Mystisk opgradering
Fra : Jens U

Dato : 26-01-02 02:18

Hej

Jeg stod for at skulle opgradere et Cat 5, RJ45 netværk med tre 10 og tre 10/100 pc'er, en 10 printerserver og en 10 hub.

kabling har jeg selv fixet efter http://sunsite.dk/hwb/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html
efter udskiftning af huben til en 10/100 switch var der ingen forbindelse til 10/100 pc'erne.

For at få denne forbindelse satte jeg en forlænger adapter
og et kabel på det eksisterende kabel,
men det mystiske var at brugte jeg farve koden fra hwb virkede det ikke.

Med fabriks lavede kabel virkede det, så jeg aflæste farvekoden
og lavede tilsvarende kabel.

1. White/Orange
2. Orange
3. White/Green
4. Blue
5. White/Blue
6. Green
7. White/Brown
8. Brown

Er der en logisk forklaring på dette ?

Er der en anden måde at sætte kablingen op på et 10/100 net. ?

--
Hilsen Jens
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X