Initstring til Nokia 6210 og High Speed Da~
Fra : Tony Fonager

Dato : 28-11-00 10:37

Er der nogle der kender en init string til en Nokia 6210, som giver adgang
til high speed data ?

Jeg har high speed data abonnement hos TeleDK, men kommer ikke på med mere
end 9.600.

Jeg har prøvet at koble op flere gange, og hastigheden virker permanent.

-
Med venlig hilsen,
Tony Fonager

Netcoders Aps - http://www.netcoders.dk

Chart.dk - http://www.chart.dk
iGroups.dk - http://www.igroups.dk

Fra : Erik Einum

Dato : 28-11-00 10:43

"Tony Fonager" <tony@stopspam-fonager.dk> wrote
> [...]
> end 9.600.
>
> Jeg har prøvet at koble op flere gange, og hastigheden virker permanent.

Det skal være innstillingsmuligheter i et eget element i kontrollpanel.

Forøvrig er AT-kommandoene slik:

AT commands (6210)

+CBST=0,0,1 9.6-28.8
+CBST=81,0,1 9.6-43.2 ISDN V.110
+CBST=51,0,1 9.6-43.2 ISDN V.120

///Mvh. EE

Fra : Tony Fonager

Dato : 28-11-00 10:50

Erik,

Hvis jeg bruger :

+CBST=81,0,1 9.6-43.2 ISDN V.110

som jo skulle være v.110 protokollen, så dutter min telefon somom nummeret
er "ukendt", selvom det er samme nummer jeg ringer op til ...

Mvh
Tony

Fra : Erik Einum

Dato : 28-11-00 11:07

> [...]
>
> som jo skulle være v.110 protokollen, så dutter min telefon somom nummeret
> er "ukendt", selvom det er samme nummer jeg ringer op til ...

Jeg har dessverre _ingen_ erfaring i bruk av disse kommandoene, jeg hadde de
bare tilfeldigvis tilgjengelig. Jeg har heller ikke brukt denne tlf annet
enn til WAP (+ tale og SMS).

Har du installert alt fra CDen? Og satt innstillingene i det Nokia-elementet
i Kontrollpanel riktig?

///Mvh. EE