Ericsson SH888 slukker.
Fra : Fischer

Dato : 24-01-02 13:53

Jeg har selv et par SH888 som altid har fungeret fint uden nævneværdige
problemer.

Men jeg kender en som har en SH888 der af og til slukker - typisk når den er
udsat for lidt stød.
Vi har strammet kontaktskruer og renset alle kontakter, men den gør det
stadig. Og hans SW er faktisk nyere end mine.

Og så var det jeg svagt kunne huske, at have hørt om dette problem.

Er der nogen der helt nøjagtigt ved hvad problemet skyldes.
Jeg vil fiks-på-fingrene gerne selv ordne den.

*Fischer

Fra : Jan Viegand

Dato : 24-01-02 19:29

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Vi har strammet kontaktskruer og renset alle kontakter, men den gør det
> stadig. Og hans SW er faktisk nyere end mine.

Jeg havde det problem én gang, hvor det blev løst med et nyt batteri.

Jan

Fra : NEE

Dato : 24-01-02 22:51

Hej,

Sagen er meget enkel. Min erfaring med alle mærker - nogle værre end andre -
er at kontaktpunkterne mellem batteri og display bliver dårlige med tiden.
Jeg har skilt et par af dem ad og lappet dem ved at justere kontakter.

Og det hjælper. Men lad være med at lege med en studenterloddekolbe eller
andet amatørudstyr for så ødelægger du mere end du gavner. Jeg er selv køber
af gamle Ericsson modeller af samme årsag. Jeg har efterhånden set mange
defekte selvreparationer.

MVH

Fra : Fischer

Dato : 25-01-02 06:31

> [...]
køber
> af gamle Ericsson modeller af samme årsag. Jeg har efterhånden set mange

Men hvad er der og tabe?
En defekt 6xx eller 8xx kan jo ikke være mange hunde værd, og er næppe værd
at ofre bare en halvautoriseret reperation på.

Og der er faktisk "amatører" som evt. tidligere har arbejdet med elektronik
og derfor måske kunne klare såden en lille sag.

*Fischer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-01-02 21:49

On Fri, 25 Jan 2002 06:30:57 +0100,
> [...]
>
> Og der er faktisk "amatører" som evt. tidligere har arbejdet med elektronik
> og derfor måske kunne klare såden en lille sag.

Enig. Jeg ville nok også smide noget loddetin på batteriets
kontakter. Det har før løst problemer for mig.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-01-02 00:26

Hej

nospam@home.terminal.dk (Povl H. Pedersen) wrote:

>Enig. Jeg ville nok også smide noget loddetin på batteriets
>kontakter. Det har før løst problemer for mig.

Problemet er velkendt, det skyldes at de 2 messing (eller ihvertfald
gule) stifter der sidder øverst i telefonen, og som er forbindelsen til
batteriet, er for korte. Forhandleren har nogle længere som uden
problemer kan skrues i, istedet for de oprindelige, så er problemet
løst.

--
M.v.h. Ole®