Hvor Lang Et Forlænger Kabel?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 24-01-02 21:04

Hej !
Jeg kører adsl bredbånd med et Siemens modem + skillefilter - nu har jeg
tænkt at flytte PCén hen et andet sted - så hvor lang må kablet være fra
skillefilter og til PC være?
Håber ikke at det er OT.

Med venlig hilsen og fortsat god dag

OveK.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-02 21:10

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører adsl bredbånd med et Siemens modem + skillefilter - nu har jeg
> tænkt at flytte PCén hen et andet sted - så hvor lang må kablet være fra
> skillefilter og til PC være?
> Håber ikke at det er OT.

Fra modem, til Switch, Hub, Netkort må kablet være op til 50 meter Patch
kabel.

Fra skillefilter til modem, kan du forlænge den uden problemer. Med mindre
du liiige kan få hul igennem, pga afstanden til centralen... Men brug et
ordenligt kabel, ingen problemer... Hvis det er kablingen FØR
skillefilteret.. Skal du nok ikke pille så meget igen... Her skal du sikkert
bruge Parsnoret 2 parts kabel. Hvis du vil flytte Skillefilteret. Kommer an
på indstallationen... Men lad skillefilter sidde... Og køb den rette længde
kabel fra filter til Modem... Og flyt så modemmet til PC´en. Ellers lad det
hele sidde. og køb et netværkskabel i den rette længde.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 24-01-02 21:18

> [...]
det
> hele sidde. og køb et netværkskabel i den rette længde.

Hej Bjarke !
Jamen tusind tak for dit meget hurtige svar, det var dejligt.
Nej, jeg skal "kun" forlænge kablet fra skillefilter til modem, så det er
fint nok. Så må jeg lige se, om TDC butikken har et lidt tykkere kabel, men
det er jo en anden sag.

Med venlig hilsen og tak
Ove.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-01-02 22:50

> "Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Fra modem, til Switch, Hub, Netkort må kablet være op til 50 meter Patch
> kabel.

Ifølge hvilken standard ?

--
Mvh HAA

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-02 22:55

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge hvilken standard ?

Når man har med patch kabler at gøre, skal man beregne med dobbel dæmpning.
Std. siger 90 Meter solid.. og 10 meter patch..

Hvis man nu laver en indstallation, med 2,5 meter patch kabler i hver
ende... Kan man så lave en fast på 100 meter.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-01-02 23:32

> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

Patch

> Når man har med patch kabler at gøre, skal man beregne med dobbel
dæmpning.

Det kommer sørme an på hvilken kvalitet/fabrikat kabel man benytter.

--
Mvh HAA

Fra : Gregers Petersen

Dato : 24-01-02 21:13

> [...]
jeg
> tænkt at flytte PCén hen et andet sted - så hvor lang må kablet være

Hmm, hvis det er fra Modemet til pc, så kan du sagtens trække det
ti/tyve gange rundt i stuen

Jeg aner du ikke hvor lang forbindelsen mellem skillefilter og modem
må være.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-02 21:11

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dettePetersen.nu> skrev i en meddelelse

> Jeg aner du ikke hvor lang forbindelsen mellem skillefilter og modem
> må være.

Det er det samme.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 24-01-02 22:33

> "Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dettePetersen.nu> skrev i en meddelelse

> Det er det samme.

Jeg siger tusind tak til alle for den hurtige hjælp.

Mvh
OveK.