Mærkeligt!!
Fra : Pernille

Dato : 24-01-02 16:59

Hej.

Sidder lige og læser alle indlæg ang. kupering og kastration,
Det er åbart iorden at foretage et indgreb på hunden, bare det ikke kan ses,
man må gerne kasterere uden at hunden er syg, bare fordi man mener man kan
undgå probs, sygdom, løbetider osv. men man må ikke kuperer for at undgå
hale skader eller fordi man synes at hunden bliver kønnere.

Jeg har bare lidt svært ved at se forskellen.Vi laver da begge steder om på
noget hvor Herre har skabt )

Bare nogle få tanker.

Claus

Fra : Birgit

Dato : 24-01-02 19:07

Hej. Ja laver om på noget vor Herre har skabt, det gør vi jo hele tiden.
Mænd bliver jo også steriliseret og kvinder også....

Vi kører jo også i bil, selv om vor Herre har skabt os med 2 ben, og sådan
kan man blive ved. Du synes måske også vi skal humpe rundt på brækkede ben,
fordi det var vor Herres vilje.....

Hmm

Hilsen Birgit

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-01-02 19:18

"Birgit" <mortil3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi kører jo også i bil, selv om vor Herre har skabt os med 2 ben, og sådan
> kan man blive ved. Du synes måske også vi skal humpe rundt på brækkede

Den var dælme godt nok langt ude den sammenligning !

Claus har fat i det helt rigtige i hans indlæg, men desværre kan I ikke se
dette.
Det er i orden af fjerne æggestokke og livmoder fra en frisk og sund tæve
men det er ikke i orden at kuperer halen på en jagthund der kommer til skade
med sin hale under jagterne.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 24-01-02 19:55

Birgit <mortil3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Vi kører jo også i bil, selv om vor Herre har skabt os med 2 ben, og sådan
> kan man blive ved. Du synes måske også vi skal humpe rundt på brækkede

Det kan da ikke retfærdiggøre at amputere hunde bare fordi vi kører bil !?
??det var sku da det dårligeste argument jeg har hørt i lange tider !

Og kvinder eller mænd der laver om på sig selv kan da heller ikke
sammenlignes ! De vælger det jo selv !! Hunden har sku da ikke bedt om at
blive kastreret vel !

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 24-01-02 19:38

Kuperinger er nu ikke startet for synsskyld, det er faktisk startet for at
skåne hunden.
Grand danoisen blev i tidernes morgen brugt til at jage ulve og for at de
ikke skulle lide for meget efter bid, blev de udsatte steder fjernet. Og
sådan er det formodentligt med flere racer. Hvis man i flere årtier har
været vanttil sig til at hunden skal se ud på en bestemt måde, ja så tager
det tid at ændre indstilling.
At sterrilicere en hund, kan jeg nu ikke have så ondt af, vi har da også
gjort det underlige at putte ulven ind i sengen.
Kan det løse nogle problemer for folk at sterilicere en hund, ser jeg ikke
noget galt i det. Min gamle hanhund er kastreret, det var enten det eller
slut med træning, da han ikke kunne tåle synet af andre hanhunde.
At kastrere fordi hunden letter ben i stuen og man ikke kan stoppe det, ja
er det så ikke bedre end at aflive den.
Jeg kunne blive ved, men så falder I bare i søvn.
V H Gitte

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 24-01-02 20:04

Gitte & Thorleif <mejsen@post6.tele.dk> wrote in message
> Kuperinger er nu ikke startet for synsskyld, det er faktisk startet for at
> skåne hunden.

Ja men det er ikke nødvendigt længere !!!!!!!

> At sterrilicere en hund, kan jeg nu ikke have så ondt af, vi har da også
> gjort det underlige at putte ulven ind i sengen.

Endnu en helt vildt dårlig sammenligning ! retfærdigøres det at fjerne
legemsdele/sterilisere på en hund fordi den har været inde i sengen og ligge
???

> Kan det løse nogle problemer for folk at sterilicere en hund, ser jeg ikke
> noget galt i det.

Man burde først kastrere en hund hvis det er højst nødvendigt ! og ikke bare
fordi det er lidt nemmere i verdagen for en så burde man måske ikke have
valgt en hund

Min gamle hanhund er kastreret, det var enten det eller
> slut med træning, da han ikke kunne tåle synet af andre hanhunde.

kunne du så ikke have trænet med tæver ? eller med mundkurv på ??den
hundeskole jeg gik på kom der da 2 hunde med mundkurv på fordi de ikke kunne
med andre hanhunde ! det var intet problem ! der er altid flere løsninger !
du valgte bare den nemmeste

> At kastrere fordi hunden letter ben i stuen og man ikke kan stoppe det, ja
> er det så ikke bedre end at aflive den.
> Jeg kunne blive ved, men så falder I bare i søvn.
> V H Gitte

Ja man kunne også sætte sig ned og tænke sig lidt om måske få nogle råd og
så finde ud af hvorfor den gør det indenfor ! der er også løsninger på dette
! men du valgte den nemmeste !

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-01-02 09:35

Hejsa

Det var nu ikke lige min hund som tissede inde, bare et eksembel.

Da vi valgte at kasterere vores hanhund var det nu ikke den nemmeste
løsning. Alt blev vendt og diskuteret også med dyrlægen. At sætte mundkurv
på ham kunne jeg aldrig drømme om, jeg ville så fjerne hans mulighed for at
forsvare sig. OG ikke mindst "samtale" med andre hunde, vise med hans mimik,
venlighed, ligegyldighed, surhed og alt det hunden viser med sin mund.
Jockum har ikke ændret sig væsentlig, han kan omgåes andre hanhunde, han
kurdicere tæver, hans pels er normal. Han stjæler stadig mad, jagter
posten.Han er bossen her. Lige nu render han ude i haven og leger med vores
to hvalpe. Han kan ikke lave hvalpe, men ellers ser jeg intet unaturligt ved
ham.
V H Gitte

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-01-02 09:59

> [...]
mimik,
> venlighed, ligegyldighed, surhed og alt det hunden viser med sin mund.

Det kan altså sagtens lade sig gøre selv med mundkurv på så bruger hunden
nemlig bare andre dele af kroppen og lyde ,og den burde ikke have brug for
at forsvare sig hvis det er til træning !? der træner man vel og hvis det er
en god træner kan han/hun vel finde ud af at tilrettelægge træningen så
hunden med mundkurv ikke står ved siden af dem den allermindst kan lide !
o.s.v. desuden kommer de andre hunde ikke tæt på eller overfalder hunden
bare fordi den har mundkurv på "kun hvis de har været tæt nok på til at have
fundet ud af at den ikke kan bide"
der findes stadig en løsning på problemerne ,men du valgte den nemmeste !

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-01-02 10:35

Hejsa.

Nu dyrker vi agillity, så det er ikke bare så simpelt. Det kan være farligt
bare at have halsbånd på.
Vi har ikke så mange hold at hundene kan skilles på forskellige hold.
Dine begrundelser begynder at virke naive. Så betyder det da heller ikke
noget at fjerne øre eller hale, hunden har andre kommunikations
midler.???????
Hunden slikker hinanden omkring mundvigerne, de smasker, de snuser til
hinanden og i knurrehårdene sidder mange sanser. Mundkurv ingen hindring??
Det er for mig en for nem løsning, en kommunikationssvag hund.
V H Gitte

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-01-02 11:13

> Hejsa. Nu dyrker vi agillity, så det er ikke bare så simpelt. Det kan være
farligt
> bare at have halsbånd på.

Jeg troede at det var alminelig træning , så kan jeg da godt se at det ikke
er nemt med mundkurv !

> Vi har ikke så mange hold at hundene kan skilles på forskellige hold.
> Dine begrundelser begynder at virke naive.

Ja selvfølgelig hellere svine mig til end at indse at det er forkert bare at
kastrere sin hund ,fordi man gerne vil ud til agilityvennerne i weekenden
bare du selv er glad for dine undskyldninger ,det er jo din hund!jeg
mener bare ikke at det er en alvorlig nok grund til at kastrere hunden fordi
man vil gå til agillity, men hvis du selv syntes at det lyder rimmeligt !?
så er det jo godt nok ,bare du ikke kalder mine begrundelser naive , for
efter min mening er det da helt klart en naiv undskyldning at kastrere sin
hund fordi man vil til agillity .

Så betyder det da heller ikke
> noget at fjerne øre eller hale, hunden har andre kommunikations
> midler.???????

hvis man gav hunden mundkurv på så skulle det jo kun være til
træning"almindelig træning" !og det er jo ikke 24 timer i døgnet ,hele livet
vel ! så det ser jeg slet ikke som at være synd for en hund , det er da
mere synd at kastrere den ,og en mundkurv kan tages af ,hvis man kupere kan
det ikke laves om!

> [...]
> hinanden og i knurrehårdene sidder mange sanser. Mundkurv ingen hindring??
> Det er for mig en for nem løsning, en kommunikationssvag hund.

Hvis man har en agresiv hund så ved jeg nu ikke om det er smart at lade den
gå og snuse til andre hundes knurrehår eller omvendt !?

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-01-02 11:38

Hejsa.
Naivt er ikke at svine til.

Det er sørme ikke kun for min skyld at vi skal til træning, jeg har andre
hunde, men han elsker det og jeg syntes han skal aktiveres så længe han kan
og vil. Når han ser en AG bane glemmer han at han er en gammel og gigtplaget
hund, han løber banen igennem på eget initiativ og er møj glad bagefter.
Jockum er ikke agressiv, han er boss her ( overfor de andre hunde) og vi har
ikke været gode nok til at forhindre ham i at forsøge at være boss på
træningspladsen. Vi kommer der ofte når der kun er os og vores hunde. Så
banen er hans - tror han..
Jeg tror ikke man laver indgreb på sine hunde bare for sjovt, husk det er
ikke gratis. Jeg tror folk gør det i forsøg på at løse nogle problemer,
nogle gange små problemer andre gange store, men hvem bør dømme hvad der er
store og hvad der er små.
Vi løser problemer forskelligt, vi gør vores bedste for at give vores hunde
et godt liv. Et liv hvor vi kan leve sammen. Og jeg kasterere en hund igen
hvis jeg mener det er løsningen for at vi kan få et godt liv sammen.
Og jeg kun kan ændre en negativ adfærd med det indgreb.
V H Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-01-02 11:58

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis jeg mener det er løsningen for at vi kan få et godt liv sammen.
> Og jeg kun kan ændre en negativ adfærd med det indgreb.

ja en helt igennem fornuftig holdning og lov mig at blive ved med at
have den ... jeg ved ikke hvorfor mange ser rødt når de hører at jeg
kastrerer mine tæver og også ville gøre det med en hanhund hvis jeg
havde en sådan .. det er for mig ikke nogen synd mod dyret at kastrere
det og man får en betydelig mere harmonisk hund der ikke er styret af
sexuelle drifter .. som de hos mig i al fald aldrig får brug for ....
og jeg ved at mange der avler hunde/katte vælger at kastrere deres dyr
når de tages ud af avlen .. simpelthen for at give dem et mere roligt
og afslappet liv ... så jeg kastrerer med god samvittighed mine tæver
mellem første og anden løbetid fordi jeg ved de ikke skal have hvalpe
og fordi jeg vil spare dem for hormonelle forstyrelser til ingen
verdens nytte ...

smil fra Ami

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-01-02 12:13

Hejsa.

Ja og dine tæver slipper for falsk drægtighed, underlivsbetændelse,
livmoderkræft.
V H Gitte

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-01-02 17:42

> Hejsa.
>
> Ja og dine tæver slipper for falsk drægtighed, underlivsbetændelse,
> livmoderkræft.
> V H Gitte

Ja men de slipper måske ikke for at blive fede agresive pelsproblemer
nervøse o.s.v. man burde ikke sterilisere hvis der ikke var noget problem !
det er det samme som Finn skrev så kan man ligeså godt pille motoren ud af
bilen for så kører man ikke galt i den

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-01-02 20:59

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:VUf48.4919$Eu2.597936@news010.worldonline.dk...

> [...]
problem !
> det er det samme som Finn skrev så kan man ligeså godt pille motoren

Om kastrerede tæver bliver fede er man da selv det er udelukkende et
spørgsmål om at afpasse motion/aktivering med mængde mad .. ... Jeg
har hos ingen af mine tæver (der alle har været kastreret haft
pelsproblemer .. og vedr. aggressivitet anbefaler man faktisk netop at
lade tæverne kastrere ... og dette forresten også i forbindelse med
nervøsitet .. idet kastration faktisk giver betydelig roligere og
harmonisk hunde der er fri for div. cyklus og hormonforstyrrelser ..
og så som Gitte skriver hundene slipper for falsk drægtighed,
underlivsbetændelser og kræft i underliv/bryst .. så jeg fortsætter i
al fald med at lade også mine fremtidige tæver kastrere .. smil fra
Ami ..

Fra : Sbjeppe

Dato : 24-01-02 20:12

Hej NG!

En ting står fast!!!

-En hund uden hale er om ikke væsentlig så ihvertfald reduceret i
"sprogudtryk"/adfærd pga halens værdi som sådan!!

-En hund der bliver kastreret vil måske nok blive forstyrret i sin
hormonbalance mm!

Man kan så diskuterer vigtigheden af konsekvenserne meeeen helt uden
betydning er der jo ikke nogen af ovenstående handlinger der er!!!

Mvh. Sbjeps!

Fra : Pia

Dato : 24-01-02 20:28

jeg tror ikke hunde går og sørger over deres impotens....

:Pia

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 24-01-02 20:40

Pia <x@x.com> wrote in message news:a2pmve$m8a$1@sunsite.dk...
> jeg tror ikke hunde går og sørger over deres impotens....
>
> :Pia

Hvis hunden nu bliver fed, agresiv, får pelsproblemer, bliver nervøs o.s.v.
p.g.a. kastrationen,så kan det være at ejeren begynder at sørge ,for hunden
er ikke klog nok til at sørge den er glad for dig ligemeget hvordan du
behandler den næsten , og da vi er de kloge syntes jeg at vi skylder hunden
at lige tænke os lidt om inden vi går ind og fjerner noget !

Istedet for at prøve at retfærdigøre overfor os selv at det er i orden ,ved
at komme med alle de sædvanlige forklaringer , det var nødvendigt den
tissede indenfor ,den stak af den blev agresiv,os.v. vi kan sagtens løse
problemerne som hundens hormoner giver ,det er vi kloge nok til ! Men
problemet er jo nok at vi vælger den lette løsning endnu engang !

Fra : Pia

Dato : 24-01-02 20:50

naturligvis skal vi tænke os om.

:Pia

Fra : Karin

Dato : 25-01-02 04:26

"Punish the deed,not the breed" wrote:

> [...]
> problemerne som hundens hormoner giver ,det er vi kloge nok til ! Men
> problemet er jo nok at vi vælger den lette løsning endnu engang !

Hmm, al den snak om at bortoperere div. legemesdele får mig til at tænke
på et indslag jeg så i TV for nogen tid siden. Det handlede om en
kvinde, som havde valgt at få fjernet begge sine bryster, fordi lægerne
havde fortalt hende, at hun med meget stor sandsynlighed ville få
brystkræft på et eller andet tidspunkt (de kunne vist se i hendes gener
at hun havde en arvelig tendens til brystkræft).

Måske ville jeg selv gøre det samme valg, hvis jeg var i hendes
situation, hvem ved? Nå, men tilbage til hundene, jeg ville nok også
overveje at sterilisere eller kastrere, hvis jeg følte at det kunne gi'
HUNDEN et bedre liv - jeg ville ikke gøre det for min egen skyld/for
nemheds skyld. F.eks. synes jeg at det må være frygtelig synd for en
tæve, hvis hun får store depressioner hver gang hun er i løbetid. Hvis
en sterilisation så kunne hjælpe hende... ja, så synes jeg at man bør
overveje det.

Hilsen Karin (som endnu ikke har en tæve men en dejlig intakt hanhund)

Fra : MO

Dato : 25-01-02 10:40

"Karin" <diversepost@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> brystkræft på et eller andet tidspunkt (de kunne vist se i hendes gener
> at hun havde en arvelig tendens til brystkræft).
Tro mig det er ikke altid lykken at få af vide man bærer rundt på en el.
anden genetisk tendens. Men det giver en et valg.

> [...]
> tæve, hvis hun får store depressioner hver gang hun er i løbetid. Hvis
> en sterilisation så kunne hjælpe hende... ja, så synes jeg at man bør

Der kan jeg sagtens følge din tankegang.
> Hilsen Karin (som endnu ikke har en tæve men en dejlig intakt hanhund)
Ditto herfra
Martin (uden hund i disse timer, men ellers er Laika "intakt" ;c) )

Fra : Sbjeppe

Dato : 24-01-02 21:13

> jeg tror ikke hunde går og sørger over deres impotens....
>
> :Pia

Den bemærkning viser så hvor meget du ved om emnet mht. hundens temperament,
drifter og som nævnt ovenstående f.eks. pelspleje....

Fra : Pia

Dato : 24-01-02 22:59

"Sbjeppe" <sbjeppe@rhk.dk> wrote in message

> Den bemærkning viser så hvor meget du ved om emnet mht. hundens
temperament,
> drifter og som nævnt ovenstående f.eks. pelspleje....

Vil du dermed påstå at en hund rationelt kan gå og tænke over, at den ikke
længere kan forplante sig?

Jeg har ikke på noget tidspunkt ytret en mening om, hvorvidt man skal
kastrere eller ej, så der er overhovedet ingen grund til at overfalde mig
pga af min eventuelt manglende viden. Men at hunde kan tænke og ræsonere og
huske de mangler noget - det vil jeg gerne se beviser for.

:Pia og Max Hulihæk som er fuldstændig intakt bl.a. pga hans temperament

Fra : Sbjeppe

Dato : 24-01-02 23:48

> Vil du dermed påstå at en hund rationelt kan gå og tænke over, at den ikke
> længere kan forplante sig?

For det første.... jeg overfalder dig ikke, hvis du kommer frem med din
mening må du også kunne tåle at høre andres.... for det andet så har jeg set
talrige tilfælde hvor en kastrering har påvirket hundens
temperament/sind ---> som har påvirket dem i det træningsarbejde der er
blevet udført med dem...

Sbjeps!

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-01-02 00:35

"Sbjeppe" <sbjeppe@rhk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> talrige tilfælde hvor en kastrering har påvirket hundens
> temperament/sind ---> som har påvirket dem i det træningsarbejde der

Ja det har jeg også men både for kastrerede tæver og hanner gælder at
de er blevet væsentlig mere koncentreret i deres arbejde og væsentlig
mere harmoniske .. så jeg mener helt sikkert ikke at hunden tager
skade at kastration .. mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-01-02 09:44

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> de er blevet væsentlig mere koncentreret i deres arbejde og væsentlig
> mere harmoniske .. så jeg mener helt sikkert ikke at hunden tager

Ja men harmoniske efter din mening så de paser bedre ind i dit liv og din
verdag ! hvem siger at de har det bedre fordi du syntes at de er mere
"harmoniske"og passer deres træning bedre, husk at din måde at se verden på
er jo ikke altid den korekte.

There is no such thing as a bad dog , just a bad owner ..
Don't Blame 'em, Train 'em

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-01-02 09:52

Fra : Pia

Dato : 25-01-02 09:54

"Sbjeppe" <sbjeppe@rhk.dk> wrote in message
en kastrering har påvirket hundens
> temperament/sind ---> som har påvirket dem i det træningsarbejde der er
> blevet udført med dem...

Jamen vi er helt enige om at det er et indgreb man skal overveje nøje - jeg
mener blot ikke man skal gøre det til noget "romantisk" og tro at hunden
sørger tabet af sine klodser rent intellektuelt. At sørge for den ikke får
gener af det, er så vores ansvar.

Så jeg prøver blot at fortælle dig, hvad det var jeg sagde - at hunde ikke
tænker. Punktum.

I øvrigt synes jeg fint der kan være plads til begge kategorier, dem som gør
det og dem som ikke gør det. Det er ikke netop dette indgreb som gør om
hunden har et godt hundeliv. De kuperede hunde jeg har mødt har ikke virket
mere deprimeret end de andre - til gengæld er jeg imod indgreb som gøres
udelukkende af æstetiske grunde, ligesom jeg synes det er latterligt at
sprøjte dem fuld af hårlak i hele hovedet til en udstilling. Men det er min
mening.'

:Pia

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-01-02 10:08

"Pia" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:a2r65h$k5e$1@sunsite.dk...

> Så jeg prøver blot at fortælle dig, hvad det var jeg sagde - at hunde ikke
> tænker. Punktum.

Hunde tænker i allerhøjeste grad. Hvordan skulle de ellers kunne løse de
opgaver som de stilles i forskellige situationer?. Og hvordan skulle en hund
ellers finde en given løsning på et problem som den står over for ?. En
hunds hjerne er endda særdelse udviklet hvad dette angår.

Men vi er enig om at en hund ikke tænker på den måde at den sørger over
tabet af hale eller klodser eller hvalpe for den sags skyld. Men dette vil
jeg nu umiddelbart ikke sige er at "tænke" men at "huske" for som alle ved
der træner hunde så skal ros / ris falde inden for 3 sek. ellers har hunden
glemt alt om hvad den får ros / ris for.

> udelukkende af æstetiske grunde, ligesom jeg synes det er latterligt at
> sprøjte dem fuld af hårlak i hele hovedet til en udstilling. Men det er
min
> mening.'

Det minder mig om en DKK udstilling jeg for et par år var endt på blot for
at kigge.
Det var en bod med hårpleje produkter og sægeren ville sælge mig en meget
dyr hundeshampoo. Sælgeren var sjællænder, ikke at der er noget galt med
dette men alle ved jo hvordan en sjællænder kan lade munden løbe . Men
tilslut sagde sælgeren "Det giver hunden en meget bobbet pels". Hmm..bobbet
?, sagde jeg. "Ja. Hvilken hund har du", spurgte sælgeren. Og da jeg svarede
schæferhund, så sagde sælgeren "Øhee...jah, den vil vist ikke se smart ud
med en bobbet pels".

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : MO

Dato : 25-01-02 10:57

"Finn Jensen" <figowitz@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Sælgeren var sjællænder, ikke at der er noget galt med
> dette men alle ved jo hvordan en sjællænder kan lade munden løbe .
Hmm ;c)

> [...]
svarede
> schæferhund, så sagde sælgeren "Øhee...jah, den vil vist ikke se smart ud
En bobbet schæfer!?!? Sikken et syn!

Men det er en spændende debat, for eks. kan man som bilejer jo vurderer om
man ikke skulle fjerne motoren i sin Toyota, for på den måde er man da
sikker på ikke at blive involveret i et trafikuheld med en rusten Wartburg
fra Tvis. Ikke fordi jeg har noget imod jyske bilister ;c)
> Venligst
> Finn Jensen

Ditto herfra
Martin
PS: Giv et klap til din hund herfra sandrevle 4 i Københavns Havn ;c)

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-01-02 11:21

MO <martinolsenhs@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> sikker på ikke at blive involveret i et trafikuheld med en rusten Wartburg
> fra Tvis. Ikke fordi jeg har noget imod jyske bilister ;c)

Ja jeg tror at jeg fjerner motoren i toyotaen så undgår jeg at blive stoppet
af jyske politibetjente her i kbhområdet , ikke fordi jeg har noget imod
jyske politibetjente selv om de ikke har fundet ud af at overskæg stadig
ikke er på mode

Fra : Kosmonauten

Dato : 26-01-02 14:35

meddelelse news:0la48.4811$Eu2.572214@news010.worldonline.dk...

> [...]
> af jyske politibetjente her i kbhområdet , ikke fordi jeg har noget imod
> jyske politibetjente selv om de ikke har fundet ud af at overskæg

Hehe ;c)
Eller bare tænk på hvad evt. jyske piger kunne finde på at fjerne fra din
"nedre" region, uha ;c)
God lørdag.
Martin & Laika

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-01-02 11:29

"MO" <martinolsenhs@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikker på ikke at blive involveret i et trafikuheld med en rusten Wartburg
> fra Tvis. Ikke fordi jeg har noget imod jyske bilister ;c)

Nej nej, vi har ingen Wartburg længere for de tidligere østtyske turister er
kørt hjem igen.
Desuden har vi altså _ikke_ Wartburg som jyder !. Vi af Ferguson

> PS: Giv et klap til din hund herfra sandrevle 4 i Københavns Havn ;c)

København ? Hører det med til Danmarks Rige ?

I lige måde forresten det med hunden

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Kosmonauten

Dato : 25-01-02 14:41

> [...]
er
> kørt hjem igen.
> Desuden har vi altså _ikke_ Wartburg som jyder !. Vi af Ferguson
Sir Alex fra Manchester United ?? ;c)
(Man er vel fra Sjææææland)

> København ? Hører det med til Danmarks Rige ?
NEJ! Vi i Vigerslev har meldt os ud! For meget Københavneri ;c)

Men mit ex. var nu mere møntet på selve grundlaget for at fjerne pivtøjet
fra den ene og den anden hund, men det ved du jo godt ;c)

Egentligt burde man starte en ny tråd, for jeg synes efterhånden at det
lyder som om at der er mange som har problemer med deres tæver i løbetid.

Her er et lille citat som burde få enhver tæveejer til at få dårlig
samvittighed:(taget fra Hunde Info)

Og mange hanhunde har det dårligt i flere timer efter et møde med en hunhund
i løbetid.

Er der ingen som har hørt om klorofyl tabletter ;c)
> Venligst
> Finn Jensen
Ditto og god Weekend herfra
Martin & Laika

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-01-02 09:38

Pia <x@x.com> wrote in message news:a2pvps$as$1@sunsite.dk...

> [...]

> huske de mangler noget - det vil jeg gerne se beviser for.
> :Pia og Max Hulihæk som er fuldstændig intakt bl.a. pga hans temperament

Hundene kan ikke huske at de mangler noget de er slet ikke kloge nok til at
tænke på den måde ,men derfor er det jo ikke i orden at kastrere dem bare
fordi de ikke kan huske .

Fra : Pia

Dato : 25-01-02 10:08

> [...]
at
> tænke på den måde ,men derfor er det jo ikke i orden at kastrere dem bare

Næ, men på den anden side har vi formet dem til forskellige mærkelige former
(racer), tilpasset dem vores liv i huse og tisse på kommando og i øvrigt
foretage sig andre ting som er unaturlige - hvor mange ulve er set rende
gennem rør og hoppe over ting bare for sjov? Vi giver dem forarbejdet mad,
klipper og trimmer (ja, en ulvepels giver ikke eksem, hvis den ikke bliver
passet).

Vi har med andre ord allerede gjort hunden til et stykke menneskeskabt
legetøj - så jeg synes en manglende livmoder er en ret lille ting i den
sammenhæng. Måske har Amis hunde det ikke bedre af det. Men kan du bevise at
de har det dårligere? Er det bedre at gå i et bur i en kennel i årevis med
en livmoder som tages i brug en gang om året, og der i øvrigt ikke sker mere
i hundens liv? Jeg ved godt hvilken hund jeg helst ville være.

:Pia (som i øvrigt ikke er helt intakt og har et GLIMRENDE liv)

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-01-02 10:30

> [...]
> legetøj - så jeg synes en manglende livmoder er en ret lille ting i den
> sammenhæng. Måske har Amis hunde det ikke bedre af det. Men kan du bevise

Nej det kan jeg ikke og det har jeg heller ikke påstået at de har ! jeg tror
da at hendes hund har det helt fint ,hun virker jo til at gå meget op i sine
hunde!men jeg mener bare at man ikke skal fjerne noget medmindre det er
højst nødvendigt , og det er rigtig nok at vi har lavet meget om på hundene
o.s.v. men det giver os da ikke ret til at lave endnu mere om !efter min
meninng!

jeg syntes da også at det er i orden at lave et indgreb hvis det er
nødvendigt !!men ikke bare fordi man tænker der kan komme nogle problemer ud
af det en dag så må vi hellere forebygge og kastrere .

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-01-02 20:52

> [...]

> er det så ikke bedre end at aflive den.
> Jeg kunne blive ved, men så falder I bare i søvn.

Næh vi falder såment ikke i søvn sålænge dette er sagligt og du nævnet hvad
man kan gøre for at LØSE eksisterende problemer. I mine øjne er dette ikke
der samme som at hive skidtet ud af en rask og sund hund blot fordi
chancerne er tilstæde.

For at sætte det lidt på spidsen så kan vi hugge lemmet af alle mænd ved
fødslen fordi de er potentielle voldtægsforbrydere.

Den holder jo ikke ?

Egentlig lidt mærkelig dette her for nu skal en hund have konstateret orm
for en dyrlæge må udleverer en ormekur men klodserne eller livmoderen må
fjernes fra en sund og rask hund uden at den fejler det mindste ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Pernille

Dato : 25-01-02 00:11

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

Kan det løse nogle problemer for > noget galt i det. Min gamle hanhund er
> [...]
> slut med træning, da han ikke kunne tåle synet af andre hanhunde.
> At kastrere fordi hunden letter ben i stuen og man ikke kan stoppe det, ja

Der kan da være mange grunde til at kastererer men det var ikke lige det jeg
mente. Det var mere at alle åbenbart synes at det er iorden at Ami ( ikke
noget personligt ) vil kastererer sin hund lige meget om den er syg eller
ej, kun for at undgå nogle evt. probs, men hvis man kuperer en hund så
skriger alle op. Det undre mig en del. Begge ting er da et unødvendigt
indgreb.

Jeg må hellere lige sige, at vi har en gammel rotte gående ,der har sin hale
, selv om han er så gammel at han er født før kuperings forbudet kom.

Claus