Q: boot til WIN98 filserver fra DOS termin~
Fra : Villy Jensen

Dato : 26-01-02 10:18

Hej Eksperter

Jeg vil gerne kunne logge på min WIN98 fra en anden
PC, der starter med boot-disk til DOS-mode.

Jeg kan ikke umiddlebart finde ud af det, og jeg ville
sætte megen pris på links til letforståelig anvisning
og et 'live' ekesempel

Aktuel opsætning på 'WIN98-filserver':
servernavn - \\WSERVER
delt ressource på server - C:\delt\
arbejdsgruppe - WG

(Jeg forventer at skulle bruge NETBIOS et eller
andet sted, men jeg kan ikke lige overskue hvor)

DOS-pc'en har NE2000 kort ($300 IRQ9) monteret.

Baggrund: Jeg skal overføre masser af filer fra et
DOS-dataopsamlingssystem.

Det har man udført ved at kopiere manuelt (!) til
NetWare filserver, men den skal væk, og jeg vil
bare i stedet kopiere manuelt (!) til en WIN98 PC
(og der er NE 2000 netkort overalt, så jeg gider
ikke 'direkte kabeltilslutning')

(Det er ikke så svært at logge på en Netware 3.12
filserver med boot-disk, men jeg har brug for
samme funktion til en "WIN98-filserver")

På min fungerende Netware 3.12 DOS-boot-disk
ligger 'startnet.bat' med flg. indhold:

SET NWLANGUAGE=ENGLISH
\NWCLIENT\LSL.COM
\NWCLIENT\NE2.COM
\NWCLIENT\IPXODI.COM
\NWCLIENT\VLM.EXE

samt 'net.cfg':

Link Driver NE2
FRAME ETHERNET_802.2
NetWare DOS Requester
FIRST NETWORK DRIVE = F
NETWARE PROTOCOL = NDS BIND
PREFERRED SERVER = BIG8

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : MJ

Dato : 28-01-02 08:27

> [...]
>
> Jeg kan ikke umiddlebart finde ud af det, og jeg ville
> sætte megen pris på links til letforståelig anvisning

Jeg mener du skal bruge microsofts Lan-Manager. Søg på microsofts
hjemmeside, hvor jeg også tror du kan downloade.

> Aktuel opsætning på 'WIN98-filserver':
> servernavn - \\WSERVER
> delt ressource på server - C:\delt\
> arbejdsgruppe - WG

Når først du har tilsluttet til netværket, bruger du kommandoen "net use"
til at tilslutte netværksenheder. Skriv "net use /?" for hjælp.

Held og lykke.

MJ

Fra : Jens

Dato : 28-01-02 12:25

"Villy Jensen" <vje@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan ikke umiddlebart finde ud af det, og jeg ville
> sætte megen pris på links til letforståelig anvisning

Tag et kig på http://www.bootdisk.com
Måske er der noget du kan bruge ?

Jens