Tjaa....du kunne lade et tomt movieClip på din stage styre det.
På dette clip kunne du f.eks have følgende script:
//-----------------------------------------------
onClipEvent (enterFrame) {
if (_parent.click == true) {
if (_parent.clipA._currentFrame > 10) {
_parent.clipB.play();
}
}
}
//-----------------------------------------------
Og så på knappen:
//-----------------------------------------------
on (release) {
click = true;
}
//-----------------------------------------------
De to movieclips skal i dette tilfælde have instans-navnene "clipA" og
"clipB"
Morten
"MZH" <mikkel@mzh.nospamdk> wrote in message
news:bq515ucqd613ge17tmjv3hd0isoe23ovpb@4ax.com...
> Jeg har endnu ikke fået styr på hvordan man laver expressions og
> scripts i Flash, så jeg ved ikke, om dette kan lade sig gøre:
>
> Jeg har en knap, som skal starte to movieclips, A og B, når man
> trykker på den.
>
> Sagen er, at de to clips ikke skal starte på samme tid, men A skal
> starte først, og så skal B starte når A når til f.eks. frame 10.
>
> Jeg ved godt, at jeg kan lægge en TellTarget der starter B ind i frame
> 10 på clip A, men er der en måde at lægge begge funktioner ind i
> knappen (så kan jeg nemlig også bruge clip A til noget andet)?
>
> Altså: Kan man lægge en action ind i en knap som siger noget i retning
> af "Start clip A når der trykkes på knappen og start clip B når clip A
> når sin frame 10"??
>
> Håber ikke dette er et alt for dumt spørgsmål...
>
> På forhånd tak!
>
> Mikkel