Smider dimsedutter i vandskålen.
Fra : S.J & L.T.

Dato : 24-01-02 17:18

Buko er en lille 'samler-mis'; han samler nemlig ting sammen.
Når der falder et blad af stuebirken eller af "julestjerne-resterne"; så
tager han det ud i køkkenet, hvor det bliver dumpet i madskålen. Det er kun
de ting han er glad for, der havner i skålen:
Han eeeelsker at lege med bladene fra stuebirken. Han eeeeelsker også at
hoppe op i vindueskarmen og stjæle et stykke barkflis fra en af
urtepotterne - det skurrer så dejligt hen over gulvet, når man tæsker
det.... Det havner selvfølgelig i vandskålen til sidst.
For 14 dage siden tilberedte jeg en sammenkogt ret; og da jeg skar oksekødet
i tern, stod mine trofaste misser og ventede på at der skulle falde en
strimmel råt kød ned på gulvet. Jeg giver dem gerne de seje sener, brusk,
osv... Buko fik et stykke, der åbenbart var for sejt - ihvertfald spiste han
det ikke, selvom han ivrigt havde forsøgt - det endte selvfølgelig i
vandskålen - HELE 3 GANGE!!! Til sidst smed jeg det ud, for jeg var ved at
blive træt af at fiske det gennemtyggede kød op af vandet.

Hvorfor gør han mon det? Han kan jo ikke lide at dykke ned og samle de
dejlige ting op igen; og så kan han godt blive ret fortvivlet...

Mærkelige misser....

Hilsen Linda

Fra : S.J & L.T.

Dato : 24-01-02 17:41

> Når der falder et blad af stuebirken eller af "julestjerne-resterne"; så
> tager han det ud i køkkenet, hvor det bliver dumpet i madskålen. >

VANDSKÅLEN!!! - ikke madskålen - sorry!

Linda

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-01-02 17:56

Hej Linda

Ved ikke hvorfor de gør det, men Neo pytter også sine pelsmus op i
vandskålen. De er ikke så lækre at pille op *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-01-02 18:56

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> writes:

> [...]
>
> Ved ikke hvorfor de gør det, men Neo pytter også sine pelsmus op i
> vandskålen. De er ikke så lækre at pille op *G*

Glæd jer da over at i kan finde dem igen.. Melissa har en tendens til
at smide sit legetøj et eller andet sted "et sort hul" hvor hverken
hun eller jeg kan finde det igen..
Men sjovt at læse om jeres missers sjove ideer *gg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 24-01-02 23:14

Hihi, Linda og Joan

Det var dog en pudsig idé. Nej, ingen af mine har nogensinde gjort
sådan noget.
Det er sådan ting der fremkalder det små grin i hverdagen og som gør
dem totalt uundværlige, ikk'?

Kate

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-01-02 22:33

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan noget.
> Det er sådan ting der fremkalder det små grin i hverdagen og som gør

Hej Kate

Jo en underlig ide, det må man sige *G* Af og til smider han også musen op i
sit tørfoder (kun sjældent) Måske mener han at den skal fedes op? *G* Eller
også så mener han måske at musen trænger til vand og mad, efter en hård
kamp? *G*

Lige nu leger han med en bold, som er lavet af hans egne og Dixie's hår *G*
De blev børstet godt og grundigt i eftermiddags og ud af alle de løse hår,
har min kæreste trillet en lille bold.
Bare han nu ikke smider den i vandskålen

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-01-02 00:54

Joan Frederiksen wrote:

> [...]
> også så mener han måske at musen trænger til vand og mad, efter en hård

Hej alle

Helt almindeligt!
Her i huset ligger der "altid" piberensere eller pelsmus, eller... som
"kosttilskud". Som regel i madskålen, men af og til også i vandet. Det
er altid ting de er meget glade for - da Ditte druknede sin nye
julegavepelsmus i vandskålen, vidste jeg at den var et hit
Jeg har en teori om, at en indekats legetøj er dens bytte - og ligesom
fritlevende katte vist kommer hjem og afleverer "frisk mad" til bidrag
til husholdningen - så lægger vores indemisser deres "bytte" hvor maden
skal være. Deres bidrag. Jeg ved ikke om det er rigtigt.
Og Henrik - vi har også "sorte huller" der suger kattelegetøj. Den
føromtalte pelsmus fik de 2 af i julegave - en til hver. Den ene opnåede
jeg aldrig at se ude af posen. Min mand pakkede dem ud til kattene mens
jeg var ude af stuen - og da jeg kom ind var den ene allerede væk! Da de
(den?) var et stort hit, købte jeg fire nye for en 14 dage siden. Efter
2 dage var der igen kun 1 mus. Den er her tilgengæld stadig. *g*
Og samme mystiske skæbne er overgået masser af legetøj og dimser i
tidens løb. )

Mange hilsner fra Ann R, Donna og Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com.ann_rudbeck

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-01-02 01:51

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> writes:

> [...]
> tilgengæld stadig. *g*
> Og samme mystiske skæbne er overgået masser af legetøj og dimser i

Ja, man kan undre sig.. hvis nu bare jeg kunne finde det sorte hul, så
ville jeg være fri for at feje møget ind under gulvtæppet *gg*

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 25-01-02 07:50

Hejsa
jeg kender godt fænomenet min gamle kat Luna parkerede altid sin ynglings
bold i madskålen, så vidst hun jo hvor den var. freja derimod har et
overforbrug af bolde og hasselnødder de forsvinder pist væk i den blå luft.
Mvh tina

p.s. Frja har det rigtig godt efter steriliseringen 2 dage efter var hun i
topform igen og aret er kun 5 cm.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-01-02 08:09

"Tina Bach Larsen" <tina@tk.k-net.dk> writes:

> p.s. Frja har det rigtig godt efter steriliseringen 2 dage efter var hun i
> topform igen og aret er kun 5 cm.

Jamen det er da godt at høre, tit og ofte tror jeg at vi er mere
påvirket af et sådant indgreb end misserne er..;))

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-01-02 22:37

[...]

Jamen, det er dét iI hvert fald mener
adfærdsforskerne, at det er derfor, at de gør det.
Netop derfor, er det et langt mere almindeligt
fænomen hos hunkatte end hos hankatte.

Er nogen klar over hvor ubehageligt, det er, at få
smidt en pink plysmariehøne - smask - ned i
ansigtet, efter at den har været i en vandskål ?
*GG*

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-01-02 23:25

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> Er nogen klar over hvor ubehageligt, det er, at få
> smidt en pink plysmariehøne - smask - ned i
> ansigtet, efter at den har været i en vandskål ?
> [...]

Eller vågne en morgen og opdage at man har ligget på en mus som er ret
flad, fordi rovdyret ikke kunne vente til om morgenen med at vise hvad
hun fandt inde under køkkenvasken, hvor der åbenbart boede et par
mus. Jo lykken er/var at bo på landet *gg*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-01-02 00:57

Helle Andersen wrote:

> Er nogen klar over hvor ubehageligt, det er, at få
> smidt en pink plysmariehøne - smask - ned i
> ansigtet, efter at den har været i en vandskål ?
> *GG*
>
> Helle

Nej gudskelov ikke! * fniis*

Ditte lærer godt nok musen at svømme, men hun hjælper den ikke op igen...

Mange hilsner fra Ann R

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-01-02 11:07

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal være. Deres bidrag. Jeg ved ikke om det er rigtigt.

> Netop derfor, er det et langt mere almindeligt

Jeg har aldrig set Dixie putte noget i vand/madskålen. Det er Neo som tager
sig af det job *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-01-02 11:32

Mht pelsmus i vandskålen - hvis det er den type med baldrian (dråber)i,
er det min teori at de smider dem i vandskålen for at forny baldrian
duften...spørg mig ikke hvordan det virker, men jeg har oplevet at det
gør det.
mvh Camilla

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 27-01-02 17:57

Leo, vores ene han-kastrat, lægger meget ofte sine pelsmus i
madskålen.Udover teorien med, at pelsmusen er en form for mad, og derfor
100lægges 0"på plads" (undskyld nullerne - Leo ville lige gøre opmærksom på
sig selv), tror jeg også, han gør det for at kunne spise og holde øje med
pelsmusen samtidig - han er nemlig ret bessiderisk overfor især nye pelsmus,
som han ikke lader vores anden kat komme til, før end han er træt af den
(selvom den anden gerne ville).

Hilsen Birgitte