Fax På isdn Modem
Fra : jan larsen

Dato : 23-01-01 16:51

Hej.

Hvilket isdn modem understøtter fax fra pc'en (winfax Pro) jeg har i
øjeblikket lasat speed 2 , og et zyxel omni net + men ingen af dem
understøtter det efter hvad jeg ved.

--
Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 23-01-01 17:21

"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket isdn modem understøtter fax fra pc'en (winfax Pro) jeg har i
> øjeblikket lasat speed 2 , og et zyxel omni net + men ingen af dem
> understøtter det efter hvad jeg ved.

Modemet skal understøtte CAPI, hvilket Jensen PCI kortet fra Telebutikken
bl.a. gør.
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv, og ikke TDC Internet"

Fra : jan larsen

Dato : 23-01-01 17:54

Mange tak for svaret

Fra : John Joe

Dato : 06-03-01 16:42

"Kasper Bøggild" <kasper@boeggild.dk> wrote in message
> "jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Modemet skal understøtte CAPI, hvilket Jensen PCI kortet fra Telebutikken
> bl.a. gør.

Betyder capi at der er en modem funktion i TA'en?

I hvert fald kan traditionelle ISDN TA'er (fejlagtigt kaldet modems) ikke
sende fax eller fungere som modems. Fax er analogt og ISDN TA'er er
digitale. Du kan godt sætte et normalt faxmodem på a/b porten på ISDN TA'en.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-03-01 21:08

"John Joe" <ole321@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Telebutikken
> Betyder capi at der er en modem funktion i TA'en?

Capi står for Communicaton Application Programming Interface og giver
mulighed for at software emulerede analoge modemer og fax'er kan benytte
enheden.

> I hvert fald kan traditionelle ISDN TA'er (fejlagtigt kaldet modems) ikke
> sende fax eller fungere som modems.

Helt så kategorisk kan du ikke udtale dig, men det er tæt på.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855