Ericsson T39 og HighSpeedData
Fra : Carsten witt

Dato : 26-01-02 00:42

Jeg har netop købt en T39 med TDC abonnement (inkl. MobilData).

Hverken i telefonens brugermanual, på TDC/VIC hjemmesiderne eller hos
SonyEricsson kan jeg finde vejledning til hvordan jeg sætter tlf. op til
Highspeed Data.

Jeg bruger den som opkobling til internet fra min notebook via den infrarød
port, men når jeg ringer op (uden at have foretaget opsætningsændring,
grundet ovenstående) melder Win98, at jeg stadig kun kører 9600 bps.

Hvis det har nogen betydning, skal det lige nævnes at min ISP'er er
Tiscali/Worldonline og det deres opkaldspunkt jeg ringer op til med vanlig
brugernavn og password.

Med MobilData bekræftelsen fra TDV fulgt et opkaldsnummer uden nærmere
forklaring. Hvad skal dette bruges til ? Hvis jeg ringer op til det sker der
intet.....

Håber en eller anden kan hjælpe.....

hilsen
carsten witt

Fra : Fischer

Dato : 26-01-02 08:12

> [...]
> port, men når jeg ringer op (uden at have foretaget opsætningsændring,
> grundet ovenstående) melder Win98, at jeg stadig kun kører 9600 bps.

Jeg har aldrig prøvet High speed data, men du kunne prøve dette:

Prøv at gå ind i 'Start' -> 'Indstillinger' -> 'Kontrolpanel'.
Vælg 'Modem'.
Klik på dit Ericsson modem og vælg 'Egenskaber'.
Hvis 'Maksimumhastighed' står til 9600 så er det måske problemet.

*Fischer

Fra : Carsten Witt

Dato : 26-01-02 14:10

Nej, T39 modemets max. speed står til 115200, så det er ikke dette. der er
problemet.

Ellers tak for forslaget....

hilsen
Carsten