Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Video klip med Olympus c2100uz
Fra : Morten Kølbæk

Dato : 24-01-02 22:01

Hej

Er der nogle med et Olympus c2100uz der har prøvet at lave videoklip og
konstateret at lyden og billedet ikke er synkrone ?
Der er altså en konstant forskydning imellem dem ! Mon der er en løsning på
det ?

Hvad mon det i øvrigt er at der kommer tikke / klikke lyde fra og som kan
høres på alle videoklip. Det er garanteret et eller andet i kameraet,
men jeg har ikke fundet ud af hvad det er og om det kobles fra !

Mvh Morten

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 24-01-02 22:46

"Morten Kølbæk" <mok@geocities.com> wrote in message

> [...]
> konstateret at lyden og billedet ikke er synkrone ?
> Der er altså en konstant forskydning imellem dem ! Mon der er en løsning

Det virker meget synkront her, så jeg kan ikke helt genkende problemet - har
du et klip det kan konstateres på?

> Hvad mon det i øvrigt er at der kommer tikke / klikke lyde fra og som kan
> høres på alle videoklip. Det er garanteret et eller andet i kameraet,
> men jeg har ikke fundet ud af hvad det er og om det kobles fra !

Det kan desværre ikke kobles fra - du kan fjerne en del af det ved at sætte
kameraet på manuel fokus før du optager (autofokus mekanismen larmer, og
bliver slået fra på den måde) - men der er også en "gyro"-mekanisme (til
stabiliseringen af linsen) der ikke kan slås fra.

Jeg har valgt at bruge en extern mikrofon, det giver meget bedre resultater.

// Steffen

Fra : Britta og Torben

Dato : 25-01-02 14:11

Hej.

Har selv en UZI med klikkelyde,det er som før beskrevet AF`en der
larmer.Billedstabillisatoren er nok også medvirkende,men den kan du slå fra
i menuen(hånden).HiFi kvalitet får du aldrig,men en ekstern mikrofon vil
hjælpe betragteligt.
Har iøvrigt ingen problemer med at lyden ikke er synkroniseret. Det er ikke
fordi du lægger lyden på efter billedet/videosekvensen??

Hilsen
Torben