Samtale mellem ISDN og Analog tlf.
Fra : Jan Andersen

Dato : 20-01-01 18:35

Davs...

Har netop indkøbt en Kirk isdn tlf, når jeg svarrer et opkald på denne,
og det evt er til en anden i fammilien, lægger jeg røret på, og
forventede at det kunne tages på en af telefonerne, tilsluttet min Diva
t/a, men det virker ikke.
Kan man få det til at virke, eller er det umuligt????

--
Venlig hilsen / With kind regards

Jan Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-01 18:52

Jan Andersen skrev:

>Har netop indkøbt en Kirk isdn tlf, når jeg svarrer et opkald på denne,

.... så er det ført til ét ISDN-apparat. Det har eneret på samtalen.

>og det evt er til en anden i fammilien, lægger jeg røret på

Der røg forbindelsen.

>Kan man få det til at virke, eller er det umuligt?

Hvis du har fået aktiveret parkering, kan du parkere samtalen og så
overtage den med dit ISDN-modem. Men det bliver aldrig så nemt at man
bare lægger på og tager en anden telefon.

Du kan også få et decideret omstillingsanlæg ...

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 21-01-01 00:15

For at du kan skifte mellem en ISDN telefon og en analog telefon (evt.
på en Diva), skal du abonnerer på "Parkering" og "terminalskift" hos
din teleudbyder.

Så parkerer man opkaldet og taget den på den anden linie.

--
Kasper Ladingkær
www.ladingkaer.dk/kasper

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-01-01 06:15

Kasper Ladingkær <kasper@SLETDETTEladingkaer.dk> wrote:

> For at du kan skifte mellem en ISDN telefon og en analog telefon (evt.
> på en Diva), skal du abonnerer på "Parkering" og "terminalskift" hos
> din teleudbyder.

Teleudbyder? Kan det så ikke kun være TeleDenmark Communications? Og
hvad koster det?

> Så parkerer man opkaldet og taget den på den anden linie.

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-01 09:44

Per Erik Ronne skrev:

>Teleudbyder? Kan det så ikke kun være TeleDenmark Communications?

Nej da. Jeg har abonnement ved Tele2.

>Og hvad koster det?

Parkering er gratis, til trods for diverse tvivlsomme reklamer
der sælger det som led i en pakke. Som jeg har forstået det er
det nok at kunne parkere samtalen. Jeg mener ikke at den har
nogen 'erindring' om hvilket apparat den 'tilhører'.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 21-01-01 12:36

Som Bertel gør opmærksom på, så kan du have dit Telefon abonnement
flere andre steder end hos TDC.

> [...]
> det nok at kunne parkere samtalen. Jeg mener ikke at den har
> nogen 'erindring' om hvilket apparat den 'tilhører'.

Når man skifter mellem 2 ISDN terminaler (her en telefon og et modem)
kræves der "Terminalskift".

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-01 13:29

Kasper Ladingkær skrev:

>Når man skifter mellem 2 ISDN terminaler (her en telefon og et modem)
>kræves der "Terminalskift".

Jeg kan parkere en samtale fra den ene ISDN-telefon og tage den
fra den anden. Jeg har ingen supplerende tjenester.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-01 14:02

> Jeg kan parkere en samtale fra den ene ISDN-telefon og tage den
> fra den anden. Jeg har ingen supplerende tjenester.

Det er i så fald fordi dine terminaler ikke overholder
etsi-specifikationerne strengt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen