Black Hawk Down på IMDBs top 250
Fra : Per Kristensen

Dato : 25-01-02 13:42

Var der ikke en del, der mente denne film er dårlig? Undrer mig at den har
fået 8.4 på IMDB og er på deres Top 250, men min erfaring siger dog også at
man aldrig kan regne ret meget med IMDB. F.eks. mener jeg det er helt hen i
vejret at LOTR ligger nummer 2.

Fra : Morten Steen

Dato : 25-01-02 13:56

Helt enig. LOTR burde ligge nummer 1!!!!
Men det er en normal tendens på IMDB. Film stryger direkte til tops i ugerne
efter de blevet udgivet... i løbet af noget tid jævner niveauet sig, og de
vil indtage en mere realistisk placering.

Morten

Fra : Per Kristensen

Dato : 25-01-02 14:15

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message
> [...]
> efter de blevet udgivet... i løbet af noget tid jævner niveauet sig, og de
> vil indtage en mere realistisk placering.

Ehm, jeg mente altså at LOTR ikke er værdig til at være så højt placeret!

Fra : Morten Steen

Dato : 26-01-02 00:49

> Ehm, jeg mente altså at LOTR ikke er værdig til at være så højt placeret!

LOL, det ved jeg sgu da godt!

Morten

Fra : Zeki

Dato : 25-01-02 13:36

> [...]
> efter de blevet udgivet... i løbet af noget tid jævner niveauet sig, og de
> vil indtage en mere realistisk placering.

Ja, enig. Det vil dermed også betyde at 'Lord of the Rings' ryger længere
ned på listen - et sted mellem en 20. og en 50. plads.:)

Generelt er der jo også en tendens til at man enten stemmer på film som man
er helt vild med, eller også stemmer på film som man hader. Hvis man nu
stemte mere bredt, ville resultatet også se mere nuanceret ud.
Zeki

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-01-02 13:56

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> [...]
at
> man aldrig kan regne ret meget med IMDB.

US-stemmere ligger med et snit på 8,6 mens ikke-US-stemmere har et snit på
7,8. Når filmen bliver set af flere i Europa kommer snittet nok til at falde
yderligere. Iøvrigt er der en tendens til, at hypede film starter højt og
derefter falder. Det samme sker for LOTR. F.eks. har filmen lige fået en
8'er af mig

Det er iøvrigt mit indtryk, at det er piger under 18, som giver de højeste
stemmer. Kan det skyldes, at tøserne er de mest hype-modtagelige eller at de
kun stemmer, når de er helt oppe at ringe?

/Nikolaj