Restarts igen igen..
Fra : Sørensen

Dato : 25-01-02 18:10

Flere gange om dagen må jeg se den sorte, så den blå skærm med diverse
forklaringer på. Nogle gange nævnes grafikkortdriveren, andre gange NAV, og
endnu andre gange bare en lang række tal uden mening for mig.
Min egen mistanke hælder mod mine ram og/eller bundkort. Jeg har Sisoft
sandra pro, og den fortæller følgende om disse:
Mainboard: VT 8366-8233
Bios ID: 05/11/2001-VT8366-8233-6A6LVD46C-00
Chipset: VIA KT266/A
System chipset: VIA tech. VT8366 Apollo KT266 Cpu to PCI bridge,
Ram: Samsung M3 68L3313BTO 256 mb (2 stk i 2 blokke a 256)
Grafikkort: Geforce 2 MX 100/200, driver 2.3.1.2.
....Ser I nogle svagheder i disse specikationer, som kunne være skyld i disse
breakdowns??
Behøves flere oplysninger - bare spørg, så skal jeg remse op!
Tak for hjælpen.
P. Sørensen

--
1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 25-01-02 18:24

"Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote in message
> [...]
> P. Sørensen
>
> --
> 1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Hvilken PSU har du ?
Min. bør være 300W, men det afhænger af hvor mange A den kan levere ved de
forskellige spændinger (3,3V , 5V og 12V)

Hilsen Thomas

Fra : Sørensen

Dato : 25-01-02 19:03

> Hvilken PSU har du ?
> Min. bør være 300W, men det afhænger af hvor mange A den kan levere ved de
> forskellige spændinger (3,3V , 5V og 12V)
>
> Hilsen Thomas

Øh, PSU - hvad står det helt konkret for? Skal derefter prøve at finde det i
Sisandra.
Iøvrigt, netop som jeg skulle til at svare dig, så brækkede den ned igen. Og
med meddelelsen: PFN_LIST_CORRUPT...hvad det så end måtte betyde. Og da jeg
kom op igen, så var mit indlæg væk fra gruppen. Måtte åbne samme gruppe i en
ny liste for at få den frem igen!
Psørensen

Fra : Thomas Bowers

Dato : 25-01-02 19:21

> [...]
jeg
> kom op igen, så var mit indlæg væk fra gruppen. Måtte åbne samme gruppe i

PSU står for Power Supply Unit -> Altså din strømforsyning.
Hvis du åbner kabinettet kan du se om den er på 300W og hvor mange ampere
den yder.

Hilsen Thomas

Fra : Sørensen

Dato : 25-01-02 20:01

Du tror det er løgn. Mens jeg ventede på dit svar, og var på Nortons
hjemmeside, så brækkede den ned igen! Denne gang med beskeden "win32k.sys"
og så en adresse BF85E62F..
så der er altså noget HELT galt her.
Nå, men jeg kigger lige på den PSU...når vi har spist. Håbede man kunne
finde de oplysninger uden at skulle åbne, men de står vist ingen steder..?

Fra : Sørensen

Dato : 25-01-02 21:00

okay, så har jeg været derinde. Det er en ADT-300, max. output 300 w, input
115v~6a^60 htz, 230v~3A,50htz
Det er vel de tal, du skulle bruge?? (ellers er der åbent endnu!)
P. Sørensen

Fra : Sørensen

Dato : 25-01-02 21:17

ja, jeg tilføjer lige:
3,3v - 14a
5v - 30 a
12v - 10a

Sørensen

Fra : Jakob-H

Dato : 25-01-02 22:49

Har du prøvet at installere Via's 4in1 servicepack som kan hentes på
www.tweakup.dk ?

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Jakob-H - urt@pelsmid.dk

Fra : Sørensen

Dato : 25-01-02 22:53

Nej det har jeg ikke. Hvad skal den bruges til? Er det drivere,eller..?

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 25-01-02 23:22

"Jakob-H" <urt@pelsmid.dk> skrev:

> Har du prøvet at installere Via's 4in1 servicepack som kan hentes på
> www.tweakup.dk ?

Er det nødvendigt, når man (han) kører XP?

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Meget billig og effektiv køling!

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 25-01-02 23:00

"Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev:

> ja, jeg tilføjer lige:
> 3,3v - 14a
> 5v - 30 a
> 12v - 10a

Umiddelbart syntes jeg ikke der er for mange
ampere til 3,3V.
Jeg ved ikke om jeg husker rigtigt, men CPU'en
strømfødes via bundkortes egen strømforsyning
alene fra 3,3V forsyningen fra PSU'en. Din CPU
bruger ved max. load 72,1W og din PSU er kun
specificeret til at kunne levere 14*3,3=46,2W.
Så enten tager jeg meget fejl, og eller så levere
din PSU ca. 56% mere som lovet ved 3,3V.
Jeg tror jeg tager fejl...

Hvordan ligger spændingen på 3,3V? Den må
helst ikke komme længere ned som 3,2V.
Du kan se spændingen i BIOS eller med programmet
MotherBoardMonitor 5.0 som kan hentes her:
http://makeashorterlink.com/?K5253255

Hvordan ligger temperaturen på din CPU?

Fra : Sørensen

Dato : 26-01-02 00:18

Temperaturen på cpu`en er 59 grader. Spændingen på 3,3v er 3,31.
P.Sørensen

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 26-01-02 00:34

"Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev:

> Temperaturen på cpu`en er 59 grader.

I teorien burde det ikke være noget problem, men
prøv lige at lufte lidt bedre ud omkring CPU'en.
Hvis den så bliver mere stabil af det, så har den det
for hedt.

> Spændingen på 3,3v er 3,31.

Det burde jo være OK.

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-01-02 19:25

> Øh, PSU - hvad står det helt konkret for?

powersupply

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 25-01-02 22:51

"Søren Christensen" skrev:

> powersupply

Hvis vi skal knippe lidt fluer, så står PSU for
PowerSupplyUnit aka. Strømforsyning.