Et par mandler bliver smuttet...
Fra : S.J & L.T.

Dato : 24-01-02 17:51

Sidste nyt om gårdmisserne, som fulgte med gården vi overtog d. 1/1 2002.

I morgen er Bertil et par kropsdele fattigere; for vi har lavet en aftale
med dyrlægen om at sætte ham af i morgen tidlig, hvor han vil blive
neutraliseret. Jeg har prøvet med lys og lygte at finde ud af, hvem der
kunne eje ham; men alle naboerne siger, at han da hele tiden har holdt til
på gården, og ikke er tilløben i december.

Vi skal også have kastreret Dunse og Louie; men Louie har vi ikke set
skyggen af i over 14 dage og Dunse ser vi 2½ gang om ugen, så det er lidt
svært at ringe og bestille tid hos dyrlægen.

De er heldigvis blevet godkendt til at komme ind under
'genudsætnings-programmet' som Kattens Værn har; så de bliver testet for
sygdomme, kastreret, øretatoveret og vaccineret for 500 kroner. Til gengæld
bliver de aflivet på stedet, hvis det viser sig at de bærer sygdom af
alvorlig og smitsom art.

Jeg melder tilbage, når der er nyt i sagen

KH
Linda

Forresten.... nogle gode råd her på faldrebet?? Vi vil flytte ud på gården i
denne weekend- altså flytte vores to hjemmemisser med... (Roquefort og
Buko). Hvordan kommer de lettest igennem en flytning mon?

KH, igen!!

http://communities.msn.dk/ThomsenJuul

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-01-02 19:07

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> writes:

> [...]
> denne weekend- altså flytte vores to hjemmemisser med... (Roquefort og
> Buko). Hvordan kommer de lettest igennem en flytning mon?

Alletiders godt at det var/er nogle katteansvarlige mennesker som
købte gården.

Mht flytning : Sidst jeg flyttede med Melissa lukkede jeg hende ind i
et rum, mens vi fyldte vognen 1 gang. Da den var fyldt kom hun i sin
transportkasse og kom med, så tog jeg hende med op i lejligheden
stadig i kassen, mens vi tømte vognen. Lige inden vi kørte efter læs
nr 2, satte jeg mad/vand/bakke frem og lukkede hende ud, så hun kunne
undersøge det nye domicil i fred og ro. Da vi så kom med næste læs,
blev hun bare lukket ind i et rum, mens vi slæbte..

Grunden til at jeg tog hende med første læs er, at hun jo godt vidste
at noget skete og jeg tænkte så at hun ville være mere rolig hvis hun
kom med først og ikke skulle føle sig "forladt", for det nye sted
kunne hun jo bruge ventetiden til at undersøge domicilet..;))
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-01-02 21:07

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne weekend- altså flytte vores to hjemmemisser med... (Roquefort og
> Buko). Hvordan kommer de lettest igennem en flytning mon?

Da vi skulle flytte fra Langeland og til det store Jydeland. Da tømte vi et
rum hvor Neo så opholdt sig, alt imens at vi tømte resten af lejligheden. På
den måde slap han for uroen og vi slap for at han smuttede ud, af alle de
åbne døre og vinduer.
Da alt var læsset blev Neo sat i sin transportkasse og så gik turen til
vores nye hjem.
Da vi kom til Hovedgård læssede vi alt af og først derefter kom Neo med op i
lejligheden.
Vi havde stillet mad,vand og bakke klar og da alle møblerne var der, ja så
var der jo alle de kendte dufte.
Neo tog lige en runde i hele lejligheden og så følte han sig hjemme *S*

Måske du kan bruge den ide til noget?

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : S.J & L.T.

Dato : 24-01-02 21:24

> Vi havde stillet mad,vand og bakke klar og da alle møblerne var der, ja så
> var der jo alle de kendte dufte.

god idé!!!

> Måske du kan bruge den ide til noget?

Det kan jeg ihvertfald; men da vi ikke flytter alle vores ting på en gang
(vi har stadigvæk vores lejlighed til d. 1/3 - og skal kun flytte 10
kilometer) så tror jeg at jeg forsøger mig med en variation af din model. Vi
vil nemlig flytte 'soveværelset' først (så vi har et sted at sove ; og
det kan vi jo forsøge at genskabe i lugt og møblement, og så lade det være
deres 'base' i begyndelsen.
Det skal lige siges at 'værelset' som vi vil bruge som soveværelse er stort
(ca. 30 kvm2) så mon ikke de kan nøjes med det i det første døgn, og så
tager vi tingene stille og roligt derfra, efterhånden som vi gør rummene
'beboelige'. Det er dog lidt problematisk, da gulvet i hele huset, med
undtagelse af køkkenet, skal brækkes op; men vi starter selvfølgelig kun med
den ene halvdel; så misserne kan bo i den anden 'rolige' halvdel af huset.

Tak for rådet Joan!

KH

Linda

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-01-02 21:33

Ja det er en god ide hvis misserne kan være i den rolige ende, når I brækker
gulve op. For et er jo at komme et nyt sted hen, men hvis der så er meget
uro - ja så er det ikke alle missere som er glade.
Det skal nok gå når I flytter, på den måde som du beskriver *S*

Pøj pøj med det

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz