Analog+ISDN-telefon på samme nr.?
Fra : Michael Glud Anderse~

Dato : 24-01-01 12:46

Jeg overvejer at skifte til ISDN, og vil gerne fortsat benytte mine gamle
telefoner via en ISDN TA. Jeg vil derudover gerne investere i en
ISDN-telefon så min telefoni ikke bliver 100% afhængig af at TA'en er oppe.
Spørgsmålet er nu: kan det laves så både de analoge og ISDN-telefonen ringer
når der bliver kaldt på (hoved)nummeret?

/Michael

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 24-01-01 13:49

"Michael Glud Andersen" <michael.glud.andersen@uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:94mf40$13nm$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
ringer
> når der bliver kaldt på (hoved)nummeret?

Det kan sagtens lade sig gøre. En ISDN telefon vil typisk ringe på samtlige
numre med mindre andet er specificeret.
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv, og ikke TDC Internet"

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 24-01-01 18:32

Michael Glud Andersen <michael.glud.andersen@uni-c.dk> wrote:

> [...]
> Spørgsmålet er nu: kan det laves så både de analoge og ISDN-telefonen ringer
> når der bliver kaldt på (hoved)nummeret?

Når du fåe en isdn-linie får du vel samtidig enten en isdn-router eller
en isdn-adaptor [også populært kaldet "isdn-modem"]. Begge type
apparater har udgange til phonenet, som man umiddelbart kan slutte
analoge telefoner til.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-01 23:47

Per Erik Ronne skrev:

>Når du fåe en isdn-linie ...

Jo, men det var et konkret spørgsmål om at få alle telefonerne
til at reagere på samme nummer.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 25-01-01 09:21

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

> Jo, men det var et konkret spørgsmål om at få alle telefonerne
> til at reagere på samme nummer.

Det gør de da på min. Under forudsætning af at de køres ud fra samme
A/D-udgang på routeren.

Fra : Tomas O.

Dato : 25-01-01 12:42

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse news:s4mu6tspsmphtsstfo68d4gb8pgnh8pjek@news.get2net.dk...

> Jo, men det var et konkret spørgsmål om at få alle telefonerne
> til at reagere på samme nummer.

Man skal bare definere det samme nummer på begge phone porte i
'modemmet'

Vi har to forskellige numre på vores ISDN og det kan modemmet
sagtens finde ud af. Den ene telefon står hos mig og den anden
inde ved siden af. Begge analog telefoner.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 25-01-01 15:59

Tomas O. <tfo@gmx.net> wrote:

> "Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal bare definere det samme nummer på begge phone porte i
> 'modemmet'

Det behøver man slet ikke [og på min router er resultatet ikke /helt/
tilfredsstillende, da der er telefonsvarer på en af telefonerne].

Jeg har tilsluttet fire analoge telefoner [og et indbygget modem] til
den ene A/D-udgang på routeren. Man anvender blot telefonstiksdelere til
phonenettet med almindelige RJ-11 stik. Disse delere fås både med to
hun- og en han-udgang, og med tre hun-indgange. Sidstnævnte synes jeg er
bedst. Kan fås hos Brinck Elektronik eller A&N Nielsen, der ligger på
den vej, der går mod nord fra Nørrebrogade langs søerne. I København,
naturligvis.

Fra : Tomas O.

Dato : 25-01-01 18:26

"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse news:1ensrws.3gqs8e11ykp94N%serse@diku.dk...
> Kan fås hos Brinck Elektronik eller A&N Nielsen, der ligger på
> den vej, der går mod nord fra Nørrebrogade langs søerne. I
> København, naturligvis.

Frederiksborggade.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 25-01-01 21:46

Tomas O. <tfo@gmx.net> wrote:

> "Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Frederiksborggade.

Sortedam Dossering. Det er Brinck der ligger på Frederiksborggade [og
vistnok også i Lyngby]. Når det drejer sig om netværk, er det dog min
erfaring at A&N Nielsen er bedre.