Fxp.. Med Net Express Muligt eller ikke??
Fra : Steen Jaszczak

Dato : 24-01-02 19:37

Jeg har en Lille Ftp server med diverse Ting om Rollespil, og da jeg har
venner rundt omkring i Verdenen, der Tager Bunker af Billeder fra div
Scenarios, Sender de Billedene Til mig, Og det er også Fint nok, Men mange
brokker sig over at min FTp sever ikke Kan FXP'e, Jeg har undersøgt alt hvad
jeg kunne om sagen har rodet med min Router og mit, Ftp Server prg, men Nej.
Kan det overhoved lade sig Gøre Med net express???? Og hvis ja Hvordan

Steen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-01-02 20:55

"Steen Jaszczak" <stonestm@c.dk> wrote in

> [...]
> min Router og mit, Ftp Server prg, men Nej. Kan det overhoved lade
> sig Gøre Med net express???? Og hvis ja Hvordan

Du er godt klar over at FXP benytter PASV transfers hvor det er
nødvendigt med flere porte, end blot port 21.?

F.eks. i en PASV transfer situation, så logger brugeren på din FTP via
port 21 (eller hvad du nu har sat den til), derefter oprettes der en
forbindelse på port 20 (eller 1 under det portnummer som serveren
lytter på), og slutteligt overføres filer så på nogle helt tredje
porte. Så hvis du har en firewall på din ledning et sted så er det
sikkert problemet.
Jeg er ikke selv ekspert, men havde selv problemet med en router-
løsning på Stofanet og FXP transfers for et par uger siden. Men fik dem
løst med en kammerats hjælp.
Jeg kan desværre ikke huske længere hvad det var der skulle til, men
der findes sikkert sider på nettet der beskriver præcis dette.
Prøv eventuelt at søge på google.com

Flemming

Fra : Steen Jaszczak

Dato : 25-01-02 10:53

"Flemming Joensson" Skrev

> Du er godt klar over at FXP benytter PASV transfers hvor det er
> nødvendigt med flere porte, end blot port 21.?

Nej det Viste jeg ikke

> [...]
> Jeg er ikke selv ekspert, men havde selv problemet med en router-
> løsning på Stofanet og FXP transfers for et par uger siden. Men fik dem

Jeg Løste det med din Hjælp
Problemet var ikke støre end at jeg skulle ind og omkonfigure Routeren og så
Skifte port adresse på min FTP, tusinde tak for Hjælpen, Din Indledning, var
det der gjorde at jeg fandt ud af det

Tusinde Tak til Dig Flemming

Mange Venlige Hilsner
Steen Jaszczak

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-01-02 13:44

> "Flemming Joensson" Skrev
>
> Nej det Viste jeg ikke

<SNIP>

> [...]
> Routeren og så Skifte port adresse på min FTP, tusinde tak for
> Hjælpen, Din Indledning, var det der gjorde at jeg fandt ud af det

Det var så lidt
Flemming

Fra : Steen Jaszczak

Dato : 25-01-02 20:49

Jeg tog fejl den virker stadig ikke ØV..

Er der Nogen af jer derude, som har Prøvet at Køre en ftp der kan Fxp, med
den speed stream router
der følger med til Nex express

Hvis I har hvordan fik i den så til at virke

Steen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-01-02 21:49

> [...]
> Fxp, med den speed stream router
> der følger med til Nex express
>
> Hvis I har hvordan fik i den så til at virke

Hmm, hvis ikke det hjalp at åbne op for portene, så ved jeg godt nok
ikke lige hvad det skulle være.

I min router har jeg sat min DMZ op til at være den maskine med ftp-
serveren. Har du noget der hedder DMZ i din router, måske du kunne
prøve at lege lidt med den.
Ellers, så tror jeg du bliver nødt til at spørge i teledanmarks interne
nyhedsgruppe, hvor der garanteret er flere folk med speedstream routere
end her. Måske er du endda heldig at der er en med samme
problemstilling som dig, som har fundet løsningen.

Flemming

PS: Jeg har ikke selv adgang til teledanmarks grupper, så derfor kan
jeg ikke sige dig hvad de hedder.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-01-02 13:37

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk>
> Ellers, så tror jeg du bliver nødt til at spørge i
teledanmarks interne nyhedsgruppe, hvor der garanteret
> er flere folk med speedstream routere end her.

Ved du hvad den hedder?
Jeg kan ikke finde den vha. ordene TDC, tele, tdk eller
lignende!

Venligst
Mikael

Fra : Thomas Olesen

Dato : 26-01-02 13:54

On 26 jan 2002 Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Ved du hvad den hedder?
> Jeg kan ikke finde den vha. ordene TDC, tele, tdk eller
> lignende!

tele.internet.adsl?

--
Thomas Olesen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-01-02 14:16

"Thomas Olesen" skrev i en meddelelse:
> tele.internet.adsl?

Ja, nøjagtig!
"Det er først øjnene man bliver blind på!"

Venligst
Mikael