Asus A7V266-e
Fra : Per Kongstad

Dato : 24-01-02 18:32

Jeg har tidligere produceret systemer med dette bundkort samt Athlon
XP 1.600+ uden problemer.

På det sidste er sket følgende:

Instillingerne er på default, hvilket vil sige BIOS setup af vcore etc.
Jumper indstilling til Palomino. MB har ødelagt to processorer ved
afbrændning. Også MB udsender lugt fra soklen.

Mit spørgsmål er om andre har oplevet samme.

Jeg har bygget adskillige hundrede systemer uden problemer tidligere.

Mvh Per

Fra : Jakob

Dato : 24-01-02 19:24

Ja - jeg har selv brændt en amd 1700+ af på mit.

Min opsætning er nu default undtagen jumpermode.

Jeg vælger jumpermode og stiller manuelt vcore til 1,7/1,65.

Det giver effektivt en spænding på cpu'en på ca. 1,74.

Det lyder ulogisk - og fra mit perspektiv burde mobo'et selv have fundet ud
af den rette spænding på default. Men det er ikke tilfældet, da mobo ved
default sætter vcore til 1,8 hvilket effektivt er ca. 1,85. Og altså lige
over grænseværdien for amp xp cpu (amd anbefaler max. udsving fra 1,75 i
vcore på 5% +/-)

Så kør default undtagen på vcore. Og for at stille vcore, skal du - sådan
som jeg har forstået det - køre jumpermode og manuelt indstille vcore.

Til orientering: Mit system kører klippestabilt efter en ny cpu (byttet uden
omkostning). Så basicly er jeg ret tilfreds med mit ASUS mobo.

Har andre erfaringer?

Hygge
/Jakob

Fra : Prost

Dato : 24-01-02 21:11

> [...]
uden
> omkostning). Så basicly er jeg ret tilfreds med mit ASUS mobo.

Jeg vil da gerne lige komme med mine erfaringer omkring det bundbræt.
Jeg er glad for mit ASUS og har ingen problemer haft med det selvom jeg de
2 første uger kørte med default VCore, den brændte ikke af. Men som Jacob
har
jeg nu sat den i jumpermode og kører de anbefalede 1,75 (ASUS probe måler
det til 1,744V) Så havde jeg også problemer med mit Hercules GeForce III
t200
og driveren til WinXP (Geforce kører skidt på et Via chipset i WinXP) men
har fået
løst det ved at bruge 21.83 driveren som er stabil (7-9-13)

/Rune

Fra : Jan Jensen

Dato : 24-01-02 23:38

Hej

>Mit spørgsmål er om andre har oplevet samme

Jeg har lige bygget 2 stk, også med 1700+ / default core.
Ingen problemer, men måske skulle jeg overveje ideen med
at sænke til det anbefalede. Ærgeligt at det ikke skeer default.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 26-01-02 16:57

Jeg har ikke selv lavet min Pc, men jeg købte en med samme bunkort og AMD
XP1800+ og GF3Ti-200 (default core instillinger)og jeg har ingen problemer.
Min Coolermaster køler er anbefalt af AMD til XP1800+ processoren. Min temp
svinger fra 45-47 (når den bare står tændt) til max. 68-70 grader (under
timers brug af spil/internet etc).
Alt virker ok her.
-Niels-

Jan Jensen <jan@blaaber.dk> skrev i en