Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En venlig forespørsel....
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 25-01-02 00:52

Hejsa...

Jeg har fået tilbudt et digitalt kamera på mit arbejde.
Det er et ældre et som nu er blevet tilovers.

Det drejer sig om et Olympus Camedia 1400 XL. Der medfølger 0,8X Wide
Conversion Lens, taske samt et par memorycards. Endvidere adapter til
memorycard via USB (mener jeg.... måske via serielport..??)
Selvfølgelig også alt medfølgende software, manualer mv.

Jeg skal spørge jer herinde som har forstand på de ting...Hvad er sådan et
værd....???

Det det handler om er at jeg ikke vil give for mange penge for det. Jeg skal
ikke tjene på det, da jeg regner med at beholde det.....

......... hvad ville I give for sådan et med det hele.???

Med venlig hilsen
Kristian

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-01-02 02:04

Kristian Marquard Knudsen wrote:

> ........ hvad ville I give for sådan et med det hele.???

Ikke ret meget - det er et 1,4 Megapixel kamera, og det er nok omkring 2
til 3 år gammelt, temmelig klodset og langsomt.

Et sprit-nyt 1,4 Megapixel kamera, kan købes for omkring 3.000 kr., og
der får man efter de nye regler 2 års garanti.

Der er selvfølgelig lidt ekstra tilbehør, men det er høst en 3 - 500 kr.
værd. Standen har lidt at sige, er det pænt og velholdt, så trækker det
lidt op, er det riset og snavset så trækker det meget ned.

Så selv om det var dyrt dengang det var nyt, så må det højst koste 2.000
kr. og det er måske også for meget, du kan jo prøve at byde 1.500 kr.

Du skal sikre dig at alt er med, og at alting virker, for det kan være
dyrt og besværligt at skaffe dele til, og det kan ikke repareres.

Tjek om det bruger standard AA genopladlige batterier, for hvis det
bruger et speciel batteri, så er et så gammelt batteri nok ikke så meget
værd længre, og et nyt er hundedyrt, det er faktisk sådan, at hvis det
bruger et specielt batteri, så skal du nok ikke byde mere en en tusse,
for et nyt batteri kan nemt koste 500 kr.

Det er ligesom med gamle mobiltelefon batterier, det er næsten billigere
at købe en ny smart model, end et batteri til den gamle. Og markedet for
digitale kameraer har hidtil været så lille, at der ikke har kunnet
købes billige uorginale batterier, det er ved at komme til nogle
modeller.

Fra : MICHAEL VOSS

Dato : 26-01-02 20:41

Hej der

Nej man får ikke 2 års garanti, man får 2 års reklamationret.

Mvh. Michael Voss

Fra : Permoje

Dato : 27-01-02 19:19

Jeg har lige købt..........NYT

jeg fik 2 års garanti på kvitteringen. og så er der altså 2 år hvis de
skriver det på kvitteringen....

Mvh. Permoje

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 25-01-02 11:30

Hej kristian
Jeg ville højst byde 1000.-kr og det skulle være med godt batteri.
Du kan uden problemer købe et brugt olympus kamera som ikke fylder så meget
og har bedre data til 1500-2000 kr brugt.
Se lidt på www.digit.no/tester/tester.htm
venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 25-01-02 13:56

Hej..

Tak for jeres gode svar...

Jeg har købt det for 1.000 kr og er godt tilfreds. Så må vi se om jeg kan
affinde mig med det.

Jeg har aldrig været den store fotograf, men det kan jo ændre sig. Så er jeg
måske også bedre rustet til at købe et nyere og bedre senere hen..

Med venlig hilsen

Kristian

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-01-02 18:59

Kristian Marquard Knudsen wrote:

> Jeg har aldrig været den store fotograf, men det kan jo ændre sig.
> Så er jeg måske også bedre rustet til at købe et nyere og bedre
> senere hen..

Ja - og det er en god og billig måde at erfare hvad digital fotografi
handler om, og når du har arbejdet med det brugte Olympus et lille års
tid, så vil du helt sikkert være rimmelig godt rustet, når du skal
vælge/købe et nyt digitalt kamera.

Og tænk så på, at hvis du tager 200 billeder med dit "nye" digicam, så
koster de dig 5 kroner stykket, hvis du derimod tager 4.000 billeder, så
kommer de kun til at koste dig 25 øre pr. stk.

Man behøver jo ikke at printe alle billeder, man kan se dem på skærmen,
og udvælge de bedste til printning.

Vær også opmærksom på, at du skal bruge den bedste kvalitet, i opløsning
og JPG-komprimering, det gør at der ikke kan være så mange billederne på
hukommelseskortene, men det gir' den bedste billedkvalitet, og
kompenserer for at din opløsning kun er 1,4 Megapixel.

Og husk også at sørge for løbende back-up på f.eks. CD-ROM'er, så du
ikke mister billederne ved et harddisk crach,

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 25-01-02 23:41

Endnu engang tak for gode råd

Kristian