Pletter i luften
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 25-01-02 13:03

Hejsa
Jeg vil bare lige høre om der er nogen som ved om planten "Pletter i luften"
er giftig - eller skadelig for katte. Mine to nyindflyttede katte er blevet
helt forelskede i planten, og kan ikke lade den være. Nu står den heldigvis
lige ved siden af computeren, hvor jeg bruger det meste af min tid, så jeg
kan sige nej når det sker (ca. hver 5. min). Men jeg ville lige høre om den
var skadelig for så ryger den ud.
Mvh
Vibeke

Fra : Denise

Dato : 25-01-02 15:11

Hej
Pletter i luften skulle være ok for katte at spise, og har iøvrigt selv
tænkt
på at købe en sådan plante, netop da jeg ikke behøver være nervøs for
kattene.
Hilsen Denise

Fra : Ann K

Dato : 25-01-02 18:49

Hejsa,
"Pletter i luften" er fuldstændig uskadeligt for katten... og verdens
bedste katteguf! Bare spørg vores Saga - jeg har én gang i min store
naivitet investeret i sådan en plante... Flot opsat i pyramideform,
højde ca 40 cm... Det tog ca 5 dage og så var der ikke én plet tilbage
*suk* Planten var ellers sat højt op på vores reol, netop for at hun
skulle holde sig væk... men så lærte Saga da bare at klatre op af
reolens side, naturligvis ved at bruge _tapetet_!!!! Det fortsatte hun
for øvrigt med, selv om planten gik ud... Den kunne åbenbart ikke tåle
at blive gnasket i...

Mvh Ann

Fra : Denise

Dato : 28-01-02 07:26

Hej Ann
Har netop i lørdags investeret i en plante, som misserne indtil videre ikke
viser speciel interesse, den er opsat som en hjerte, men det kan være
det er fordi der ikke er så mange pletter endnu, at den er uinteressant.
Derimod kan jeg absolut ikke have afskårne buketter i vaser,
så de bliver altid stillet op på øverste reol, hvor man ikke har så
meget gavn af dem, og i fyrrum om natten når vi ikke kan holde øje.
Ikke nok med de skal spise af dem, næh de trækker i blomsterne
så vaserne med vand vælter ud over det hele.
Hilsen Denise

Fra : Anders Hvilsom

Dato : 27-01-02 18:33

Fedt nok!
Mine børn synes det er sjovt, at rive sider ud af bøger; men derfor køber
jeg da ikke bare flere og tykkere bøger til dem! Hvorfor skal man så købe
specielle planter til sine katte? Får de ikke nok at spise?
Hvad med at lære dem, at holde snitterne fra planterne? Det er lykkedes mig!
Ynkeligt!

in article 3c5167b6$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Denise at

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 27-01-02 21:05

"Anders Hvilsom" <anders@hvilsom.dk> wrote in message
> [...]
> specielle planter til sine katte? Får de ikke nok at spise?
> Hvad med at lære dem, at holde snitterne fra planterne? Det er lykkedes

For første og forhåbentlig eneste gang vil jeg nu anvende mit kill filter.
En person der kun kan kommentere andres indlæg med "ynkeligt" er efter min
mening netop dét og jeg gider i al fald ikke spilde mere tid på ham.

*PLONK*

Lisbeth

Fra : Anders Hvilsom

Dato : 29-01-02 10:25

Hej Lisbeth,
Heldigt for dig. Så ved du at det virker.
Jeg antog, at dette var et frit forum; men det er det åbenbart ikke!
Well, jeg synes stadig, at der bliver taget for meget hensyn til de kræ. De
er vel ikke blottet totalt for instinkter og overlevelsesevne, bare fordi de
er blevet huskatte?
Husk, at ofte bliver kæledyr behandlet bedre end børn!

in article a31mfv$nj1$1@sunsite.dk, Lisbeth Hviid Jakobsen at

Fra : Line Wolff

Dato : 29-01-02 11:14

> Heldigt for dig. Så ved du at det virker.
> Jeg antog, at dette var et frit forum; men det er det åbenbart ikke!

Jo det er. Hun er vel også frit stillet til at ignorere dig....

> [...]
De
> er vel ikke blottet totalt for instinkter og overlevelsesevne, bare fordi

Nej, men derfor kan man da godt forkæle dem og behandle dem som det
dyrebareste man har? Hvorfor er det lige du har så ondt i røven over det?
Jeg har da ikke ondt i røven over at nogle mennesker eller dyr har det bedre
end mig eller har mere end mig... tsk tsk....

> Husk, at ofte bliver kæledyr behandlet bedre end børn!

Er der noget galt i det? Der vil ALTID være nogen som har det bedre end
andre - dyr og mennesker imellem. Jeg forstår virkelig ikke hvad der kan
være galt i at jeg behandler min kat bedre end naboen behandler sit barn.
Hvis der endelig skulle gøres noget, var det vel at gøre det bedre for
barnet istedet for at gøre det ringere for katten!!?

Just my £0.25 - selvom det ikke ligner mig at blande mig i sådanne
"diskusioner"

// Line

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 30-01-02 11:27

In <3c5675e5$0$231$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Line Wolff wrote:

> [...]
> det? Jeg har da ikke ondt i røven over at nogle mennesker eller dyr har
> det bedre end mig eller har mere end mig... tsk tsk....

   Bortset fra det, jg ville alså føle mig som en røv hvis mine katte en
dag åd en julestjerne og døde af det! Lissom jeg ville fjerne alle
takstræer på folden hvis jeg havde hest og skulle bygge fold. Man kan
_ikke_ regne med at katten/hesten/hunden/barnet holder snitterne fra
noget der er giftigt - uanset om det er noget de "bør" vide instinktivt
eller det er noget de har fået at vide 150.000 gange......

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Heidi Høegh

Dato : 29-01-02 12:16

Anders Hvilsom <anders@hvilsom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B87C2913.8572%anders@hvilsom.dk...
> [...]
de
> er blevet huskatte?
> Husk, at ofte bliver kæledyr behandlet bedre end børn!

Og ?
Jeg har ikke nogen børn, jeg giver al min kærlighed til dyrene, hvad er der
forkert ved det ? Du skal da ikke bestemme til hvem og hvordan man
"fordeler" sin kærlighed. Gå et andet sted hen og provoker.
Nogle mennesker kan simpelthen ikke tåle, at der bliver gjort så meget for
dyrene mens at der er krig og sult i verden, men fortæl mig lige hvad det
nogensinde kan komme dyrene ved, det er ikke dem der er skyld i krigen, så
hold dem udenfor. Det er heller ikke deres skyld at børn sulter eller bliver
dårlig behandlet.

Heidi Høegh

Fra : Camilla Scharff

Dato : 27-01-02 21:27

> [...]
> specielle planter til sine katte? Får de ikke nok at spise?
> Hvad med at lære dem, at holde snitterne fra planterne? Det er lykkedes

Hej Anders

Kattene får med garanti nok at spise - men katte har, i lighed med andre
dyr, behov for noget grønt for at kunne brække bl.a. hårboller op - derfor
kan man købe fx KATTEgræs...
Og selv om man giver dem adgang til kattegræs, så sker det alligevel at
kattene hellere vil tygge i noget andet, og så kan man jo lige så godt give
dem adgang til nogle planter, som ihvertfald ikke er giftige. Katte har i
øvrigt ofte en veludviklet "sans" for giftige planter mv., hvorfor det
faktisk er utroligt sjældent at de ligefrem kaster sig over planter og
blomster, som er meget giftige - fx Julestjerner, diverse liljer osv.
Så om det er ynkeligt eller ej - eller om du bare har valgt kun at holde
giftige planter, som kattene alligevel vælger at springe over - kan du så
selv vurdere...

Mvh. Camilla

Fra : Denise

Dato : 28-01-02 07:17

Hej Anders
Da du synes at have lidt forståelsesproblemer, prøver jeg igen.
Pletter i luften skulle være ok for katte at spise, og har iøvrigt selv
tænkt på at købe en sådan plante, netop da jeg ikke behøver være
nervøs for kattene.
Og så oversat, da det synes nødvendigt for dig.
Vil du investere i en stueplante uden at behøve at tænke på om den er giftig
for katte,
så kan du købe pletter i luften.
Faldt det på plads for dig nu, ellers er du velkommen til at skrive igen.
Hilsen Denise