"Vælg netværk" hele tiden (3210)
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-01-02 14:56

Jeg har en 3210 som er blevet RET åndsvag.
Den fanger operatøren fint, og mde god modtagestyrke.
Men hvert 10-15 minut, så taber den forbindelse, og beder om "Vælg netværk".
Gør jeg ingenting, så finder den det selv efter nogle minutter.

Jeg skal tilføje, at jeg har 2 andre 3210'ere liggende samtidigt med samme
operatør, og de har ikke det problem. Så det er ikke modtageforholdene der
er ringe.

Jeg har naturligvis prøvet at bytte rundt på batterier og SIM kort, men det
afhjælper ikke problemet

Hvad kan forklaringen være ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : GiWeo

Dato : 24-01-02 15:49

Vælg netværk kommer telefonen frem med når den ikke har været i
dækning et pænt stykke tid, men når du nuu har andre telefoner
liggende der er magen til, ja så må det være den indbyggede antenne i
telefonen det er galt med - er der reklamationsret på den stadig ???

--
Engelhardt
ICQ: 4835755

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-01-02 20:32

"GiWeo" <do@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> liggende der er magen til, ja så må det være den indbyggede antenne i
> telefonen det er galt med - er der reklamationsret på den stadig ???

Nej der er ikke garanti/reklamationsret på den længere
Jeg mener at kunne udelukke det med dækningen, for de andre telefoner falder
*aldrig* ud
Men problemer med antennen... weird... kan det bare opstå ?
Og på en 3210, så sidder antennen jo bare dér hvor den gør - der er vel ikke
så frygteligt meget man kan gøre hverken fra eller til... ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-02 20:37

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> så frygteligt meget man kan gøre hverken fra eller til... ?

Den kan rystes løs... Men har hørt om et software problem. Prøv evt, at få
software opgraderet telefonen.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-01-02 22:47

> Den kan rystes løs... Men har hørt om et software problem. Prøv evt, at få
> software opgraderet telefonen.

Jo...
Jeg synes nu ikke at det virker som om antenne sidder løst... Men ok

Mht software, så er den nyere end mine to øvrige, den er v6.0 hvor mine
andre er 5.36...
Men måske der er visse 6.0 der er ringe ?

Fra : H3nrik V!

Dato : 25-01-02 16:47

Du har ikke fået sat "valg af netværk" til "manuel", vel? Så kan det jo være
at når de andre skifter sender automatisk, så vil den "slemme" telefon ha'
st du liiiiige bekræfter valget?!?

/H3nrik!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-01-02 19:46

"H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> at når de andre skifter sender automatisk, så vil den "slemme" telefon ha'

Nej desværre

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-01-02 21:51

> Hvad kan forklaringen være ?

Det er formentlig løst nu:
Jeg adskilte telefonen, og rettede de to små antenne-dimser lidt ud, så de
får bedre kontakt med hhv. skærm og antenne
Nu falder i hvertfald ikke ud mere