Sagem mc 725; sendemaster
Fra : Kenneth Engelshardt

Dato : 25-11-00 15:40

Kan det klade sig gøre at få en Sagem 725 til at vise sendemaster eller
er det udelukknde en speciel Nokia feature.

Kenneth

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-11-00 17:48

Hej...

Kenneth Engelshardt <cybersuite@get2net.dk> wrote:

>Kan det klade sig gøre at få en Sagem 725 til at vise sendemaster
> eller er det udelukknde en speciel Nokia feature.

Nej, det kan de fleste nyere telefoner, kig i menu'en efter noget med
CB, cell-broadcast, cb-info eller lign, slå det til, og så skal du
muligvis finde en CB-liste, hvor du enten skal skrive hvad du vil se,
ellers aktivere nogle koder som allerede findes, den du skal bruge
hedder: 050. Derudover skal du muligvis aktivere en menu som kunne
hedde: 'vis automatisk'

PS: har du ikke en manual til den telefon

Og, så skal du lige være opmærksom på at det generelt kun er TeleDanmark
Mobil som sender disse informationer ud! - Dog er både Mobilix og Telia
så småt begyndt, men kun i København.
--
M.v.h. Ole

Fra : Kenneth Engelshardt

Dato : 25-11-00 20:02

Ole Rasmussen wrote:

> [...]
> ellers aktivere nogle koder som allerede findes, den du skal bruge
> hedder: 050. Derudover skal du muligvis aktivere en menu som kunne

Jeg prøver, tak.

> PS: har du ikke en manual til den telefon

Jo og jeg har skam studeret den, men der var ikke noget jeg kunne
henholde mig til. Så derfor måtte jeg jo ty til dette mekka af oplyste
hoveder.

Kenneth

Fra : steen

Dato : 25-11-00 20:40

Telia sender også ud på alle deres master, på nær i nordjylland, dette
kommer dog senere.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-11-00 23:15

Hej...

steen <sbrh@hotmail.com> wrote:

>Telia sender også ud på alle deres master, på nær i nordjylland, dette
>kommer dog senere.

Ok - Jeg ser dog ikke noget på deres master her i Frederiksværk
området...
--
M.v.h. Ole

Fra : Fischer

Dato : 26-11-00 08:23

> [...]
> ellers aktivere nogle koder som allerede findes, den du skal bruge
> hedder: 050. Derudover skal du muligvis aktivere en menu som kunne

Det er langt fra alle telefoner der kan visse celleinfo.
Ingen af de Ericsson modeller jeg kender har CB.

Men en gammel mursten som Motorola 8200 microtac kan!

(F)

Fra : Fischer

Dato : 26-11-00 19:12

> Det er langt fra alle telefoner der kan visse celleinfo.
> Ingen af de Ericsson modeller jeg kender har CB.

Sikke' noget fordrukkent sludder!!!!

Som Sonofon kunde har CB aldrig været interessant for mig. Derfor har jeg
aldrig rigtigt gjort noget for at undersøge det ordentligt.

I morges havde jeg bare kigget på en gammel Ericsson GA318, som IKKE
understøtter CB.
Men mine andre (nyere) Ericsson'er gør det faktisk (naturligvis).

(F)

Fra : Lars Andersen

Dato : 30-11-00 00:17

Vedr. CB hos Telia, er det ikke helt korrekt at dette kun virker i Kbh. Det
er ved at blive etableret over hele DK.

Med venlig hilsen

Lars Andersen
E-mail: larsa@image.dk