Teles ITA/2ab & faxmodem
Fra : Peter Larsen

Dato : 24-01-02 17:48

Jeg har et lille sært problem...

ISDN nt box 100ohm svjh..

Gigaset 2000 system på den ene udgang, den anden har lidt ledning, hvor der
er et tekniker opsat stik.. på det stik er der en 3i1 isdn ting, i den ene
der sidder en teles ita/2ab converter. jeg bruge dette dagligt til dankort
og en analog telefon ved siden af. Fungere fint..

jeg har nu smidt den analoge danmark1 eller danmark2 til venstre for mig,
sat en pc's faxmodem til (internt pci kort), da jeg mere har brug for at
kunne modtage en fax.

Det går også fint, jeg modtager 4-5 eller flere faxer... så ligepludselig
ringer der en og fortæller mig at min fax ikke tager telefonen.

Det gør den heller ikke, men hvis jeg lukker og starter faxprogrammet (og
derved sikkert "forbindelsen" til modemet) så tager den telefonen igen...

Jeg har prøvet forskellige programmer som jeg har haft ved hånden, bla.
winfax 10 og det medfulgte Phone tools software...

resultatet var det samme...!?!?!?!??!? Jeg har i tidernes morgen kørt BBS,
så modemer osv. er ikke ukendt for mig, men jeg har aldrig før haft et
problem ala dette..!?

Jeg har nu koblet mig udenom den 3i1 ting, da den ikke er streng
nødvendig... meeen?

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

- REKLAME -
Tjen penge på din webside, sæt reklamer på den.
Klik her: http://dk.danban.com/advocate/4bee5fd8a08447f775e3fd7b841c2e93
- REKLAME -

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-01-02 17:53

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
igen...
> Jeg har nu koblet mig udenom den 3i1 ting, da den ikke er streng

Det lyder som et rent analogt problem og ikke noget med ISDN-udstyret.
Modtager modemet kaldet, men det besvarer det ikke?

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-01-02 18:37

godt spørgsmål.. jeg har sat den anden port på med samme nummer nu og den
analoge telefon... jeg vil se se næste gang det kommer om det så gælder
begge telefoner evt bytte rundt på ledningerne... problemmet er at jeg ikke
kan fremprovokere situationen!

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-01-02 16:28

Jeg har nu, siden jeg skrev, koblet uden om denne 3i1 stik til isdn (købt i
en telebutik i '98).

Dette er tilsyneladende løsningen, problemmet har ikke været der siden?!

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk