Deling af internet
Fra : Per Pedersen

Dato : 25-01-02 02:42

Hej !
Jeg skal dele min internetforbindelse i win 98 SE men når jeg vil aktiver
deling af internet-forbindelse. Får jeg en fejlmeddelse
"Netværkskonfigurationen er ikke fuldstændigt Installerer Netværkshardwaren"

Hvordan gør jeg det......?
Kan jeg bruge den måde at dele internet når jeg har webspeed ved TDC. Jeg
har en Switch og et SB 4100 kabelmodem med fast IP.
Mvh. Per

Fra : MJ

Dato : 25-01-02 08:31

> [...]
> deling af internet-forbindelse. Får jeg en fejlmeddelse
> "Netværkskonfigurationen er ikke fuldstændigt Installerer

Sikkert fordi du ikke har installeret hardware til både at kommunikere med
den anden PC OG til at kommunikere med internettet.

Du skal altså have et netkort til kommunikation med dit interne net, og et
modem eller et netkort (afhængig af din forbindelse) til kommunikation med
internettet.

MJ

Fra : Poul Christensen

Dato : 25-01-02 15:26

Hej

> [...]
> modem eller et netkort (afhængig af din forbindelse) til kommunikation med

Ikke når man har en switch - så bruger man kun et netkort pr. computer, men
om 98 SE kan finde ud af det, er en anden snak.

I øvrigt er jeg da ikke sikker på, at du skal bruge Deling af IF, når du
bruger switch - prøv bare at sætte dine internetindstillinger op via LAN
(altså ved at starte IE Explorer) - det virker for mig på både Me og XP.

Og lige et spørgsmål: Er du sikker på, at du har fast IP på WebSpeed?

Venlig hilsen

Poul

Fra : MJ

Dato : 25-01-02 16:15

> [...]
> bruger switch - prøv bare at sætte dine internetindstillinger op via LAN
> (altså ved at starte IE Explorer) - det virker for mig på både Me og XP.

Ved webspeedløsningen har man, som jeg har forstået det, et indstikskort som
udgør kabelmodemmet ??

I så fald kan man ikke dele forbindelsen uden et ekstra netkort i - selv om
man har en switch.

MJ

Fra : Poul Christensen

Dato : 25-01-02 20:40

Hej.

> Ved webspeedløsningen har man, som jeg har forstået det, et indstikskort
som udgør kabelmodemmet ??

Ikke dem jeg har set og den jeg selv har - her har man et eksternt modem,
som forbindes med PC'en via et netværkskabel eller (Gud forbyde det) USB.

Hilsen Poul

Fra : P.L.P.

Dato : 26-01-02 08:52

Hej !

Jeg er sikker på at webspeed har fast IP adr
Og jeg har prøvet at sætte den IP adr som jeg kan se på den PC der er koblet
på nettet. Ind på PC 2 men så
kommer der en konflikt når jeg genstarter.

Og jeg har prøvet at sætte PCer sammen gennem Switch og med alm. netkabel
ikke krydset og har starte IE Explorer op det virker ikke. TCP/IP er sat til
Aut. IP

Jeg har læst at TDC har lavet sådan at man ikke kan bruge switch el Hub. men
man skal bruge router.
Men så har jeg læst at man kan bruge den indbyggede deling af internet som
er i win98SE men jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg har.
Win98SE på Pc 1 Og ME på Pc 2
En Switch
Netkort i begge PCer
Og et ekstern kabelmodem SB4100 Surfborad tilsluttet netkort.

Mvh. Per

Fra : MJ

Dato : 26-01-02 13:08

> Men så har jeg læst at man kan bruge den indbyggede deling af internet som
> er i win98SE men jeg kan ikke få det til at virke.

Prøv at se på http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm det
fungerer fint for mig med bredbånd.

Hilsen
MJ

Fra : P.L.P.

Dato : 27-01-02 09:24

Hej !
Det har jeg pøvet.
Men det kan jeg ikke få til at virke med Webspeed Oncable.

Er nogle der har forslag til hvordan jeg kan få det til at køre ? Eller skal
jeg ud at købe en Router ?

Mvh. Per