Så har vi et kradsetræ :o)
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 25-01-02 17:39

Så har vi fået vores Likita-model og den er blevet behørigt indviet af de to
banditter. Jack blev løftet op i hængekøjen og den forsvarede han så med
"næb og kløer" mod Phumba, der selvfølgelig også ville derop.

Jeg har taget nogle billeder af kattene mens de indvier træet, de er her:
http://cutiecats.tripod.com/ - under Jack & Phumba -> side 6

OBS. siden kan være lidt lang tid om at loade, men den er besværet værd

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : A. Knudsen

Dato : 25-01-02 18:28

Hej Lisbeth !

Og tillykke med vidunderet.
Desværre kan jeg ikke se den. Kommer ind på en forside, men ingen
billeder.....
Er det den rigtigt link....?

Min er , endnu, ikke kommet. ØV.

Jeg sidder her med nikotinplaster på - og har rigtig godt ondt af mig
selv...*G*

Held & lykke med den.

Hilsen

Anya.

Denne mail er viruschekket af Norton Antivirus 2002.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 25-01-02 18:44

"A. Knudsen" <anyaxxx@esenet.dk> wrote in message

> Hej Lisbeth !
>
> Og tillykke med vidunderet.
> Desværre kan jeg ikke se den. Kommer ind på en forside, men ingen
> billeder.....
> Er det den rigtigt link....?
>
> Min er , endnu, ikke kommet. ØV.
>
> Jeg sidder her med nikotinplaster på - og har rigtig godt ondt af mig
> selv...*G*
>
> Held & lykke med den.
>
> Hilsen
>
> Anya.
Hej Anya. Jo det er den rigtige side, men der er tilsyneladende maaaange der
har været inde og se den, for jeg har lige fået en meddelelse fra Tripod om
at siden er overbelastet *G* - den skulle være tilgængelig igen om et par
timer efter hvad de skriver... jeg må vist hellere lave de billeder lidt
mindre... (de var osse i 1200x1600 *L*)

Jeg føler med dig og dit nikotinplaster *G* men tænk på hvor smukt lyserøde
dine lunger snart bliver igen

Lige nu er de små kræ gået omkuld i deres papkasser (!) men hvis de skulle
begynde på kradsetræet igen sætter jeg mit webcam til, jeg skal nok gi' et
praj hvis de kommer online "live" senere

Hilsen
Lisbeth
(for resten var det pærelet at samle, det var kun den øverste dims mod
loftet jeg måtte ha' manden til at ordne - og det var fordi jeg ikke kunne
nå *L*)

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 25-01-02 19:52

"A. Knudsen" <anyaxxx@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder her med nikotinplaster på - og har rigtig godt ondt af mig
> selv...*G*

Det går over plastret er en vildt god ting, jeg har røget en cigaret siden
nytår......held og lykke.

Kattene er også glade for det så kan de sidde ved "mor" uden at få røg i
øjnene...

Camilla Christiansen

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 25-01-02 19:51

Jeg nåede ind og se billeder *S*
Orv hvor bliver man misundelig - sådan et lækkert kradse/klatretræ.
Billederne er forbudt for Neo & Dixie, for ellers får man nok ikke fred før
end, der står et træ her i huset *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk

Fra : A. Knudsen

Dato : 25-01-02 20:00

Jamen Joan !¨

Neo & Dixie skal da også have en gulv - loft model - hvad tænker deres "
onde " mor dog på....*G*

Tak Lisbeth og Camilla !

For respons m.h.t. mit rygestop.
Det er hårdt. MEN skulle det være, er det bedste tidspunkt nu, da manden
ikke er hjemme i weekenden...Han ryger ......*G*

Mine tanker kredser konstant om rygning, men det går vel forhåbentlig
over....

God weekend til alle.

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:a2s98f$pp2$1@sunsite.dk...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 25-01-02 20:32

> Jamen Joan !¨
>
> Neo & Dixie skal da også have en gulv - loft model - hvad tænker deres "
> onde " mor dog på....*G*

Hej Anya

Åh jeg tænker på og drømmer om et hus på landet. Hvor der er plads til
masser af klatre/kradsetræer, løbegård, flere katte osv *G*
ooO(men hvis jeg nu flytter de små 2 klatre/kradsetræer, så kunne der måske
blive plads til et stort)

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 25-01-02 22:02

Det ser ud til at min side med billederne af kradsetræet er blevet i den
grad overbelastet, billederne var vist blevet lidt for store *G* så jeg har
i hast fremstillet en dublet af den her:
http://medlem.tripodnet.nu/cutiecats/ - der er ikke rigtigt andre af siderne
der virker, kun "forsiden" og så siden med alle kradsetræsbillederne. Men nu
kan I da allesammen se vores glade katte muntre sig i deres nye legetøj.

Hilsen
Lisbeth
(og Jack som snorker i "hængekøjen", Phumba, der fornærmet er gået ind i sin
papkasse fordi Jack har taget hængekøjen og Bøv som hellere vil ligge på
John *L*)

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 25-01-02 22:30

Hvor er det nogle gode billeder, jeg vil også have et større kradsetræ.

Camilla Christiansen

P.S. Jeg beklager at jeg kom til at sende privat første gang

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 26-01-02 14:12

On Fri, 25 Jan 2002 22:02:23 +0100, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]
>papkasse fordi Jack har taget hængekøjen og Bøv som hellere vil ligge på

Hej Lisbeth.
Det er gode billeder, men det går jo ret langsomt.
Som et forsøg har jeg rodet lidt med billederne.
resultatet kan ses her:
http://home.talkcity.com/studiorow/prebki/cutie/

--
Med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 26-01-02 17:13

"Preben Kittelmann" <fjern.dette.preben@kittelmann.dk> wrote in message
<KLIP>
> Hej Lisbeth.
> Det er gode billeder, men det går jo ret langsomt.
> Som et forsøg har jeg rodet lidt med billederne.
> [...]

Hej Preben. Nu har jeg byttet billederne ud med dine, i hvert fald i
preview-udgaven, altså de små billeder. Det går så hurtigere men skaber til
gengæld et problem der ikke var der før, nemlig at de store billeder tager
forholdsvis længere tid om at vise sig, hvis man sidder på et analogt modem.
Jeg er ikke helt enig med dig i at billederne er "store nok" i den størrelse
du havde givet dem, men til de små er det vældig fint. Havde jeg haft bedre
tid ville jeg også have gjort mere ud af billederne, i går skyndte jeg mig
bare med at få dem uploaded omtrent lige så hurtigt som de blev taget *S*,
normalt beskærer jeg billederne meget mere, retoucherer dem (billedet med
Bøv i kradsetræet er retoucheret MEGET kraftigt Se her, hvis du vil se
hvordan det så ud: http://medlem.tripodnet.nu/cutiecats/uretoucheret.jpg )
og grunden til at jeg normalt lader de originale, store billeder "være de
små" er at det formindsker den samlede downloadtid, hvis altså man alligevel
vil ind og se de store. Til gengæld gør det så siden langsommere for dem der
kan "nøjes" med de små, man kan ikke få alt her i verden, desværre. Nu
prøver jeg så med en løsning med dine billeder foreløbig på side 6, så må vi
se om jeg ender med at lave en lille udgave af alle de andre billeder også
(nok ikke så sandsynligt) - der er trods alt også en grænse for plads på
Tripod, selvom det er et af de steder der er gavmild med webspace

Men tak for dit forslag under alle omstændigheder

Hilsen
Lisbeth
--
==Reserveside: http://medlem.tripodnet.nu/cutiecats/==

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 26-01-02 17:39

>Bøv i kradsetræet er retoucheret MEGET kraftigt Se her, hvis du vil se
>hvordan det så ud: http://medlem.tripodnet.nu/cutiecats/uretoucheret.jpg )

Ja, jeg må indrømme, at forskellen er meget stor.

> [...]
>vil ind og se de store. Til gengæld gør det så siden langsommere for dem der
>kan "nøjes" med de små, man kan ikke få alt her i verden, desværre.

..... eller kun se nogle af de store billeder ....

> [...]
>(nok ikke så sandsynligt) - der er trods alt også en grænse for plads på
>Tripod, selvom det er et af de steder der er gavmild med webspace

Ja,det er de, selv om de vist har reduceret pladsen.

Fra : A. Knudsen

Dato : 25-01-02 23:05

Hmmmm !

Sidder her og er i gang med mit rygestop.....
Og har i dag vundet 4 stk. vinterdæk til manden ( Han blev VILD GLAD ). Har
fortalt ham, at det koster....*GF*.

MEN om jeg kan få mit kradsetræ, nææææ - i stedet kan jeg sidde og kigge på
Lisbeths misser , der hygger.
Jeg kan se , at det har vakt glæde i hjemmet, fedt.
Og nu er det vel slut med Phumbas hoppen rundt i gardinerne eller
hvad........*LOL*

Håber på , at mit kommer i morgen.

Joan : Snøft , du må gerne få et digi.kamera - men aldrig må Neo & Dixie få
et stort kradsetræ.....Onde mor...hi hi.

Hilsen
Anya ( Som er f......... smøgsyg ! ).

Denne mail er viruschekket af Norton Antivirus 2002.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-01-02 11:11

> Joan : Snøft , du må gerne få et digi.kamera - men aldrig må Neo & Dixie

> et stort kradsetræ.....Onde mor...hi hi.
>
> Hilsen
> Anya ( Som er f......... smøgsyg ! ).

Anya kan du så være sød *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Kate

Dato : 27-01-02 17:37

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Jeg har taget nogle billeder af kattene mens de indvier træet, de
> er her: http://cutiecats.tripod.com/ - under Jack & Phumba -> side
> 6

Ja, Lisbeth, det ligner godt nok et hit. Ingen tvivl om at når mit
gamle skal skiftes til en bedre model, bliver det til et med hængekøje

Kate

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-02 01:09

Lisbeth Hviid Jakobsen wrote:

> [...]
> Lisbeth
> --
> ~No outfit is complete without a few cat hairs~

Hej Lisbeth

Det er altså skægt! Det er næsten helt magen til vores! Jeg har selv
"designet" det, men resultatet ligner på en prik jeres - selv røret
havde vi, men det har jeg nu pillet af, fordi ingen syntes det var
interessant her i huset. Så nu har vi samme farve vægge, samme farve
sofa - og samme kradsetræ...
Jeg skulle hilse fra Ditte og Donna og sige at der kan altså nemt ligge
2 siamesere (orientalere / aby'er) i sådan en hængekøje på én gang - der
er ingen grund til at slås - kun for sjov *ss*
Til lykke med det - det skal nok blive en succes

Hilsen fra Ann R, Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 01:49

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> writes:

> [...]
> gang - der er ingen grund til at slås - kun for sjov *ss*
> Til lykke med det - det skal nok blive en succes

Hvad hedder den model er det ikke Stella ??
Jeg overvejer endnu men valget bliver nok enten Pegas eller Gigant
uden rør, men nu må vi se for jeg skrev efter en brochure, så Melissa
også kan være med til at vælge og hun vil jo nok næsten hellere have
en hængekøje end en af hylderne...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-02 02:10

Henrik Pedersen wrote:

> [...]
> uden rør, men nu må vi se for jeg skrev efter en brochure, så Melissa
> også kan være med til at vælge og hun vil jo nok næsten hellere have

Tjah - vores hedder ikke noget Jeg kiggede på de forskellige dele,
målte, hvor det skulle stå, kiggede på målene på tegningerne og lagde
hovedet i blød. Så fandt jeg frem til noget jeg syntes så brugbart ud og
kontaktede Lizzie hos Likita for at spørge, om det så stabilt nok ud i
hendes øjne. Det mente hun bestemt - men "tag en hængekøje øverst" sagde
hun, det havde de erfaring for var et hit. Og det må man jo nok sige hun
havde ret i!
Donna smækker sig næsten konsekvent derop når hun gerne vil nusses. Så
ligger hun og kaster sig rundt i fryd, mens hendes menneskemor eller
-far (ofte far - han er så nem ) får hold alle vegne af at nusse kat
der oppe over hovedhøjde - og i øvrigt med jævne mellemrum må gribe
damens bagdel, når hun er ved at rulle ud over kanten i bare ekstase

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 06:16

> [...]

> ud i hendes øjne. Det mente hun bestemt - men "tag en hængekøje
> øverst" sagde hun, det havde de erfaring for var et hit. Og det må man

Ja, den hængekøje er vist en god opfindelse ;-D
Den lignede altså bare en Stella model, men jeg bor et sted med en
"underlig" arkitektur, så jeg har et fint hjørne, hvor den nok kommer
til at stå...

> [...]
> kat der oppe over hovedhøjde - og i øvrigt med jævne mellemrum må
> gribe damens bagdel, når hun er ved at rulle ud over kanten i bare

hehe, det kan jeg godt se for mig, Melissa har en pude på en stor
kasse (tronen), hvor hun også vrider sig *gg*
Og hvilken mand kan stå for en missedames charme, når hun vil nusses..;D

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 28-01-02 08:13

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> skrev:
> [...]
> Den lignede altså bare en Stella model, men jeg bor et sted med en
> "underlig" arkitektur, så jeg har et fint hjørne, hvor den nok kommer

Hej Henrik. Hvis du mener vores kradsetræ, så ER det en Stela (med et l)
men med den øverste hylde byttet ud med en hængekøje, det koster kun 25
kr ekstra og er så rigeligt pengene værd. Hvis jeg havde vist HVOR
populær den var havde jeg nok også byttet den anden hylde med røret ud
med en hængekøje, for som Ann også nævnte så er røret ikke specielt
interessant, altså med mindre der er et menneske der leger med fingrerne
eller en pelsmus inden i røret. Hulen har de for øvrigt heller ikke
været særligt interesserede i endnu, men de har da været derinde et par
gange. Men hængekøjen!!! DEN er sagen.

Ann, der kan altså ikke være to katte i den hvis den ene kat er ligeså
stor og ..erhm...tyk som Jack, han fylder så absolut det hele når han
ligger der *L* Til gengæld er det vældig sjovt at se at ligesåsnart han
hopper ned siger det "fuuuut" og så sidder Phumba deroppe. Men hun kan
også godt tage til takke med hylden eller oven på hulen *S* - hvis ikke
hun rykker over i sin fine varme papkasse der står oven på akvarielampen

Hilsen
Lisbeth
(som er på arbejde og savner sine katte)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 10:25

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

Hej Lisbeth

> [...]
> eller en pelsmus inden i røret. Hulen har de for øvrigt heller ikke
> været særligt interesserede i endnu, men de har da været derinde et par

Ja jeg måtte lige tjekke igen, det var jeres kradsetræ..;D
Og rigtigt jeg havde stavet forkert...
Og 25 kr mere eller mindre betyder såmænd ikke så meget, det er jo til
mit livs lys/min viljes solformørkelse ;-D
Jeg har godt nok også været i tvivl om fidusen med røret og tænker at
jeg dropper det, Melissa vil også helst ligge "krøllet" sammen, med en
pote på halen så der er styr på den.. Måske et levn fra hun havde
mivere som syntes at mors hale var alle tiders legeobjekt, selvom hun
nu også opfordrede dem...;-D

> Hilsen
> Lisbeth
> (som er på arbejde og savner sine katte)

Uha jeg kender det.. når selv dårligt ud af døren før savnet begynder
at melde sig, men så er det også så meget bedre at komme hjem efter en
lang dag og blive modtaget med et vredt miauu "hvor har du været så
længe ?? Hvorfor kom jeg ikke med ?? Har du noget misseguf med hjem ??"
Det lyder som at komme hjem til en kvinde d 1 i måneden i en 500
hestes kæfert med tomme lommer *gg*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-02 14:22

Lisbeth Jakobsen wrote:

> Ann, der kan altså ikke være to katte i den hvis den ene kat er ligeså
> stor og ..erhm...tyk som Jack, han fylder så absolut det hele når han
> ligger der *L*

Øhm, så må jeg vel indrømme det *g* - mine "slanke yndefulde" siamesere
er altså også for tunge. Især den periode på skånekost lagde en del på
sidebenene. Så Donna vejer 4,7 kg (jeg har lovet at fortælle, at hun
_har_ tabt 5oo g siden de kom over på W/D igen i oktober) - og Ditte
vejer 4 kg. Hun er også blevet 500 g mindre. Så på et tidspunkt var der
ca. 9 kg kat i den hængekøje - og vi har den mindste model! Den buede
faretruende nedad - men de lå der! *g* Det gik fint, så Jack er måske
bare lige lovlig besidderisk og _breder_ sig? *gg*