Lige en lille morgenhilsen.....
Fra : Helle Andersen

Dato : 26-01-02 08:30

.....til jer alle sammen fra mig, der for en gangs
skyld har været tidligt oppe på en lørdag

Vi har pakket og er klar til at drage til Køge på
udstilling og Kesto er super-hyper-aktiv Jeg har
lige måttet tørre poter på ham, fordi han tog en
maveplaster op i håndvasken, der var fyldt med
vand *tsk-tsk* Kesto er nemlig en af de aby'er, der
elsker vand - hvis det er varmt vel at mærke. Koldt
vand er....uf....

Yderligere har han lige åbnet alle mine
køkkenskabe og hoppet rundt ovenpå alle mine
tallerkner *klir-klir* Og så brændte min
kaffemaskine sammen *suk*

Det var lige en situationsrapport var en
"morgenfrisk" udstiller - lyder det ikke
misundelsesværdigt *GG*

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 26-01-02 09:29

> Det var lige en situationsrapport var en
> "morgenfrisk" udstiller - lyder det ikke
> misundelsesværdigt *GG*

Morgenfrisk ? Indlægget er skrevet 8.26 *grin* - når jeg kalder mig selv for
morgenfrisk er det når jeg kører til Jylland/fyn for at udstille og kører
hjemmefra ved 4-5 tiden *hihi*

Knus

Mette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-01-02 18:28

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> [...]
> kaffemaskine sammen *suk*
>
> Det var lige en situationsrapport var en
> "morgenfrisk" udstiller - lyder det ikke

jeg ville stille og roligt hænge et skilt uden på døren, "dagen i dag
er aflyst pga manglende interesse", gå i seng trække dynen op over
hovedet... og få et nervøst sammenbrud *gg*

Men er det bare Kesto som er specielt en "misbandit" eller er det
generelt for racen ??
Jeg husker jo nogen af de oplevelser du har beskrevet hen ad vejen med
ham..;D
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 26-01-02 19:12

Ja Kesto lyder godt nok som en værre bandit, men jeg tror nu det er generelt
for racen.......eller jeg vil næsten sige jeg ved det især efter at have
gjort rent i eftermiddags sammen med Keshna (min 6 mdrs. aby) rendende rundt
i hælene.....under sengetøjet op i wc-kummen, op i vandspanden og så op og
gå med våde poter på mit nypudsede skråvindue.

Jo der er noget at se til med sådan en.

Camilla Christiansen

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-01-02 23:54

> [...]
> generelt for racen ??
> Jeg husker jo nogen af de oplevelser du har beskrevet hen ad vejen med

Racen er generelt.....øøøh....livlig Hankattene er
væsentlig sværere at opdrage end hunkatte og
mere energiske. Og jo, Kesto, er meget kreativ og
idérig og er i det hele taget alle vegne og er
fuldstændig uimodtagelig for skæld-ud.

Heldigvis har han indoktrineret mig til at tro, at det
er en del af hans charme Men det var nok godt,
at jeg selv beholdt ham, for selvom der er nogle
stykker, der efterhånden har villet købe ham, er jeg
ret sikker på, at han var kommet retur med
pakkeposten i en fart

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-01-02 00:24

> [...]

> væsentlig sværere at opdrage end hunkatte og
> mere energiske. Og jo, Kesto, er meget kreativ og
> idérig og er i det hele taget alle vegne og er

Livlig har vist fået en anden betydning lige nu..;))
Selvom jeg nok vidste at racen er livlig såe..
Ja, meget kreativ.. sikke et cirkus og så lige en morgen før en
udstilling samtidig med at kaffemaskinen vælger at bryde sammen..

Jeg så jobannonce for øjnene da jeg læste dit første indlæg :
Person med absolut solid psyke og nerver af stål søges, må kunne
bevare hovedet koldt i alle situationer.
Det ville jo så være nok at skrive : Bor sammen med en aby-mis for at
blive antaget *ggg*

> [...]
> at jeg selv beholdt ham, for selvom der er nogle
> stykker, der efterhånden har villet købe ham, er jeg
> ret sikker på, at han var kommet retur med

Det slog mig også, for tænk hvis det havde været en
førstegangskatteslave wow, et par timer og de var blevet overbevist om
at et akvarie ville være sagen..
Men han er da også en charmetrold helt sikkert, men nok ikke noget for
mennesker med svage nerver eller paniktendenser..
> Helle
> http://dekatten.dk
> http://kattenet.dk

Og hvordan gik det til udstillingen ??

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-01-02 00:48

> [...]
> bevare hovedet koldt i alle situationer.
> Det ville jo så være nok at skrive : Bor sammen med en aby-mis for at

Du glemte: "Skal kunne multi-taske" *GG*

> Det slog mig også, for tænk hvis det havde været en
> førstegangskatteslave wow, et par timer og de var blevet overbevist om
> at et akvarie ville være sagen..

Præcis det samme har jeg tænkt på Han er
absolut IKKE en kat for en førstegangskatteejer !

> Men han er da også en charmetrold helt sikkert, men nok ikke noget for
> mennesker med svage nerver eller paniktendenser..

Nej, tålmodigheden sættes på prøve dagligt, når
man bor sammen med Kesto Og han afprøver
da også dagligt mit nervesystem ved at hoppe op
og balancere på kanten af dørene. Jeg bor i en
gammel københavnerlejlighed med højt til loftet og
små hylder ovenover vinduerne. Det kan skam
også få mig til at svede en smule, når han render
rundt ovenpå dem

> Og hvordan gik det til udstillingen ??

Den gik langt bedre en forventet Han var heldig
og blev både EX1 (Excellent 1), BIV (Best In
Variety) og NOM (Nomineret til Best In Show).

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 27-01-02 01:20

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den gik langt bedre en forventet Han var heldig
> og blev både EX1 (Excellent 1), BIV (Best In
> Variety) og NOM (Nomineret til Best In Show).

Jamen mange gange tillykke da, han er nu også en dejlig kat. Jeg synes jeg
kan mindes at have læst at han er variant....er det usædvanligt at en sådan
får så flotte bedømmelser???? Selvom det ville jeg også have givet
ham.....det ville Keshna også hun er lidt småforelsket i ham (især i hans
ører) *S*

Camilla Christiansen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-01-02 02:39

"Camilla Christiansen" <camilla@snabe.dk> writes:

.....det ville Keshna også hun er lidt småforelsket i ham (især i hans
> ører) *S*
>
> Camilla Christiansen

Griner, kan lige forestille mig de to sammen...
Der ville være gang i den og vist ikke kun når det var tid til rengøringsflip

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-01-02 10:05

"Camilla Christiansen" <camilla@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får så flotte bedømmelser???? Selvom det ville jeg også have givet
> ham.....det ville Keshna også hun er lidt småforelsket i ham (især i hans

Tak Det er ikke ret sædvanligt, at varianterne
klarer sig godt på udstillingerne. Men der er nu
heller ikke ret mange af dem, som bliver udstillet.
Han har været en kat, som ingen rigtig har regnet
med, men det gør det jo bare så meget sjovere

Mht. til hans ører ville jeg ønske mig, at han ville
bruge dem til at høre efter med

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-01-02 02:36

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> Du glemte: "Skal kunne multi-taske" *GG*

Ohja, det er skam nok så rart..

> [...]
> gammel københavnerlejlighed med højt til loftet og
> små hylder ovenover vinduerne. Det kan skam
> også få mig til at svede en smule, når han render

Man kan vist sige at du bliver hærdet, (hvis du da ikke er det i
forvejen) er han stadig bedste venner med ilderbassen Ciré, som jo nok
foretrækker de lavere luftlag ??

> Den gik langt bedre en forventet Han var heldig
> og blev både EX1 (Excellent 1), BIV (Best In
> Variety) og NOM (Nomineret til Best In Show).

> [...]

Jamen hvordan kan du da forvente mindre.. skummelt :))
Nok en gang tillykke med de flotte resultater, han er jo en rigtig
scoremis til udstillingerne. Hehe godt at han holder labanstregerne
derhjemme *ggg*

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-01-02 10:16

> Man kan vist sige at du bliver hærdet, (hvis du da ikke er det i
> forvejen) er han stadig bedste venner med ilderbassen Ciré, som jo nok
> foretrækker de lavere luftlag ??

Ciré og Kesto er stadig meget glade for hinanden,
men de er jo også lige store fjollehoveder begge
to. Jeg er ikke sikker på, at Ciré ligefrem
foretrækker de lavere luftlag, for hun hopper som
regel rundt som en gummibold, men hun må nu
affinde sig med, at hun ikke kan være er en
springe-klatre-tingest, som Kesto.

> Jamen hvordan kan du da forvente mindre.. >skummelt :))

Tja, han skulle op imod sin værste konkurrent, som
han ikke har konkurreret mod siden sin første
udstilling (hvor konkurrenten vandt) og så blev BIS-
killing i Remisen, hvor Kesto var udstillet som
ungdyr. Jeg synes selvfølgelig, at han er verdens
smukkeste aby og Kesto VED, at han er verdens
smukkeste aby, meeen man må jo være
realistisk

> Nok en gang tillykke med de flotte resultater, han er jo en rigtig
> scoremis til udstillingerne. Hehe godt at han holder labanstregerne
> derhjemme *ggg*

Heldigvis opfører han sig, som en rigtig lille
charmerende duksedreng på udstillingerne.

Hehe....bortset fra kort tid før vi skulle hjem *GG*
Da havde han fået sig en lille lur og gad altså ikke
sidde i udstillingsburet længere...... Så jeg måtte
konstatere, at buret lignede ragnarok Han
havde gnavet i sin kokarde og smidt den på gulvet,
fået lirket sin madskål op ad holderen og smidt
den over i et hjørne af buret, skrabet underlaget i
buret over i det ene hjørne og møvet sig om bag
ved burgardinerne og sad og forsøgte at lure ind til
katten ved siden af

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-01-02 14:57

> [...]

> foretrækker de lavere luftlag, for hun hopper som
> regel rundt som en gummibold, men hun må nu
> affinde sig med, at hun ikke kan være er en

Øh nå, jeg troede indtil for et øjeblik siden at ilderbasser holdt sig
nede, med en max højde ca sofaryg, nå ja, hvis de ikke sidder på
skulderen af dig, (hvis der er plads for Kesto altså..) men det gør de
måske også så..
Og det er vist meget godt at du ikke har to som elsker at sidde på
dørene og rende rundt på hylderne over vinduet, det kunne jo nemt
skabe panik *gg*

> [...]
> killing i Remisen, hvor Kesto var udstillet som
> ungdyr. Jeg synes selvfølgelig, at han er verdens
> smukkeste aby og Kesto VED, at han er verdens

Uha, men hvis han har været oppe mod sin værste konkurrent så er
resultatet jo så meget bedre, det ville jo nok ikke give samme glæde,
hvis han ingen konkurrence havde..;D
Men jeg forstod det sådan at konkurrenten var i killingeklassen i
remisen ??
Jamen helt sikkert han er en smuk aby-mis og fotogen også, han skal
nok blive far til de sødeste/smukkeste små aby'er når tiden er inde,
må bare håbe for moderens mennesker at de ikke har lige så meget gang
i den som deres far, for så varer det nok ikke længe før de flytter
hjem til ham og så stakkels dig.. ;-D

> Heldigvis opfører han sig, som en rigtig lille
> charmerende duksedreng på udstillingerne.

Ja det er jo heldigt nok, at han ved hvornår han skal gøre et godt
indtryk *gg*

> [...]
> buret over i det ene hjørne og møvet sig om bag
> ved burgardinerne og sad og forsøgte at lure ind til

Se det lyder jo som den Kesto jeg/vi kender, nu har jeg sovet lidt så
der skal lidt gang i den og det kom der...;))
Synd at han fik ødelagt sin kokarde ;((
Godt at det også først var til sidst, at han syntes der skulle ske
noget. Det kan jo også være kedeligt at sidde der, når man nu er frisk
og klar til lidt panik...;D
Tænk hvis det havde været lige før præsentationen for dommerne *gys*

>ps
Så må man sige, at de andre misser har gjort et godt stykke arbejde ;-D
Du kan jo så bare håbe, at Kesto ikke er en primer for en anden misser
med endnu mere gang i den...(selvom det synes tvivlsomt, at der kan
komme endnu mere gang i den...)

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-01-02 21:53

> [...]
> nede, med en max højde ca sofaryg, nå ja, hvis de ikke sidder på
> skulderen af dig, (hvis der er plads for Kesto altså..) men det gør de

Ja, det gør de som regel, for de har jo kløer som
en hund, så de klatrer ikke så godt. Men nogen af
dem kan være ret kreative til at finde en løsning på
det lille problem

> Uha, men hvis han har været oppe mod sin værste konkurrent så er
> resultatet jo så meget bedre, det ville jo nok ikke give samme glæde,
> hvis han ingen konkurrence havde..;D

Det var helt sikkert en kæmpe overraskelse Jeg
havde regnet med, at vi var hurtige færdige, så jeg
kunne gå og dangdere den resten af dagen.

> Men jeg forstod det sådan at konkurrenten var i killingeklassen i
> remisen ??

Ja, konkurrenten er en lille måned yngre end Kesto
og derfor havde Kesto lige akkurat sneget sig op i
ungkatteklassen i Remisen, mens konkurrenten
stadig var i killingeklassen. Derfor skulle de ikke
konkurrere mod hinanden.

> [...]
> må bare håbe for moderens mennesker at de ikke har lige så meget gang
> i den som deres far, for så varer det nok ikke længe før de flytter

Mormissen/mormissernes ejer er formodentlig
Kesto's opdrætter og hun er meget hærdet

> [...]
> og klar til lidt panik...;D
> Tænk hvis det havde været lige før præsentationen for dommerne *gys*

Han er også altid mægtig frisk om formiddagen,
men der laver han ikke ballade, for der synes han
at alting er spændende. Så han leger bare med sit
legetøj og forsøger at lokke folk hen for at
snakke

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 01:36

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

>Ilderbasser og højder....

Oki, så blev jeg klogere igen )

> Det var helt sikkert en kæmpe overraskelse Jeg
> havde regnet med, at vi var hurtige færdige, så jeg
> kunne gå og dangdere den resten af dagen.

*grumt grin* Sådan skulle det ikke gå.. Men du kan jo dårligt
klage ) (ikke at jeg tror at du gør det..)
Heller ikke så tosset med en overraskelse af den art, efter en sådan
start på dagen ;D

> Mormissen/mormissernes ejer er formodentlig
> Kesto's opdrætter og hun er meget hærdet

Ja, det må hun være, det er nok muligt at man aldrig keder sig med kat
i huset, men med aby'er må "aldrig" nok nærmest skrives med stort og
streg under ;-D

> [...]
> men der laver han ikke ballade, for der synes han
> at alting er spændende. Så han leger bare med sit
> legetøj og forsøger at lokke folk hen for at

Det er da godt for ellers ville det jo gå helt i tornado, kan lige se
det "en gang ca hver ½ time, med forsøg på at ordne buret så det tager
sig præsentabelt ud", ville jo være noget af en siofysos opgave at
udstille så *gg*
> Helle
> http://dekatten.dk
> http://kattenet.dk

Hov jeg glemte at skrive et tak, fordi du ved udstillingsresultatet
skrev forkortelserne helt ud, så vi andre dødelige også kan forstå det ;-D

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-01-02 10:25

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan vist sige at du bliver hærdet, (hvis du da ikke er det i
> forvejen)

P.S. Jeg har udviklet den teori, at alt hvad mine
andre katte har gjort imod mig i fortiden, har de
gjort for at jeg kunne forberede mig på Kesto

Helle