlæge med
praksis siden 1986.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-01-02 11:19

"Finn" <cartman@hansen.dk> wrote in message
[snio en frygtelig historie]

jeg sidder her og er dybt forarget.... men samtidig sidder jeg her og er i
tvivl om det rent faktisk ikke er den samme dyrlæge som jeg benyttede til
begge mine misser...

ok.. jeg tjekkede lige op på det.... det var ikke min dyrlæge.... pyh....
men ikke desto mindre synes jeg det er dybt forargende at han behandler
wickie på den måde.... uanset hvordan hun opfører sig så må han jo erkende
at han jo rent faktisk er ansvarlig for hendes kats død og vise den fornødne
respekt for hendes sorg...... vi ville sku alle sammen blive voldsomt kede
af det og vrede hvis en af vores elskede missere var døde "ved et uheld" hos
dyrlægen.... især i forbindelse med så banalt et indgreb som der var tale om
her.....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-01-02 11:28

Tak for oplysningen. Nu ved jeg hvor jeg ikke skal gå hen, i tilfælde af at
jeg får brug for en dyrlæge.

Sikke noget svineri

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Camilla Baird

Dato : 26-01-02 11:54

Tak for advarslen!

Det lyder som om han har gang i flere ting end han kan styre. så mange
klinikker + en mobilklinik! Hvad ligner det at tale i mobiltelefon mens
man opererer? At have gang i så mange operationer på én gang ville
stresse enhver - det er da umuligt at have et overblik over alle
patienterne heller...

Han burde tage sin situation op til reveision og lukke et par klinikker
- eller ansætte nogle flere dyrlæger...

mvh Camilla